Chidaneh.com placeholder image

قبل و بعد از بازسازی یک خانه مسکونی با امکانات مدرن

به قلم: مژگان احمدی

ترفندهای دکوراسیونی زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا خانه ای با ظاهری نو را تجربه کنید، گاهی این ترفندها بسیار کوچک هستند، اما گاهی هم این ترفندها ابعاد بزرگ تری به خود می گیرند که نامش بازسازی فضاهای داخلی است. بازسازی صرفا به معنای تعمیرات نیست و گاهی فقط تغییر چهره عناصر دکوراسیونی خانه است. این مطلب می خواهد به شما روند بازسازی یک خانه و تغییر چهره آن را نشان دهد، پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید. 

تغییر دکوراسیون داخلی آشپزخانه

تغییر دکوراسیون داخلی آشپزخانه 

این آشپزخانه دارای ابعاد و اندازه متوسط و به شکل مستطیلی و دراز است که کابینت های ام دی اف و تجهیزات کاملا معمولی داشت. با این که ابعاد و اندازه آشپزخانه به نظر می رسید که جای یخچال مناسب نبود و سه عنصر مهم آشپزخانه یعنی گاز، یخچال و سینک در ارتباط مناسبی با یکدیگر نبودند، اگر یادتان باشد در مطلب استاندارد ها و مثلث کلیدی آشپزخانه راجع به ابعاد و اندازه های مناسب برای این سه عنصر صحبت کرده بودیم. 

چوب و هنر
ترکیب کردن دو فضا در بازسازی خانه

ترکیب کردن دو فضا

گروه بازسازی این خانه تصمیم گرفت تا قناسی انتهای کانتر را پر کند، اما با این کار اندکی از فضای آشپزخانه کم می شد به همبن دلیل تصمیم بر آن شد که فضای اتاق خواب پشت آشپزخانه به آن ملحق شود تا جبران فضای کسر شده شود. تخریب این دیوار منجر به آن شد که آشپزخانه دارای دو کانتر شود و ستون وسط حائلی بین دو شود، حالا دیگر می شود از یکی از کانتر ها به عنوان میز غذاخوری هم استفاده کرد. برای یخچال نیز در کنار سینک و در فاصله مناسب، فرو رفتگی ای برای قرار گیری یخچال درست شد. حالا دیگر سینک، یخچال و گاز در فاصله های مناسب از یکدیگر قرار دارند. 

تغییر مواد و مصالح کابینت ها

تغییر مواد و مصالح کابینت ها

کابینت های ام دی اف و قهوه ای رنگ آشپزخانه جای خود را به کابینت های سفید و براقی داده اند که نور را بیشتر منعکس می کنند و باعث می شوند تا فضای آشپزخانه بزرگ تر جلوه کند. دیوار بین کابینت ها نیز با کاشی های سفید و براقی پوشانده شده اند که با رنگ سفید کابینت ها ترکیب یکدست و مدرنی را ایجاد کرده و به طور کلی چهره آشپزخانه را عوض کرده است. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: 8 دیوار بین کابینت خلاقانه در دکوراسیون آشپزخانه

تغییر چهره کمد دیواری قبل و بعد بازسازی

تغییر چهره کمد دیواری قبل و بعد بازسازی 

در یکی از اتاق خواب های خانه کمد دیواری قرار داشت که ظاهر مناسبی نداشت و طبقه بندی آن نیز مناسب و کاربردی نبود. از داخل یکی از کمدها ستونی رد شده بود که کارآیی کمد را کاملا تحت تاثیر قرار داده بود و فقط دور تا دور آن قفسه بندی شده بود. درب ها استفاده شده برای کمد ها درب های معمولی بودند که رو به بیرون باز می شدند و در موقع باز شدن اندکی از فضای اتاق را اشغال می کردند و برای رفت و آمد مشکل ایجاد می کردند.  

بعد از بازسازی کمد دارای دربی کشویی شده بود که دیگر فضای اتاق را اشغال نمی کرد، فضای داخل کمد کاملا یکپارچه شده بود و دیگر خبری از سه در مجزا نبود، با این کار کمد دیواری بزرگ تر و کاربردی تر شده بود.

قبل و بعد از بازسازی یک خانه مسکونی
قبل و بعد از بازسازی خانه مسکونی
قبل و بعد از بازسازی خانه مدرن

دیوار ها و پنجره ها قبل از بازسازی 

اگر خوب به دیوار های این خانه قبل از بازسازی نگاه کنید متوجه خواهید شد که این دیوار ها بسیار کثیف بوده اند و ظاهری نا مناسب داشته اند، پنجره ها آلومینیومی بوده و کلیدها و پریزها از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده اند. 

اما بعد از بازسازی دیوارها با رنگ آمیزی دیوار پوشانده شدند، پنجره های آلومینیومی قدیمی جای خودشان را به پنجره های دوجداره مدرن داده اند که حسابی با دیوار های خانه همخوانی و هماهنگی دارد و کلید و پریز ها نیز از انواع مدرن شان انتخاب شده اند. یادتان باشد که توجه به جزییات همیشه جوابگو است. 

بازسازی سرویس بهداشتی

بازسازی سرویس بهداشتی 

سرویس بهداشتی این خانه نیز یکی دیگر از فضاهایی بود که دست خوش بازسازی شد. کاشی های قدیمی حذف شدند و جای شان را به کاشی های مدرن و امروزی دادند. سینک دست شویی و آیینه آن نیز در هماهنگی با دیگر اجزا هستند و به دلیل کوچک بودن فضا تصمیم بر آن شد که برای کارآیی بیشتر فضا از توالت های فرنگی به جای انواع ایرانی آن استفاده شود. هم چنین رادیاتور دیواری نیز برای این فضا در نظر گرفته شد تا این فضا نیز دست کمی از سرویس های بهداشتی مدرن نداشته باشد. 

قبل و بعد از بازسازی خانه مسکونی مدرن

در پایان:

اگر شما هم قصد دارید تا خانه تان را بازسازی کنید پیشنهاد می کنم سری به اهالی فن چیدانه بزنید، شرکت های معماری و دکوراتورها را ببینید، نمونه کارهای آن ها را بررسی کنید تا دست آخر بتوانید انتخابی مناسب با شرایط تان داشته باشید.

مطالب بیشتر: 

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه