Chidaneh.com placeholder image

دکور خندوانه، اولین دکور بازیافتی دنیا

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: برنامه خندوانه از جمله برنامه های پر بیننده تلویزیون است که این روزها شاهد پخش سری جدید این برنامه هستیم. شاید پیش خودتان تصور کنید که خب یک برنامه کمدی چه ارتباطی با چیدانه ای که در حوزه معماری و دکوراسیون داخلی فعالیت می کند دارد؟ در واقع باید به شما بگویم که خود برنامه نه اما دکوراسیون آن برای ما جالب بود و پیش خودمان فکر کردیم که شاید برای شما هم جالب باشد تا با دکوراسینی که با ظرف های پلاستیکی یکبار مصرف ساخته شده است آشنا شوید. اگر این طور است با چیدانه تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تابلو فرش ریحان

در طراحی صحنه این سری از برنامه خندوانه از درب بطری ها، کاسه های یک بار مصرف و بشقاب های پلاستیکی استفاده شده که طراح آن «بهراد جوانبخت» مدیر هنری، طراح دکور و لوگوی «خندوانه» است. به گفته خود رامبد جوان کارگردان و مجری این برنامه، این مدل از طراحی صحنه حامل پیام مهمی است؛ این که ما انسان ها تا چه اندازه زباله تولید می کنیم، زباله هایی که محیط زیست را تخریب می کنند و به آن صدمه زیادی می زنند، به همین دلیل او و تیم طراحی صحنه تصمیم گرفتند تا از این ظرف های پلاستیکی استفاده کنند تا هم پیامشان را برسانند و به مردم نشان دهند که با کمی خلاقیت می شود از این وسیله های دورریختنی به نحوی زیبا و هنرمندانه استفاده کرد.

تزیین میز جناب خان با کاسه های پلاستیکی

همه ما می دانیم که جناب خان یکی از شخصیت های محبوب این برنامه است. این شخصیت محبوب این بار جایگاهش عوض شده و این بار برای خودش محل و جایگاه مخصوصی دارد؛ میزی که روی سکوی اصلی قرار دارد. کل ارتفاع این میز با کاسه های پلاستیکی که عمدتا رنگ سفید دارند پوشیده شده است، اما در میان کاسه های سفید به صورت پراکنده کاسه های سبز و قرمز که نماد برنامه خندوانه هستند هم به چشم می خورد که این نشان از نکته سنجی و ریز بینی طراح آن دارد، این کاسه های بر خلاف دیوار پوش ها انتهای صحنه نقش خاصی ندارند.

دیوار پوش های پلاستیکی با طرح و نقش های جذاب

یکی از زیباترین عناصری که در طراحی صحنه این برنامه به چشم می خورد دیوار پوش های انتهای صحنه است، این دیوارپوش های پلاستیکی از رنگ های سفید و قرمز و سبز و بعضا بنفش تشکیل شده اند و نحوه ی چیدمان آن ها به شکلی است که طرح و نقش های زیبایی را به وجود آورده است.

بشقاب های سفید پلاستیکی برای استیج شرکت کنندگان لباهنگ

یکی دیگر از قسمت های دکور برنامه که جالب و خلاقانه است، قسمتی است که برای شرکت کنندگان مسابقه لباهنگ در نظر گرفته شده است. دیوار پشت استیج به طور کامل سفید است و با بشقاب های پلاستیکی که سایزهای بزرگ و کوچک دارند تزیین شده است. این بشقاب ها به صورت پشت و رو چیده شده اند و دلیل سفیدبودن آن ها این است که وقتی شرکت کنندگان با لباس های عمدتا رنگی روی استیج قرار می گیرند توجه تناشاچیان را بیشتر جلب کنند.

مقرون به صرفه بودن دکور برنامه خندوانه

دکور صحنه برنامه خندوانه را می توان به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین دکورهای صحنه دانست. این دکور علاوه بر این که بر فرهنگ سازی استفاده درست و بازیافت زباله ها تاکید می کند به ما نشان می دهد که می توان با کمترین هزینه دکوری زیبا و تاثیر گذر داشت. 

شما هم می توانید ایده ها، دکوراسیون ها و حتی دست سازهایی را که خودتان آن ها را با استفاده از وسایل دور ریختنی ساخته اید را با چیدانه و در قسمت مشاوره دکوراسیون به اشتراک بگذارید تا برای تولید مطالب آینده از آن ها استفاده کنیم. 

مطالب بیشتر: فریار جواهریان، معمار صحنه های ۱۰ فیلم از داریوش مهرجویی
مبلمان ایرانی در طراحی صحنه هنرمندانه
از وسایل کهنه عزیزانمان برایشان هدیه ای متفاوت بسازیم
با بطری های اضافی آویزی خلاقانه بسازید
۱۰ ایده دکوراسیون با کاغذ کادوهای دور ریختنی!
مبلمان دکوراسیون منزل با دور ریختنی ها!
۱۷ میز جلو مبلی متفاوت با وسایل دور ریختنی !

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
وحید123456 در تاریخ 28 مهر 1396
آیا این ظروف بازیافتی هستند یا بصورت نو استفاده شدن؟ فکر نکنم نیاز به فکر داشته باشه و قابل تامله

ثبت دیدگاه