Chidaneh.com placeholder image

انواع موکت طرح دار برای خانه های مدرن یا کلاسیک

به قلم: یاسمین ثریا

نقش موکت در دکوراسیون بر کسی پوشیده نیست. برای انتخاب انواع موکت طرح دار چه نکاتی را در نظر می‌گیرید؟ آیا همین‌که یک آلبوم یا رول موکت‌های فروشگاهی را بررسی کنیم، می‌توانیم بهترین انتخاب را انجام دهیم؟ طرح موکت در نمای داخلی دکوراسیون اهمیتی دارد؟ همین ابتدا بگوییم که انتخاب طرح موکت اگرچه به نظر افراد عادی، پیش پا افتاده‌ترین مرحله طراحی دکوراسیون باشد اما تاثیر خیلی زیادی در زیبا به نظر رسیدن، منزل شما دارد. حالا که این برای سبک دکوراسیون مدرن یا کلاسیک، چه موکت طرح دار با چه ویژگی‌هایی بخریم را در این مطلب چیدانه کامل بیان می‌کنیم. بعد از خواندن این مطلب می‌توانید مانند کارشناس‌های دکوراسیون هتل، برای منزل خودتان انواع موکت طرح دار را سفارش دهید.

پالاز موکت شعبه مولوی
پالاز موکت
diamondپالاز موکت شعبه مولوی

سرویس خواب بالسا

نصب موکت فاما
نصب موکت
نصب موکت فاما

انواع موکت طرح دار بر اساس سبک دکوراسیون

برای انتخاب طرح موکت ابتدا باید به سبک دکوراسیون و لوازم و اثاثیه منزلتان توجه کنید؛ سپس بر اساس این انتخاب ها انواع موکت طرح دار موجود در بازار را خوب ببینید؛ در نهایت بهترین طرح را انتخاب کنید

نقش اجزای دکوراسیون در انتخاب موکت طرح دار

از انجاکه موکت قرار از سطح وسیعی از کف را بپوشاند، طرح آن باید هماهنگی خوبی با اجزای دکوراسیون منزل داشته باشد: 

1. به اثاثیه توجه کنید

در خانه شما چه لوازم و وسایلی وجود دارد؟ دوست دارید در نمای دکوراسیون داخلی منزلتان بیشتر موکت به نظر برسد یا اثاثیه؟ اگر می خواهید توجه از اثاثیه منعطف نشود باید موکت طرح دار ساده ای را انتخاب کنید. در مقابل اگر مبلمانی ساده با رنگ خنثی دارید؛ استفاده انواع موکت طرح دار شلوغ، ایده خوبی برای دکوراسیون اتاق مورد نظرتان است.

2. به سبک دکوراسیون توجه کنید

سبک دکوراسیون داخلی منزل شما چه است؟ اگر دکوراسیون کلاسیک را انتخاب کرده اید، طرح موکت باید جزئیات زیاد یا رنگ تندی داشته باشد تا ابهت سبک کلاسیک حفظ شود. در خانه های مدرن اما موکت طرح دار باید از انواع ساده انتخاب شود تا وزن سبک اجزای دکوراسیون در نظر بیننده از بین نرود.

3. دیزاین دیوارها

اگر اتاقی که میخواهید دکوراسیون کنید کاغذ دیواری یا متریال پرجزئیاتی دارد باید با موکت طرح دار هم هماهنگ باشد. همچنین رنگ انواع موکت طرح دار باید به رنگ دیزاین دیوار بخورد.

انتخاب انواع موکت طرح دار، مرحله چندم طراحی دکوراسیون است؟

اگر وارد منزل نویی می شوید یا می خواهید صفر تا صد دکور خانه ای را به دست بگیرید؛ تمامی عوامل بالا را باید با ترتیب هوشمندانه ای وارد پروژه کنید. به این ترتیب نتیجه کار بسیار زیبا و مطابق خواسته های کارفرما می شود:

ترتیب انتخاب اجزای دکوراسیون منزل

  1. انتخاب دیزابن دیوار و سقف
  2. انتخاب رنگ و مدل اثاثیه: زیرا ست کردن رنگ موکت با رنگ پارچه مبل راحت تر است تا این که اول موکت را بخرید و سپس برای ان مبل با رنگ ست، پیدا کنید.
  3. انتخاب موکت
  4. انتخاب پرده

نصب موکت نمایندگی ظریف مصور
نصب موکت
نصب موکت نمایندگی ظریف مصور

انواع موکت طرح دار به تفکیک الگوی طرح

برای بهترین انتخاب از میان انواع موکت طرح دار موجود در بازار به این دسته بندی و تاثیر آن بر سبک دکوراسیون منزل توجه کنید تا در میان صدها الگو طرح موکت، گم نشوید.

موکت طرح دار ساده

انواع موکتهای طرح دار ساده، در کل رنگ و طرح های خیلی ملایم و خنثی  دارند. به این ترتیب در حاشیه دید بیننده قرار می گیرند و توجه او را به اجزای دیگر دکوراسیون جلب می کنند.

نصب موکت پارس
نصب موکت
نصب موکت پارس

انواع موکت طرح دار ساده 

  • موکت یک دست: این موکت های طرح دار با رنگ دیگری طرح دار نشده اند بلکه بافت و  گره های موکت است که طرحی ساده روی آن ایجاد می کند.
  • موکت با طرح رنگ پریده: طرح های این موکتهاممکن است هندسی یا اسلیمی باشد اما، در هر صورت با طیف نزدیک رنگ اصلی موکت، طراحی شده اند.

انواع موکتهای طرح دار ساده را می توانید در سبک دکوراسیون تلفیقی به کار برید. اگر در سبک تلفیقی بیشتر به سبک کلاسیک گرایش داشته اید میتوانید از انواع موکت طرح دار رنگ پریده استفاده کنید که کمی فضا را لوکس تر جلوه دهید.

مطلب مرتبط: انواع موکت با طرح پارکت

موکت مناسب برای اتاق خواب های سفید

موکت طرح دار پر نقش

انواع موکت طرح دار پر نقش و نگار برای منازلی که اجزای دکوری شان کلاسیک است یا طراح می خواهد فضای مورد نظرش را لوکس تر جلوه دهد، کاربرد دارند. اگر این نوع موکت ها را انتخاب می کنید رنگ مبلمان یا پارچه روتختی باید به نوعی با یکی از رنگ های داخل موکت هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت فضا خیلی شلوغ و در هم به نظر می رسد. 

اگر در اتاق خواب مرتب روتختی را تعویض می کنید حتما از انواع موکت طرح دار با بیس کرم یا سایر رنگ های خنثی استفاده کنید، تا طرح روتختی و موکت با هم منافات پیدا نکنند.

مطلب پیشنهادی: روش های تمیز کردن فرش و موکت

نصب موکت اکباتان
نصب موکت
نصب موکت اکباتان

نصب موکت نمونه
نصب موکت
نصب موکت نمونه

در پایان

استفاده از یک موکت به رنگ خاص به سادگی می تواند فضای داخلی شما را متحول کند، برای مبلمان خنثی شما بهترین گزینه استفاده از یک موکت به رنگ خاص است تا به سادگی فضای داخلی شما را متحول کند. پس دست به کار شوید و یکی از آن ها را برای دکوراسیون خود انتخاب کنید. 

“برای مشاهده و سفارش انواع مدل موکت بر روی عکس زیر کلیک کرده و از گروه پالاز موکت کمک بگیرید"

موکت طرح دار

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه