Chidaneh.com placeholder image

8 ایده باشگاه خانگی: از ورزش در خانه لذت ببرید!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: چه در آپارتمانی یک خوابه با فضای محدود زندگی کنید چه در خانه ای بزرگ با اتاق ها و فضاهای زیاد، گاهی ایجاد یک باشگاه خانگی کاربردی و خوشایند می تواند خود به پروژه ای مستقل و جذاب تبدیل شود. چیدانه امروز می خواهد با 8 پیشنهاد هوشمندانه برای چیدن این فضا در دکوراسیون داخلی، شما را تشویق به ورزش در خانه کند. با ما همراه باشید…

تابلو فرش ریحان

1. محلی مناسب برای باشگاه خانگی خود انتخاب کنید!

قبل از اینکه باشگاه خانگی خود را بچینید، به دستگاه ها فکر کنید که جای کافی در منزل تان داشته باشند. آیا ترجیح می دهید از دستگاه های پیچیده تر مانند اسکی فضایی یا پارو، وزنه های ساده، تشک یوگا یا دیوار تمرین استفاده کنید؟ ترجیح شما هر چه که باشد، بسیار مهم است قبل از تهیه ی دستگاه، ابعاد فضای خود را بدانید.

بعضی از افراد به یک اتاق کامل برای جا دادن تجهیزات ورزشی خود نیاز دارند در حالی که برخی فقط یک گوشه از نشیمن را به این کاربری اختصاص می دهند. ترجیح شما چیست؟

2. چه ورزش هایی در باشگاه خانگی خود انجام می دهید؟

آیا تمایل به تمرین های با شدت بالا یا حرکت های کششی و قدرتی دارید؟ به این فکر کنید که چه تمرین هایی برای شما جذاب تر است و فضایی متناسب با آن ها را در خانه ی خود خلق کنید. برای مثال اگر از دویدن روی تردمیل لذت می برید، شاید بخواهید از اتاقی جهت باشگاه خانگی استفاده کنید که با فضای بیرونی در ارتباط بوده و دارای یک سیستم صوتی باکیفیت و تلویزیون جهت ایجاد هیجان در شما باشد. اگر روزانه تمرین یوگا می کنید، فضایی انتخاب کنید که آرام، ساکت و باز باشد.

3. به فضا و دکوراسیون باشگاه خانگی خود اهمیت دهید!

مکانی در خانه تان انتخاب کنید که دارای نور و تهویه ی مناسب باشد. فضایی با نور طبیعی کافی در شاداب و سرزنده ماندن شما بسیار مؤثر است. این مکان باید طوری باشد که برای گذراندن وقت در آن تمایل داشته باشید. از ایجاد باشگاه خانگی در اتاق خواب تان اجتناب کنید، زیرا اتاق خواب مکانی برای استراحت است نه فشار و تمرین. اگر از بخشی از نشیمن منزل تان به عنوان فضای تمرین استفاده می کنید، محلی را برای نگهداری وسایل کوچک ورزشی مانند دمبل ها یا حتی DVD هایی که با آن ها تمرین می کنید، در نظر بگیرید – مانند صندلی های عثمانی و شلف ها.

4. ایجاد باشگاه در خانه را سخت نگیرید!

فضا یا بودجه ی شما هرچقدر باشد، می توانید یک محل تمرین مناسب در خانه ایجاد کنید. شما با تجهیزات بسیار کم و فضای مینیمال می توانید تمرین هایی کامل داشته باشید. در این اتاق کار خانگی دو منظوره، قفسه ها نه تنها فضای کافی برای نگهداری وزنه ها و تجهیزات تناسب اندام فراهم کرده اند، بلکه به عنوان جداکننده نیز عمل می کنند.

5. از فضای باشگاه خانگی خود هوشمندانه استفاده کنید!

اگر باشگاه خانگی شما کوچک است، چرا به این فضا آینه اضافه نمی کنید؟ آینه های تمام قد در باشگاه خانگی شما توهم فضای بیشتر ایجاد می کنند و آن جا را کمتر تنگ نشان می دهند. علاوه بر این، ورزش کردن با آینه ها باعث می شود متوجه درست یا غلط بودن فرم حرکت های خود شوید.

6. گیاهان را به باشگاه خانگی خود بیاورید!

با گیاهان خانگی به فضای ورزش خود طراوت دهید. گیاهان نه تنها زندگی و اکسیژن به هر فضای خانه می بخشند بلکه فضای تمرینی ایجاد می کنند که خوشایند و دعوت کننده نیز است.

7. اتاق های دومنظوره برای باشگاه خانگی

از آن جا که امکان اختصاص دادن یک اتاق به طور ویژه به باشگاه خانگی کمتر است، معمولا از یک اتاق برای دو منظور استفاده می شود، مانند اتاق کاری که پیش از این اشاره شد. در این نمونه نیز یک فضا هم به عنوان اتاق تمرین و ورزش است و هم فضایی برای بازی و سرگرمی کودکان.

از قرار دادن کمدها و قفسه ها برای نگهداری لوازم غافل نشوید تا فضایی تمیز و مرتب داشته باشید.

8. باشگاه خانگی خود را به فضاهای بیرونی منتقل کنید!

اگر نمی توانید فضای مناسبی با نور و تهویه ی کافی در فضاهای داخلی منزل خود بیابید، چرا باشگاه خانگی خود را به حیاط یا فضاهای بیرونی دیگر منتقل نکنید؟ برای مثال ورزش بوکس هم در داخل خانه لذت بخش است هم بیرون. ایجاد چنین مکانی آسان است و فقط به اندکی فضا و مراقبت نیاز دارد.

دکوراسیون خلاقانه خود را به ما نشان دهید!
آیا شما هم در منزل تان باشگاه خانگی برپا کرده اید؟ تورهای چیدانه برای تهیه ی گزارش از آن و به اشتراک گذاشتنش منتظر شما است.

مطالب بیشتر:
۸ نکته مهم در دکوراسیون یک سالن ورزشی و بدنسازی حرفه ای
گشتی در ورزشگاه المپیک مونیخ و سایبان های منحصر به فردش

فرش هوشمند مخصوص تناسب اندام
زورخانه کهن ترین باشگاه بدنسازی جهان!

۱۰ ایده کوچک در دکوراسیون منزل برای دوست داران والیبال

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه