Chidaneh.com placeholder image

تزیین شومینه های خاموش با ایده های ساده اما تماشایی

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: بهار که از راه می رسد، باید تن را به دست باد بهاری سپرد و از هوای مطبوع و دل انگیزش لذت برد. دیگر کم کم باید بخاری ها و وسایل گرمایشی را جمع کرد و پنجره را باز کرد و نسیم خنک بهاری را مهمان خانه کرد. از وسایل گرمایشی گفتیم، یادم به شومینه ها افتاد، آن ها را که نمی شود جمع کرد و به انباری خانه منتقل کرد که، پس باید با آن ها چه کار کنیم؟ خب جواب خیلی ساده است، باید آن ها را تزیین کنیم و به آن ها به عنوان یکی از لوازم دکوری خانه فکر کنیم. اگر نمی دانید که باید شومینه های تان را  که دیگر از آن ها استفاده نمی کنید، چگونه تزیین کنید، تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید تا با هم یک سری از ایده ها را بررسی کنیم. 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن به سبک معاصر

قالیشویی ادیب

1. شومینه ها، ویترین های جذاب 

می توانید به شومینه های تان به چشم یک ویترین که داخل دیوار قرار گرفته است نگاه کنید. داخل شومینه را می توانید با سنگ های تزیینی زیبا دکور کنید. تعددی از این سنگ ها را تهیه کنید و با چیدمان های مختلف نمای شومینه را زیباتر کنید. 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن به سبک مدرن

2. تزیین شومینه ها با پنل های دکوری 

اگر سری به مغازه های که وسیله های مربوط به شومینه را می فروشند بزنید می توانید پنل های زیبا و تزیینی را ببینید که می توانید با توجه به ابعاد و اندازه شومینه تان یکی از انواع آن را تهیه کنید و به وسیله آن ها شومینه تان را بپوشانید. بهتر است این پنل ها با دکوراسیون داخلی اتاق تان ست باشد. 

تزیین شومینه با شمع

3. تزیین شومینه ها با شمع 

تعدادی شمع با ظاهر و رنگ های متفاوت تهیه کنید و آن ها را در درون شومینه تان بچینید و به همین راحتی چهره آن را دگرگون کنید. 

تزیین شومینه با چوب های شومینه

4. تزیین شومینه با چوب های شومینه 

نباید برای تزیین شومینه ها زیاد به خودتان سخت بگیرید، می توانید از همان چوب هایی که داخل شومینه می گذارید برای تزیین آن هم استفاده کنید، نوع چیدمان این چوب ها کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. 

دکوراسیون داخلی مدرن اتاق نشیمن

5. گلدانی زیبا برای تزیین شومینه ها 

برای تزیین شومینه ها حتی می توانید از گلدان های بهاری هم استفاده کنید. حتی این روش می تواند پاسحی باشد برای سوال چگونه دکوراسیون منزل را با گل های طبیعی تزیین کنید؟

دکوری های زیبا برای تزیین شضومینه های مدرن

6. دکوری های زیبا برای تزیین شومینه 

در داخل شومینه ها حتی می توانید از دکوری های جذاب و زیبا هم استفاده کنید، بشقاب های تزیینی، چند عدد کتاب و خلاصه هر چیزی که دیدنش به شما انرژی و روحیه می دهد می تواند در درون شومینه ها یا پیشخوان جلوی آن قرار بگیرد. 

نرده های خلاقانه برای تزیین شومینه

7. نرده های خلاقانه برای تزیین شومینه 

می توانید برای شومینه های تان نرده های زیبا و خلاقانه تهیه کنید، این نرده ها را هم می توانید از بیرون تهیه کنید و هم می توانید خودتان آن ها را بسازید. این نرده ها حتما نباید از جنس آهن باشند، شما حتی با تکه هایی از چوب هم می توانید آن ها را بسازید. 

مجسمه های زیبا برای تزیین شومینه ها

8. مجسمه های زیبا برای تزیین شومینه ها 

اگر مجسمه زیبایی دارید که می خواهید آن را در جایی خاص به نمایش درآورید بهترین جا برای آن جلی شومینه است، با این کار هم مجسمه تان به زیبایی دیده و هم شومینه تان به بهترین شکل ممکن تزیین می شود. 

ما دوست داریم بدانیم که شما از چه وسیله های دکوری ای برای تزیین شومینه هایتان استفاده می کنید. ایده های خلاقانه و عکس های زیبای خودتان را با ما و از طریق همکاری با تحریریه ارسال کنید تا در مطالب بعدی از آن ها استفاده کنیم.  

مطالب بیشتر: ۷ ایده آسان و دوست داشتنی برای تزیین میز غذا
بهترین ایده ها برای تزیین دیوار راه پله
۱۰ ایده فریبنده تزیین راهرو ها در دکوراسیون منزل
۸ تابلو خلاقانه برای تزیین دیوارهای منزل
۱۲ ایده خلاقانه برای تزیین کلید و پریز
۷ ایده تزیین دیوار های خالی

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه