Chidaneh.com placeholder image

تعمیرات سرویس بهداشتی: راهکارهای ساده و سریع!

به قلم: تحریریه چیدانه

تعمیرات منزل: یکی از راه کارهای ساده برای تغییر و تحول و نوسازی فضای داخلی تعمیرات و یا بازسازی است. گاهی این تعمیرات تخصصی هستند و گاهی به سادگی با کمی تجربه می توانید خودتان آن ها را انجام دهید، یکی از این تعمیرات ساده و اما الزامی تعمیرات سرویس بهداشتی است، پس با چیدانه همراه باشید تا با هم نکاتی را در رابطه با تعمیرات سرویس بهداشتی با شما در میان بگذاریم.

چوب و هنر

تعویض پمپ سیفون سرویس بهداشتی یکی از همان تعمیراتی است که شما با دانستن چند نکته ی کوچک به سادگی می توانید آن را انجام دهید. برای این منظور به موارد زیر توجه کنید.

ابتدا شیرآب ورودی سیفون را بسته و بعد از آن سیفون را به طور کامل تخلیه کنید، ظرفی را زیر ورودی شیر آب به سیفون قرار داده و به کمک آچار فرانسه واشر و بست را باز کنید و اجازه دهید آب اضافی آن خالی شود. درب سیفون را برداشته و پمپ قدیمی راخارج کنید،برای این کار ابتدا باید پیچ زیر آن را با دست شل کنید تا بتوانید کل ساختار پمپ را خارج کنید، دقت کنید که وقتی پمپ را خارج می کنید ممکن است مقداری آب اضافی درون آن وجود داشته باشد. سپس پمپ جدید را طبق همان مراحلی که پمپ راخارج کردید جایگزین کنید و در آخر هم برای جلوگیری از ریختن آب روی زمین از استحکامات واشر و بست زیر ورودی سیفون اطمینان حاصل کنید. 

به سادگی شیرهای آب قدیمی را عوض کنید و ظاهری تازه به فضای سرویس بهداشتی خود ببخشید برای این منظور تنها کافی است مراحل زیر را اجرا نمایید.
برای این کار ابتدا باید فلکه اصلی آب را ببندید. بعد از آن باید به سراغ زیر سینک و روشویی بروید و به کمک آچارها لوله های ورودی آب گرم و سرد را از ورودی آن جدا کنید. دقت کنید که حتما در زیر سینک ظرفی تعبیه کنید تا آب های داخل لوله ها باعث کثیفی فضای شما نشوند. بعد از آن که لوله ها را جدا کردید، باید به سراغ ورودی شیر های آب بروید که دقیقا به زیر سینک شما متصل هستند برای جدا کردن این اتصلهم می توانید از آچار ها کمک بگیرید. حالا می توانید شیرهای آب را کاملا از سطح سینک جدا کنید. اگر زیر شیر های آب زنگ زدگی و یا خرابی وجود دارد، قبل از نصب شیرهای جدید حتما آن ها را برطرف کنید. برای نصب شیرهای جدید هم می توانید همین مراحل را دوباره تکرار کنید. و در پایان کار قبل از باز کردن شیر فلکه اصلی، حتما از استحکام اتصالات و محکم بودن پیچ ها اطمینان حاصل کنید. 

ترک دیوار را در سرویس بهداشتی بپوشانید برای فضاهای مرطوب مانندحمام و سرویس بهداشتی عموما از سنگ استفاده می شود. چرا که هم ضد آب هستند و هم مقاومت بیشتری در برابر فرسایش های عمومی دارند که همین نکته آن ها را تبدیل می کند به یکی از بهترین گزینه ها برای دیوارهای پر ترک اما اگر در سقف سرویس بهداشتی شما ترک و نم زدگی وجود دارد مطلب از ترک های روی دیوار خلاص شوید، ۵ راه حل ساده به شما کمک خواهد کرد که به خوبی این مشکل را حل نمایید.

شیر آلات شما که چکه می کنند نیاز به تعویض ندارند و فقط کافی است که با یک تعمیر ساده و تعویض واشر و چند ترفند کوچک این مشکل را برطرف نمایید مطلب روشی برای تعمیر شیر آب، به سادگی به شما در این زمینه کمک خواهد کرد، نکته ی دیگر که باید به آن توجه داشته باشید تمیز کردن شیر آلات از لکه های آهکی آب است که معمولا روی شیر آلات می ماند برای پاک کردن آن ها از لیمو کمک بگیرید.

باز شدن درزهای بین کاشی‌ها از ویژگی های منفی است که در بسیاری خانه ها وجود دارد. نه تنها این موضوع بسیار نمای بدی دارد، بلکه باعث می‌شد نفوذ آب به ساختار خانه آسیب بزند. پس حتما در سریع ترین زمان ممکن اقدام به برطرف کردن آن نمایید برای این منظور نیاز به صرف وقت و هزینه ی بالا ندارید کافی است پیش از شروع هر فعالیتی مطلب ترمیم درزهای کاشی در کمتر از نیم ساعت مطالعه نمایید و به راحتی کاشی های خود را تعمیر نمایید.

تهویه یکی از مهم ترین و اساسی ترین ارکان برای تهویه مطبوع سرویس بهداشتی است یک هواکش با کیفیت به سادگی می تواند این امر را برای شما تسهیل کند. فقط در انتخاب هواکش به این نکته دقت کنید که زیادی پر سر و صدا نباشد، در صورتی که احساس می کنید هواکش تان خراب شده است، قبل از تماس با فروشنده، یک برگ دستمال توالت را نزدیک به پنجره ی هواکش نگه دارید. اگر فن درست باشد، دستمال را به سمت خود می کشد. در غیر این صورت ممکن است به هواکشی جدید نیاز داشته باشید. اما پیش از هر چیز هر از چند گاهی دریچه را جدا نمایید و گرد وخاک آن را جدا کنید چرا که این گرد و خاک ها به مرور زمان بیشتر شده و عملکرد دستگاه شما را مختل خواهد کرد.

یکی دیگر از مواردی که باید در تعمیرات به آن توجه کنید تعمیر کابینت های فرسوده است برای این کار لازم نیست هزینه زیادی را متقبل شوید و به تعویض کلی کابینت ها بپردازید بلکه می توانید درب کابینت ها راعوض کنید وهمچنین اگر کابینت های فعلی شما از جنس چوب است می توانید با یک رنگ آمیزی ساده و استفاده از جلا دهنده جلوه آن ها را نو و زیبا کنید تعویض دست گیره کابینت ها نیز کمک به سزایی در تغییر نمای سرویس بهداشتی شما می کند.

مطمئنا تعمیرات سرویس بهداشتی برای شما نیز مسئله ی بسیار مهمی است. اگر به دنبال متخصصانی در این زمینه هستید که اطلاعات و تجهیزات مناسب در اختیارتان قرار دهند، می توانید با مراجعه به اهالی فن چیدانه به بخش لوازم و تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی سری بزنید و با آنها تماس برقرار کنید. ضمنا سوالات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کاربران چیدانه با شما همفکری کنند.

مطالب بیشتر:
روشویی، برای یک حمام دوست داشتنی!
کف پوش‌های طبیعت دوست در حمام
برای نصب توالت فرنگی در خانه، خودتان دست به کار شوید
۱۰ شیرآلات بهداشتی لوکس برای سرویس بهداشتی و حمام
۸ گام ساده برای حفظ تمیزی و نظم در حمام

​گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه