Chidaneh.com placeholder image

طراحی های امروزی استخر سرپوشیده در آپارتمان ها

به قلم: تحریریه چیدانه

استخر، برکه، آبنما: هیچ چیز بیشتر از یک آب تنی حسابی بعد مدت ها کار سخت و طاقت فرسا نمی تواند شما را سر ذوق بیاورد و انرژی گذشته را به شما بازگرداند، آب تنی کردن در یک استخر با طراحی داخلی خاص و آرامش بخش می تواند به سادگی آرامش از دست رفته ی شما را به شما بازگرداند، اما این که طراحی منحصر به فرد یک استخر چه ویژگی هایی دارد موضوعی است که امروز در چیدانه به آن می پردازیم با ما همراه باشید.

آیلار استخر
طراحی استخر و سونا
آیلار استخر

سرویس خواب بالسا

استفاده از مواد و مصالح مختلف در فضای داخلی استخر ها می تواند چهره ی متمایزی به فضای داخلی آن ببخشد، معمولا برای فضای دیوارها از انواع سنگ یا کاشی کارها استفاده می شود، نوع و مدل استفاده از متریال در فضای داخلی استخر ها در واقع می تواند سبک آن فضا را تعیین کند، به طور مثال استخری که در تصویر می بینید به سبب استفاده از ستون های سنگی سبک کلاسیک دارد.

گروه معماری فرم و فضا
طراحی استخر پروژه چابکسر
گروه معماری فرم و فضا

نورپردازی یکی از ارکان اصلی در آرامش بخشی به هر فضای داخلی می باشد، استفاده از رنگ های ملایم در نورپردازی در کنار یک طراحی منحصر به فرد می تواند تاثیر دو چندانی در آرامش بخشی و جذابیت فضای استخرها داشته باشد.

ری را استودیو
طراحی داخلی استخر مدرن مجتمع مسکونی سیپان
ری را استودیو

گاهی باید برای داشتن فضای مدرن سنت ها را شکست ، طراحی مدرن در کنار نورپردازی خاص و استفاه از فاکتورهای طراحی یک استخر ایده آل می تواند فضایی خاص را به وجود بیاورد، به طور مثال در طراحی استخر بدون لبه مجتمع مسکونی سیپان ترکیب احجام در دیواره های سنگی در کنار نورپردازی منحصر به فرد فضایی خاص و ایده آل و مدرن را به وجود آورده است.

علیرضا تغابنی
نمایی از استخر خانه شریفی ها
علیرضا تغابنی

وقتی صحبت از یک استخر سرپوشیده می شود، این معنای کور کردن نور طبیعی نیست! تلفیق نور طبیعی با آب و تلالو آن آرامش فضای استخر شما را دو چندان می کند، پس اگر دوست دارید از آرامش طبیعت برخوردار باشید سقف های شیشه ای به شما می تواند در این زمینه کمک به سزایی کند، با استفاده از شیشه های مات می توانید به سادگی دید به داخل را هم کور کنید درست همانند طراحی استخر خانه ی چرخان شریفی ها .

مهندسین مشاورمیــــر و همکاران meer&partners
مجموعه استخر میلاد
مهندسین مشاورمیــــر و همکاران meer&partners

آسمان مجازی برای مسقف نمودن استخرها یکی از ایده های هیجان انگیز در چنین فضایی می باشد که به خوبی می تواند فضایی متمایز را برای شما به وجود آورد فضایی آرامش بخش با طرح هایی از طبیعت که به خوبی می تواند آرامش از دست رفته ی شما را به شما بازگرداند.

تراریوم ویواریا
تراریوم استخر شهرک غرب
تراریوم ویواریا

تلقیق طبیعت زنده با آب می تواند حس آب تنی در یک چشمه ی مخفی در اعماق جنگل را برای شما به ارمغان آورد! آرامشی که با هیچ چیز نمی توان آن را تعویض کرد. با ساخت یک تراریوم در جوار استخرتان به خوبی می تواند طبیعت را به فضای استخرتان اضافه کنید.

برای آن که در خانه تان یک استخر زیبا داشته باشید باید از اهالی فن و طراحان متخصص در این زمینه کمک بگیرید. چیدانه در بخش طراحی استخر، سونا و جکوزی از زیر مجموعه اهالی فن لیست تعدادی از این متخصصین را برای شما گرد آوری کرده است که می توانید به آن جا سر بزنید و با دیدن نمونه کارهای گروه های مختلف بهترین آن ها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید. 

مطالب بیشتر: ۸ استخر جذاب برای حیاط کوچک منزل شما
استخر شیشه ای در زمین کوچک
۱۰ استخر شیشه ای دیدنی
۱۰ استخر رویایی برای روزهای گرم تابستانی
سونا و جکوزی خانگی، آرامشی با حضور آب
آبنمای خانگی، صدای پای آب در دکوراسیون منزل شما

نویسنده:  ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه