Chidaneh.com placeholder image

مبلمان امروزی که با سبک زندگی ایرانی ست می شوند!

به قلم: تحریریه چیدانه

مبلمان: تا به حال چیزی راجع به مبلمان هایی برای سبک زندگی ایرانی شنیده اید؟ شاید تعجب کرده باشید، اما خب واقعیتش این است که مبلمان هایی که دقیقا سبک ایرانی داشته باشند وجود ندارد، منظور ما مبلمان هایی هستند که از الگو های زندگی ایرانی و سنت ها الهام گرفته و طراحی شده اند. این الهام ها می تواند در مبلمان های مختلف متفاوت باشد. بعضی مبلمان ها با ظاهر خود این چیزها را القا می کنند، بعضی ها هم با پارچه هایی با طرح ایرانی که اصالت را در دکوراسیون داخلی خانه شما مهمان می کنند. می توانید تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید تا با هم ببینیم که چکونه می توان مبلمان هایی برای سبک زندگی ایرانی انتخاب کرد.

عرفان شریف نژاد: عکاس
المان های ایرانی در دکوراسیون خانه سوهانک
عرفان شریف نژاد: عکاس

قالیشویی ادیب

1. رومبلی های سنتی در دکوراسیون داخلی خانه 

یکی از مبلمان هایی که بی شک می تواند حس و حال ایرانی به دکوراسیون داخلی خانه شما بدهد، تخت هایی هستند که روی شان پارچه های سنتی مانند گلیم و جاجیم قرار دارد و با پشتی های زیبا که مبلمان راحت خانه ایرانی هستند تزیین شده اند. این نوع تخت ها را معمولا در قهوه خانه ها و یا در حیاط های خانه های قدیمی می دیدیم اما با کمی تغییر در طراحی آن ها می توان از آن ها در دکوراسیون داخلی خانه های مدرن امروزی هم استفاده کرد. 

رسام نقیبی(گروه مهندسین ترسیم نوین)
تبدیل اتاق 11 مترمربعی به فضای سنتی
رسام نقیبی(گروه مهندسین ترسیم نوین)

2. تخت های سنتی در دکوراسیون داخلی خانه 

عکس بالا نمونه دیگری از این تخت های سنتی است که به نحوی دیگر در دکوراسیون داخلی یک خانه اجرا شده است. شما می توانید با توجه به شرایط و امکانات خانه تان این ایده ها را پیاده کنید، الزاما این ایده ها نباید همین هایی باشد که اینجا به نمایش در آمده است. می توانید مطلب تخت های سنتی، مبلمانی متفاوت در دکوراسیون امروزی را بخوانید تا با ایده های بیشتری آشنا شوید. 

کمجا چوب
توگو کمجاچوب
کمجا چوب

3. مبلمان هایی با الهام از پشتی و تشکچه برای خانه های مدرن 

شاید هنوز هم بتوانید پشتی و تشکچه های قدیمی را در خانه مادربزرگ ها و پدربزرگ های تان ببینید. این پشتی و تشکچه ها امکان نداشت در خانه ای وجود نداشته باشند. ضخامت تشکچه ها معمولا میزان اهمیت آن فرد در خانه را تعیین می کرد. خلاصه این که اگر دوست دارید که انواع مدرن این پشتی و تشکچه ها را در خانه تان داشته باشید، آن چه که در عکس بالا می بینید، می تواند نزدیک ترین چیز به آن ها باشد و حس همان پشتی ها و تشکچه ها را به دکوراسیون داخلی خانه شما بیاورند.  

آسمانه
چیدمان فضاهای کوچک
آسمانه

4. مبلمان هایی با نشیمن های گسترده 

مبلمان هایی که برای دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی استفاده می شوند، معمولا مبلمان هایی راحت هستند. برای این منظور می توانید از مبلمان هایی استفاده کنید که نشیمن های گسترده ای دارند. ان مبلمان ها راحتی و آسایش شما را فراهم می کنند و به شما اجازه می دهند تا سبک ایرانی را به روشی مدرن در خانه تان داشته باشید. 

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه ناهید
عرفان شریف نژاد: عکاس

5. تزیین مبلمان ها با کوسن ها و بالش های غلتکی 

اگر می خواهید نمایی ایرانی به مبلمان های تان ببخشید، می توانید از کوسن هایی از جنس گلیم و جاجیم و بالش های غلتکی استفاده کنید. عکس بالا خانه ناهید را به شما نشان می دهد، که در آن از همین ترفند دکوراسیونی برای القای سبک ایرانی استفاده شده است. پیشنهاد می کنم حتما مطلب زندگی ایرانی در خانه ۵۰ ساله ناهید را بخوانید. 

استفاده از گلیم و جاجیم به عنوان رومبلی

6. مبلمان هایی با روکش های گلیمی 

استفاده از گلیم و جاجیم ها به عنوان رو مبلی چند وقتی است که باب شده و اتفاقا حس خوبی هم به مبلمان ها می دهد، مخصوصا اگر این مبلمان ها چوب باشند. گلیم ها و جاجیم ها معمولا بافت هایی به نسبت ضخیم و رنگ هایی پخته مانند انواع طیف های رنگ قرمز و رنگ نارنجی را دارند. حضور این پارچه ها با آن بافت های کمی زبر و ضمختشان در مبلمان منزل می تواند تفاوتی باشد که شما در دکوراسیون داخلی خانه تان به آن نیاز دارید.

مبل فرش های کرمانی

7. استفاده از مبل فرش های زیبا در دکوراسیون داخلی خانه 

مبل قالی یا همان مبل فرش، مبلمان سنتی با پوششی از فرش دستباف است که قدمتی دیرینه در کرمان دارد، مبل قالی تلفیقی از هنر فرش بافان کرمانی و صنعت چوب است که منجر به پدید آمدن این نوع از مبلمان ها شده است. این مبل فرش ها از نظر کار آیی بیشتر شبیه همان گلیم ها و جاجیم هایی است که در قسمت قبل توضیحشان دادیم و بیشتر هم برای خانه هایی که سبک کلاسیک دارند استفاده می شود.

مطالب پیشنهادی : مبلمان و وسایل سنتی برای دکوراسیون ایرانی
۷ کاربرد گلیم و جاجیم در دکوراسیون خانه ایرانی
زیبایی هنر خوشنویسی در طراحی دکوراسیون ایرانی
دکوراسیون زیبای ایرانی با فرش های اصیل ایرانی!

اگر برای انتخای مبلمان های مناسب برای دکوراسیون خانه تان احتتیاج به کمک دارید، بدون معطلی سوال خود را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا در کمترین زمان ممکن به بهترین جواب ها برسید. 

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه