Chidaneh.com placeholder image

با این 7 ترفند خانه خود را از آلودگی صوتی نجات دهید!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیونی: این که در شهری که شلوغی و سر و صدا عضو جدایی ناپذیر آن است؛ خانه ای آرام و به دور از سر و صدا داشته باشی، شبیه یک معجزه یا رویا است، اما با ترفندهای دکوراسیونی که در این مطلب به شما معرفی می شود، این رویا می تواند برای شما به واقعیت تبدیل شود. البته ما قبلا هم در مطلبی مانند انواع عایق صوتی برای رهایی از سر و صدای شهر یک سری از این راه حل ها را به شما ارائه داده بودیم، اما این مطلب کاملا فرق می کند، پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید.

گروه معماری فرم و فضا
دکوراسیون نشیمن پروژه مسکونی
گروه معماری فرم و فضا

قالیشویی ادیب

1. پوشاندن پنجره ها با پرده های ضخیم و چند لایه 

پرده ها یکی از باهوش ترین اجزای خانه هستند. حضور آن ها می تواند باعث شود تا خانه ای آرام و بدون سر و صدا را تجربه کنید. اگر می خواهید که پرده ها به شما در آرام و ساکت بودن خانه تان کمک کنند، باید از پرده های ضخیم و حتی دو لایه استفاده کنید، درست مثل پرده هایی که در عکس بالا می بینید، البته این پرده ها می توانند بر حسب سلیقه شما متفاوت باشند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: انواع مدل پرده در دکوراسیون داخلی

ویستاوین
اجرای پنجره دوجداره upvc
ویستاوین

2. استفاده از پنجره های دوجداره 

علاوه بر پرده ها، خود پنجره ها هم می توانند به شما کمک کنند تا جلوی سر و صدای شهر را بگیرید. اگر مایل هستید تا با این پنجره ها بیشتر آشنا شوید، می توانید به مطلب انواع پنجره در ساختمان، از قاب های چوبی تا upvc مراجعه کنید و اطلاعات زیادی را به دست آورید. 

کابک دکور
استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی
کابک دکور

3. دیوار پوش های چوبی برای دکوراسیون داخلی خانه 

سر و صدا فقط مختص خیابان نیست که، گاهی وجود یک همسایه که چند بچه ی قد و نیم قد دارد می تواند به اندازه یک سالن فوتبال یا یک خیابان پر رفت و آمد سر و صدا ایجاد کند. خب راه حل چیست؟ یکی از راه حل های که می توانید به کار ببرید استفاده از دیوار پوش های چوبی است. دیوار پوش های چوبی هم کمک می کنند تا دکوراسیون داخلی زیباتری داشته باشید و هم مشکل سر و صدای خانه تان حل شود. 

گروه معماران مدام
طراحی دیوار پشت تلویزیون بازخوانی آرام یک خانه
گروه معماران مدام

4. استفاده از وسیله های دکوری 

شما می توانید از خود وسیله های دکوری منزل تان برای آکوستیک کردن خانه استفاده کنید. مثالش همین کتابخانه ها. آن ها می توانند همانند یک لایه عایق برای سر و صدا عمل کنند. اگر نمی دانید که چگونه می توانید این کتابخانه ها را به دکوراسیون داخلی منزل تان بیاورید، پیشنهاد می کنم که مطلب ۱۲ کتابخانه متفاوت در گوشه و کنار دکوراسیون منزل شما را حتما بخوانید. 

[[nid:44423]]

5. استفاده از گیاهان برای داشتن خانه ای آرام 

از گیاهان گاهی می توان برای کور کردن دید همسایه ها به تراس آپارتمان استفاده کرد. گاهی هم می توان از آن ها به عنوان یک عنصر تزیینی و دکوری بهره برد. گاهی هم می شود از آن ها استفاده های هوشمندانه تری داشت. مثلا با تعبیه یک دیوار سبز در خانه هم می توانید به تصفیه هوای خانه تان کمک کنید، هم می توانید یک لایه عایق طبیعی برای جلوگیری از سر و صداهای مزاحم ایجاد کنید. به همین راحتی دیوار های سبز می توانند نجاتت دهنده شما باشند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: ۱۱ دیوار سبز جذاب در منزل و دفتر کار شما

ثمین موسوی
عکاسی معماری از پروژه ی لواسان
ثمین موسوی

6. موکت ها را فراموش نکنید 

گاهی هم پیش می آید که بیشترین سر و صدایی که شما با آن مواجه هستید، از کف خانه است. این مشکل هم راه حل آسانی دارد، استفاده از موکت ها. می توانید مطلب موکت و تاثیر شگفت انگیز آن در دکوراسیون داخلی را بخوانید تا بیشتر با این عنصر نجات دهنده آشنا شوید. 

شرکت تجربه آفتاب شیرین(پرده)
دکوراسیون نشیمن
شرکت تجربه آفتاب شیرین(پرده)

7. درزگیری پنجره ها 

راه حل دیگری که می توانیم برای پنجره ها و عایق کردن آن ها در برابر سر و صدا پیشنهاد دهیم، روش معمولی استفاده از نوارهای درزگیر است که لایه هایی ضخیم هستند که فضای خالی بین پنجره ها را پر می کنند و باعث می شوتند تا سر و صدا و گرد و خاک کمتری به داخل خانه تان وارد شود. 

شما هم می یکی از اعضای چیدانه باشید، کافی است تا ایده های دکوراسیونی خودتان را از طریق لینک همکاری با چیدانه برای ما ارسال کنید، نمونه این گونه مطالب را در بخش تورهای خانه گردی چیدانه می توانید ببینید. 

مطالب پیشنهادی: ۱۱ راه حل برای رهایی از آلودگی صوتی در منزل

۹ روش عایق کاری در و پنجره در برابر سرما
ایده های کارگشا برای خانه های بدون انباری
یک فضای کار کم جا در کمد دیواری خود بسازید!

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه