Chidaneh.com placeholder image

خودنمایی مکعب های شیشه ای در برج اداری فرمانیه تهران!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: خلق پروژه ای در دل سلسله جبال البرز همسو با طبیعت چالشی موثر در روند طراحی است ، پروژه طراحی برج اداری ـ تجاری پرسیس به معماری شهاب علیدوست و صونا افتخار اعظم یکی از همین پروژه های چالش برانگیز در منطقه ی فرمانیه است که با تلفیق فضای سبز در نمای بیرونی ساختمان توانسته است طراحی متفاوتی را خلق نماید با چیدانه همراه باشید تا با هم به گوشه و کنار آن سری بزنیم.

چوب و هنر

مشخصات عمومی پروژه طراحی برج اداری ـ تجاری پرسیس

معمار: شهاب علیدوست، صونا افتخار اعظم
موقعیت: فرمانیه،تهران، ایران
تاریخ: 1391

مساحت: 19،500 مترمربع
وضعیت: در حال ساخت
کارفرما: بخش خصوصی
تیم پروژه: خزر علیدوست، امیر نیک‌نفس، حمیده رئوف‌زاده، مهدی بهشتی، محمود جافرمن، فاطمه ابراهیمی

مشخصه اصلی این پروژه، خلق توالی از باغ‌های عمودی، با استفاده از ایجاد فضای سبز در طبقات است، به‌طوری که ترکیب فضاهای سبز در کنار باندهای سازه‌ای بتنی و احجام متقاطع شیشه‌ای، به شکل‌گیری فرم بیرونی پروژه می‌انجامد.

با توجه به قرارگیری سایت پروژه در منطقه فرمانیه تهران، در نزدیکی سلسله‌ جبال البرز، برقراری دیالوگ بین معماری و طبیعت از جمله دغدغه‌های اصلی طراح بوده، به‌طوری که ارتباط مطلوب و نزدیک انسان و طبیعت در بطن یک ساختمان بلندمرتبه، به ایده اصلی شکل‌گیری کانسپت پروژه تبدیل شده است. بدون شک، این ایده می‌تواند به عنوان رویکردی جدید جهت تعدیل و تلطیف ساختمان‌های شهری با تراکم جمعیتی بالا، با استعانت از حضور طبیعت در ترکیب‌بندی اصلی پروژه عمل کند.

به طور کلی، توجه به امتداد فضای سبز شهری در ارتفاع، واکنش پروژه نسبت به نیروهای وارده بیرونی، شفافیت بخش عمده‌ای از نما که منجر به نمایش حضور انسان‌ها از دید بیرونی می‌شود و همچنین استفاده از حداکثر اصول طراحی پایدار، ساختمان را به حجمی پویا، از نظر دید بیرونی و کالبدی متنوع و متمایز، با ایجاد شرایط آسایش مناسب از نظر کاربران، تبدیل کرده است.

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب بیشتر:دفتر کار نفس سبز، لمس زندگی در محیط کار!
طراحی آتلیه سبز ٩+ ، تلفیق کار و زندگی در مشهد !
ساختمان اداری آصف با نمای هندسی برای کنترل نور
رنگین کمانی از شیشه درساختمان اداری کاوه در دارآباد تهران
ساختمان اداری و تجاری ولیعهدی، نمای چندبعدی در کرج
طراحی نمای متحرک در مجتمع اداری خرسند تهران

منبع:معمار ایرانی|  گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه