Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون شیک اما مقرون به صرفه به سبک صنعتی

به قلم: تحریریه چیدانه

سبک صنعتی: تعدادی از هنرمندان و طراحان برای پرداخت اجاره های کمتر سراغ فضاهایی مانند کارخانه ها و سوله های قدیمی رفته و با تغییر کاربری آن ها، از این فضاها بهره گرفتند و این سرآغازی شد برای وارد شدن سبک صنعتی به حوزه ی دکوراسیون داخلی که می تواند یکی از ۷ سبک زیبا در دکوراسیون که نام آنها را کمتر شنیده اید باشد. این سبک امروزه بسیار پر طرفدار و مشهور شده و معمولا عناصر و مبلمانی که در این سبک به کار می روند دارای قیمت های بالایی هستند. اگر شما هم از شیفتگان این سبک دکوراسیون هستید اما بودجه ی کافی در اختیار ندارید، منتظر ننشینید. تنها با اندکی خلاقیت و سماجت می توانید عناصر معتبر، پروژه های دست ساز و قطعات مقرون به صرفه ای را که نشان دهنده ی سبک صنعتی هستند، گرد آورده و طراحی دکوراسیون منزل خود را به این سبک پیاده کنید. چیدانه در این مطلب 10 پیشنهاد ارزان برای آوردن این سبک به منزل تان دارد. با ما همراه باشید…

چوب و هنر

1. خرک به عنوان جا لباسی در دکوراسیون صنعتی

سبک صنعتی، ساده و ارزان برای داشتن فضایی شیک بوده و جان مایه ی آن، کاربردی بودن و سودمندی است و چه چیزی می تواند سودمندتر از خرک (تکیه گاه مخصوص برای اره کشی الوار) باشد؟ این وسیله را می توانید از ابزارفروشی ها یا نجاری ها تهیه کنید و در اتاق خواب خود قرار داده و لباس های خود را به جای انداختن روی تخت، مبل یا کف روی آن قرار دهید.

2. نمایش مدرن و دست ساز عکس ها به سبک صنعتی

به سادگی با استفاده از کابل و تعدادی قلاب، نمایشگاه منحصر به فردی برای عکس های محبوب تان بسازید. فراموش نکنید برای دکوراسیون صنعتی عکس های سیاه و سفید مناسب هستند.

3. پتوهای ارتشی در دکوراسیون صنعتی

پتوهای ارتشی بسیار گرم و زمخت هستند و بر روی تخت خواب ها و مبل های راحتی جذاب به نظر می رسند. این نوع پتوها کمیاب هستند و ممکن است در دست دوم فروشی ها یا بازار دست فروش ها به آن ها بر بخورید.

4. کوسن با پتوی ارتشی در دکوراسیون به سبک صنعتی

ممکن است پتوی ارتشی که پیدا می کنید، کهنه و دارای سوراخ باشد، ولی ناامید نشوید و به سادگی قسمت غیر قابل استفاده ی آن را بریده و بخش باقی مانده را به روکش کوسن تبدیل کنید. این بخش ها هم چنین می توانند برای روکش صندلی یا مبل راحتی مورد استفاده قرار گیرند.

5. صندلی های فلزی به سبک صنعتی

صندلی های فلزی یا چوبی فلزی می توانند ظاهری صنعتی به خانه ی شما دهند. این نوع صندلی ها به راحتی در بسیاری از دست دوم فروشی ها یافت می شوند.

6. رنگ سیاه در دکوراسیون به سبک صنعتی

اگر می خواهید به وسایل موجودتان ظاهری صنعتی بدهید، آن ها را به رنگ سیاه رنگ آمیزی کنید. مثلا می توانید سطح بیرونی وان قدیمی، چارچوب ها، رادیاتورها، قاب های عکس یا هر چیز دیگری را سیاه کنید.

اگر فکر می کنید رنگ آمیزی کامل یک شی به رنگ سیاه آن را کسل کننده می کند، در عوض فقط بخشی از آن را سیاه کنید. مثلا در این تصویر ترکیب چوب کهنه ی روستیک و نواری از رنگ سیاه، این کنده را بسیار زیبا و متفاوت کرده است. پایه های صندلی و میز نیز گزینه های دیگری برای این کار هستند.

پیشنهاد می کنم معماری متفاوت ویلای مسعودی در شیراز را که با همین سبک طراحی شده ببینید.

7. قفسه با لوله در دکوراسیون صنعتی

لوله ها و تخته های چوب به راحتی در هر ابزار فروشی یافت می شوند و شما می توانید با استفاده از آن ها قفسه ای صنعتی-روستیک در زمانی کم مانند آخر هفته برای خودتان بسازید.

8. چرخ های بزرگ به عنوان پایه میز در دکوراسیون صنعتی

چرخک ها و چرخ های بزرگ نشانه های شاخصی از ظاهر صنعتی هستند. به جای خریدن یک میز قهوه خوری جدید برای دکوراسیون صنعتی خود، چرخک های نسبتا بزرگ را جایگزین پایه های میز چوبی قدیمی تان کنید. اگر در کارهای دستی مهارت دارید، می توانید با استفاده از یک تخته چوب، تعدادی لوله و چرخ یک میز حیرت انگیز بسازید.

9. لوله گالوانیزه به عنوان گلدان در دکوراسیون به سبک صنعتی

تکه های لوله ی گالوانیزه را از ابزارفروشی ها یا فروشگاه های دیگر تهیه کنید و با آن ها برای فضاهای بیرونی منزل خود باغچه بسازید. اگر یک صفحه ی کف برای آن ها فراهم نمایید و لبه های بالایی را صاف و هموار کنید، در فضاهای داخلی دکوراسیون تان نیز بسیار حیرت انگیز به نظر می رسند.

10. ترکیب رنگی سیاه و خاکستری در دکوراسیون صنعتی

یکی از آسان ترین روش ها برای آوردن سبک صنعتی به خانه، استفاده از ترکیب رنگی سیاه، خاکستری و سفید با حضور اندکی چوب طبیعی (هرچه پوسیده تر، بهتر) در دکوراسیون داخلی است. آباژور ها، کالای خواب، کوسن ها، حوله ها و هر چه می توانید را در رنگ مایه های خاکستری، سیاه و سفید انتخاب کنید.

آیا شما هم سبک صنعتی را می پسندید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در دیدگاه های پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید.
راستی اگر دکوراسیون منزل خود را به سبک خاصی چیده اید، در تورهای چیدانه شرکت کرده و با همکاری با تحریریه چیدانه دکوراسیون زیبای خود را به مخاطب ها نشان دهید.

سایر سبک های دکوراسیون را بیشتر بشناسید:
مدرن | کلاسیک | روستیک | معاصر | تلفیقی | ایرانی و اسلامی | مدیترانه ای | مراکشی | ساحلی | انتقالی | هالیوودی | کوکوشانل

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه