Chidaneh.com placeholder image

محرمیت در خانه با نمای متحرک آپارتمان مسکونی یوسف آباد!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: حرکت و‌ تغییر دو‌ رکن تاثیر گذار بر زندگی انسان امروز است که رفته رفته جایگاه خود را در معماری روز ‌دنیا باز کرده است. در طراحی ساختمان یوسف آباد به معماری بهرام بادین راد حرکت مسئله ای بود که ذهن وی را به سمت لوور هایی چوبی متحرک برد و توانست فضایی را خلق نماید که کاربر چه در داخل و چه در خارج بنا بازی نور در هر ساعت از روز را تجربه کند، با چیدانه همراه باشید تا با هم به گوشه و کنار آن سری بزنیم.

چوب و هنر

مشخصات عمومی پروژه طراحی ساختمان یوسف آباد

  • معمار: بهرام بادین راد
  • کارفرما: مهندس سردشتی
  • مساحت: چهارصد و هفتاد متر مربع
  • عکس: حامد اخوی زادگان، مرتضی مقدسی

پروژه ی ساختمان مسکونی یوسف آباد در زمینی به مساحت چهارصد و هفتاد متر مربع در خیابان شانزدهم محله یوسف آباد بنا گردیده است. حرکت و‌ تغییر دو‌ رکن تاثیر گذار بر زندگی انسان امروز است که رفته رفته جایگاه خود را در معماری روز‌دنیا باز کرده است. مسئله ای که در طراحی ساختمان یوسف آباد ذهن معمار را به سمت لوور هایی چوبی متحرک می برد.

لوور ها ریتم افقی خود را به کل نما بسط می دهند و با هر جایگیری هم نمای جدیدی به ساختمان می دهند و هم نقشی از پرده ای در نمای خارجی را بازی می کنند و با فاصله هایی فکر شده نور جنوب را به داخل کشانده و نقوشی جذاب از سایه و نور را در هر ساعت روز بر دیوار و سقف و کف می افکنند.

ولی این تنها بازی داخل و خارج در ساختمان یوسف آباد نیست، توجه و تاکید به استفاده از فضاهای سبز باغچه هایی طبیعی و افقی بر نما کشیده که با آبیاری اتوماتیک حس سبزی چهارفصل را چه در نمای خارجی و چه از منظر داخلی ایجاد کرده است.

در ورودی پروژه هم این بازی داخل و خارج را دارد، قاب شیشه ای و روردی نمای سبز، خیابان را به حیاط و سبزی باغچه های عمودی حیاط را به خیابان نشان می دهد و در آخر گذار از مسیری شیشه ای با باغچه ای سبز در ارتفاع سه متری زیر قدم ها تجربه ای منحصر به فرد را برای کاربر رقم می زند.

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب بیشتر: خانه ی مسکونی باغ جنت، معماری درون گرا در اصفهان
خانه شماره ۴۷، کاخی در اصفهان تنها در ۱۲۰ متر زمین
خانه آبی ملایم، آپارتمان مدرن برای خانواده خاص!
سه دری امروزی در ویلای گذران تعطیلات آخر هفته ی پورکان!
خانه آپارتمان ۱۴۴ در شیراز ، هم زیستی انسان وطبیعت
ساختمان مسکونی کهریزک، طراحی کم هزینه اما چشم گیر
رقص آجر ها در ساختمان مسکونی آجر پوش تهران

منبع:ایران آرشیتکتز|  گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
سحربانو در تاریخ 08 اسفند 1394
سلام باتشکر از وب بسیار زیبایتان درمورد معرفی خانه های زیبا،من از طریق وبلاگی متوجه یک خانه بسیار زیبا و رویایی شدم، کل فضای خانه سفیدو صورتی هست :) متاسفانه هیچ آدرس ذقیقی ندارم بجز سایت ایشان به اسم الهام بانو( http://elhambanoo.com

ثبت دیدگاه