Chidaneh.com placeholder image

یک شیرینی خوری زیبا با کاسه و بشقاب های قدیمی بسازید!

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: شما هم وقتی کیک جشن تولد یا سالگرد تهیه می کنید، آن را در همان سینی خود روی میز قرار می دهید؟ پیشنهاد می کنم این بار مهمان های تان را غافلگیر کنید و با ظرفی که خودتان ساخته اید، ذوق و خلاقیت خود را به نمایش بگذارید. چیدانه امروز می خواهد یک روش بسیار ساده برای تهیه ی چنین ظرفی به شما پیشنهاد دهد. این ظرف های کیک خوری می توانند به عنوان میوه خوری، شیرینی خوری و شکلات خوری نیز به کار روند و در مهمانی ها و جشن های شما بدرخشند. با ما همراه باشید تا روش ساخت آن ها را با هم مرور کنیم…

سرویس خواب بالسا

مواد لازم:

  • دستگاه چسب حرارتی
  • چسب حرارتی اضافی
  • کاسه ها و بشقاب های ارزان با شکل ها و سبک های مختلف

نکته: کاسه هایی که انتخاب می کنید باید به اندازه ی کافی عریض بوده تا برای حمل غذای شما محکم باشند.

یک پوشش نازک از چسب را در ته کاسه یا فنجان (به عنوان پایه ی ظرف کیک خوری) اعمال کنید. سریع عمل کنید، زیرا چسب حرارتی زود خشک می شود.

نکته: شما می توانید بعدا پایه ی ظرف را دوباره جدا کنید. فقط کافی است آن ها را نیم ساعت در فریزر قرار دهید تا چسب منقبض و سخت شده و راحت تر کنده شود.

به محض اینکه لایه ی چسب را اعمال کردید، مرکز بشقاب را روی آن قرار دهید. به آرامی فشار دهید و برای چند ثانیه نگه دارید. قبل از حرکت دادن یا استفاده از ظرف، حداقل نیم ساعت صبر کنید تا چسب خشک شود.

از ظرف پایه دار خود می توانید برای نمایش میوه های فصلی استفاده کنید. انتخاب رنگ ظرف و شکل آن می تواند ترکیب های زیبایی خلق کند.

این کار را با انواع بشقاب های مربعی و دایره و شکل های دیگر و کاسه ها با ارتفاع های متنوع می توانید انجام دهید و میز تان را زیباتر کنید.

نکته: ظرف کیک خوری خود را بعد از استفاده با دست و با آب گرم بشویید.

انتخاب رنگ های مختلف می تواند به تناسب استفاده ای که از آن ظرف می خواهید بکنید، صورت گیرد.

مثلا در این نمونه کیک شکلاتی به زیبایی با ظرف خود ست شده است.

چینی های قدیمی طرح دار نیز برای این کار بسیار مناسب هستند. پایه ی ظرف شما الزاما نباید کاسه باشد، فنجان ها و لیوان ها نیز می توانند پایه های مناسبی برای این کار باشند.

شما می توانید ظرف تان را دو طبقه نیز بسازید. فقط کافی است یک بشقاب بزرگ نیز در زیر پایه قرار دهید. گاهی برای این کار شاید نیاز به چسب زدن نباشد، فقط باید از محکم قرار گرفتن ظرف ها در جایشان مطمئن شوید.

با رنگ شیرینی ها و ظرف ها می توانید یک تم زیبا و جذاب برای مهمانی خود ایجاد کنید.

سفید های کلاسیک را فاموش نکنید!

طرف های سفید در ترکیب با خوراکی های رنگی، صحنه ی بسیار چشم گیری بر روی میز شما ایجاد می کنند.

حال شما ایده های خلاقانه خود را با ما به اشتراک بگذارید تا در مطالب آینده از آن ها استفاده کنیم و ذوق و سلیقه ی شما را به نمایش بگذاریم.

مطالب بیشتر:
تزیین دستمال سفره برای میز غذای شیک و بهاری!
۱۰ ایده ساده برای ساخت جای موبایل و تبلت!

با سینی های دکوراتیو به دکوراسیون منزل نظم دهید!
کیک های خامه ای شگفت انگیز که دل می برد!

با فنجان و نعلبکی های چینی گلدان های رنگی بسازید!

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه