Chidaneh.com placeholder image

ایده های ارزان برای طراحی خانه های اجاره ای

به قلم: تحریریه چیدانه

چه دوست داشته باشید و چه دوست نداشته باشید همه ما در خانه‌های زیبا با آشپزخانه‌ و حمام مجلل، کفپوش‌های چوبی جذاب، و پنجره‌های وسیعی که رو به آسمان باز می‌شوند زندگی نمی‌کنیم. بیایید به خانه ییلاقی که در کالیفرنیا واقع است نگاهی بیاندازیم. این خانه دارای یک یا دو ویژگی واقعا فوق‌العاده است. سقف آن طراحی شده نیست اما در آن تیرچه و الوار وجود دارد. فضای بیرونی آن سیمانی و داخل خانه دارای کفی سرامیکی است.

تا این‌جا همه چیز خوب است. اما آشپزخانه آن نمونه‌ای از یک طراحی متعلق به اواخر دهه 1960 و بسیار زشت است. صاحبخانه  فقط از رنگ سفید استفاده کرده و اتاق نشیمن دارای یک بخاری و کولر گازی به شدت زشت است که به دیوار نصب شده‌اند.
آیا ناامید شده‌اید و فکر می‌کنید نمی‌توانید به یک فضای داخلی زیبا دست یابید؟ نه، اینگونه نیست. اگر ویژگی‌های کم‌تر جذاب خانه خود را پنهان کنید و یا آن را با با چیزی بهتر جایگزین کنید تقریبا همه فضاها بیانگر سبک شخصی شما می‌شوند.

سرویس خواب بالسا

ایده های ارزان برای طراحی خانه های اجاره ای

این خانه قدیمی دارای کف‌پوشی کهنه و کدر بود اما این مسئله با یک قالیچه رنگی بسیار زیبا حل شد. قالیچه‌ها بهترین دوست مستاجران هستند.

 

ایده های ارزان برای طراحی خانه های اجاره ای

 این چراغ آویز پارچه‌ای جایگزینی برای چراغ قدیمی این فضا است و نشانه‌ای از سلیقه شخصی ساکنان آن است. 
 چراغ های فوق‌العاده زیبا، خیلی گران قیمت نیستند، اما تغییر زیادی در خانه شما ایجاد می‌کنند.

 

ایده های ارزان برای طراحی خانه های اجاره ای

اگرچه نورپردازی موضوع اصلی ما نیست اما باید بگویم که خانه‌ها و آپارتمان‌های قدیمی نورپردازی ضعیفی دارند و تقریبا همه آن‌ها دارای منابع نوری ناکافی هستند. نورپردازی متوازن برای ایجاد آسایش و کارایی فضا امری حیاتی است، بنابراین لطفا در اضافه کردن چراغ‌ها آزادانه عمل کنید. اگر فضای کافی برای چراغ‌های رومیزی در اختیار ندارید از چراغ‌های دیواری، همان‌طور که در عکس بالا می‌بنید، استفاده کنید (فقط سیم آن را با پوششی به رنگ دیوار پنهان کنید).   

 

ایده های ارزان برای طراحی خانه های اجاره ای

این لوستر زیبا و آنتیک فرانسوی در اتاق پذیرایی خانه‌های بسیاری از ما، از اوایل ازدواج  حضور داشته است. بنابراین وقتی آن را در اتاق غذاخوری خانه اجاره ای کوچک‌تان نصب کنید حس و حالی نوستالژیک در خانه تان خواهید داشت.

 

ایده های ارزان برای طراحی خانه های اجاره ای

آینه‌ها ابزار فوق‌العاده خوبی برای زمانی هستند که شما می‌خواهید یک فضای کوچک یا تاریک را بزرگ‌تر به نظر برسانید و یا دیوارهای اتاق شما همگی سفید هستند. در عکس بالا نگاه کنید که چگونه یک آینه زیبا این اتاق را بزرگ‌تر و زیباتر کرده است. فقط سعی کنید آینه شما بازتاب‌دهنده چیزی زیبا و خوشایند، مانند عکس بالا، باشد.

 

ممکن است اتاق شما دارای دیوارهایی سفید و یا حتی بدتر بژ باشد، اما نگذارید این مسئله شما را ناامید کند. آن‌ها را با وسایل دیگر در ترکیبی زیبا به کار ببرید. این کاناپه صورتی زیبا باعث می‌شود که به فقدان رنگ در دیوارها توجهی نشود. هم‌چنین از رنگ صورتی در حاشیه‌های پرده‌ها نیز استفاده شده است.

 

ایده های ارزان برای طراحی خانه های اجاره ای

آشپزخانه‌ها و حمام‌ها ناامیدکننده‌ترین بخش‌های یک ساختمان اجاره‌ای و یا خانه‌هایی هستند که بودجه‌ای برای بازسازی آن‌ها وجود ندارد. بهترین راه برای خلق آشپزخانه مورد علاقه خود شخصی کردن آن است. وسایل و رنگ‌های مورد علاقه خود را به آشپزخانه اضافه کنید.

یک تابلو کوچک را در بالای سینک آشپزخانه نصب کنید و یک جمله خنده دار روی آن بنویسید تا هر وقت به این علامت نگاه می‌کنید خنده تان بگیرد و همین‌طور وقتی مهمان‌ها وارد آشپزخانه می‌شوند به کابینت‌های قدیمی توجهی نکنند چراکه این علامت را می‌بینند و زیر لب می‌خندند.

 

ایده های ارزان برای طراحی خانه های اجاره ای

لوله‌کشی نامناسب و احتمالا فضای محدود و کوچک پیش‌خان در همه خانه‌های اجاره‌ای، به ویژه آن‌هایی که قدیمی‌تر هستند، وجود دارد. پنهان‌کردن لوله‌ها با یک پارچه یکی از صدها راه‌حل است. راه‌حل دیگر ساختن یک قفسه در زیر سینک و اطراف لوله‌هاست. نه تنها با این کار فضای بیش‌تری پیدا می‌کنید بلکه لوله‌کشی زیر سینک را از دیدها پنهان می‌کنید. اضافه‌کردن یک میز پایه‌دار یا یک جزیره فضای کار شما در آشپزخانه را بیش‌تر می‌کند.

 

ایده های ارزان برای طراحی خانه های اجاره ای

یکی از دیگر از ویژگی‌های آپارتمان‌ها فقدان منظره از پنجره بالای سینک است. اضافه‌کردن یک قفسه در بالای پنجره یکی از راه‌های مناسب برای منحرف کردن دید افراد از آن‌چه پشت پنجره وجود دارد و در عین حال اضافه کردن یک چاشنی شخصی به فضا است. این کار صاحبخانه را نیز دچار مشکل نمی‌کند، چراکه وقتی خواستید از این خانه بروید این قفسه‌ها به سادگی جدا می‌شوند.

 

ایده های ارزان برای طراحی خانه های اجاره ای

نظرتان در مورد آویزان کردن برخی از وسایل از دیوار آشپزخانه چیست؟ یا نمایش دادن وسایل آشپزخانه مثل قابلمه‌ها و ماهی‌تابه‌ها در آشپزخانه؟ هر چیزی که به آشپزخانه اضافه می‌کنید باید به آن جذابیت و زیبایی اضافه کند و حسی خوشایند در آن به وجود آورد.

 

من عاشق شیوه‌ای هستم که سلیقه شخصی به این حمام اضافه شده است. حلقه گیاهی ارگانیک- در کنار مرجان‌ها و حوله راه‌راه- این فضا را جذاب و خاطره‌انگیز ساخته است.

 

شما هم‌چنین می‌توانید از کاغذدیورای‌های جداشدنی استفاده کنید. با این شیوه می‌توانید سلیقه شخصی خود را به خانه اضافه کنید و وقتی از آن‌جا رفتید کاغذدیواری را نیز با خود ببرید.

 

ایده های ارزان برای طراحی خانه های اجاره ای

اگر کاغذدیواری کردن کل یک اتاق کار سخت و دشواری است می‌توانید مانند عکس بالا از پنل‌های کاغذدیواری استفاده کنید. واقعا ظاهر زیبایی دارند، اینطور نیست؟

 

منبع:houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

 

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه