Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی 8 بوتیک لباس شیک در تهران

به قلم: تحریریه چیدانه

مرکز خرید و فروشگاه: وقتی برای خرید لباس به بازارها و پاساژها می رویم و از کنار مغازه ها و فروشگاه های رنگ و وارنگ عبور می کنیم، آنچه قبل از خود لباس ها چشم ما را می گیرد، ویترین بوتیک است. گاهی چیدمان و طراحی این ویترین ها به گونه ای زیبا و چشم نواز است که حتی یک لباس نه چندان جذاب را در چشم ما جذاب جلوه می دهند. در واقع هدف اصلی طراحی این ویترین ها همین است که مشتری در نگاه اول جذب شده و به داخل مغازه کشیده شود. طراحان حرفه ای از روش های مختلفی برای جذب مشتری استفاده می کنند. همان طور که قبلا در مطلب ۱۰ ایده طراحی دکوراسیون ویترین مغازه به شما نشان دادیم، یکی با ویترین خالی، کنجکاوی مشتری را بر می انگیزد و دیگری با عرضه ی زیباترین کالاهای خود در ویترین، مشتری را جذب می کند. امروز می خواهیم با چیدانه چند ایده ی خلاقانه طراحی بوتیک های لباس که در ایران اجرا شده اند را به شما نشان دهیم. با ما همراه باشید…

گروه طراحی شیفت
دکوراسیون داخلی فروشگاه امین حضور
گروه طراحی شیفت

قالیشویی ادیب

مدل ها و مانکن ها در طراحی ویترین بوتیک لباس

مدل ها عناصری بسیار تأثیرگذار در فروشگاه های لباس هستند که اگر هوشمندانه و با ظرافت از آن ها استفاده شود، می توانند به راحتی مشتری را ترغیب به خرید کنند. اما استفاده از آن ها همیشه محدود به ویترین یا راهروهای فروشگاه و در حالت ایستاده ی معمولی نمی شود. اخیرا برخی از فروشگاه ها مانند این بوتیک لباس با ایده های خلاقانه ی خود در حالت بدنی مدل ها، فضاهایی پویا و بسیار دعوت کننده خلق کرده اند.

درباره ی این فروشگاه بیشتر بدانید: بازسازی فروشگاه و نمایشگاه تاش در تهران

آموزش دکوراسیون دوریکا
طراحی ویترین فروشگاه
آموزش دکوراسیون دوریکا

طراحی مینیمال بوتیک لباس

رویکرد مینیمالیستی در هر گونه طراحی می تواند شما را به پاسخ قانع کننده برساند. گاهی نیازی نیست هرآنچه را در چنته دارید رو کنید، شاید حضور یک مدل با تعداد کمی از بهترین کالاهای فروشگاه در ویترین برای مخاطب جذاب تر باشد تا انبوهی از لباس های جور واجور که تصمیم گیری را برای مشتری سخت می کنند. در طراحی مینیمال ویترین، استفاده از تزیینات مینیمال نظیر آنچه در این تصویر می بینید می تواند تأثیری چندین برابری به وجود بیاورد. ضمنا نورپردازی خلاقانه را که از مهم ترین عوامل تأثیرگذاری فضا است، فراموش نکنید.

دفتر معماری اکسپوز
دکوراسیون فروشگاه
دفتر معماری اکسپوز

طراحی فروشگاه لباس ورزشی با المان های ورزشی

اگر در بوتیک لباس خود، نوع خاصی از لباس ها مانند لباس ها و کالاهای ورزشی عرضی می کنید، المان ها و نشانه های آن ها می توانند کمک بسیاری به شما در طراحی کنند. مثلا در این نمونه ایجاد صفحه ای از چمن مصنوعی در ویترین با استیکری از ورزشکار، ترکیب زیبایی خلق کرده اند که هر مشتری ورزش دوستی را به خود جذب می کند. استفاده از چمن مصنوعی به عنوان کفپوش فضای داخلی این فروشگاه نیز ایده ای خلاقانه و هوشمندانه بوده است که به عرضه ی هرچه بهتر کالاها کمک می کند.

آموزش دکوراسیون دوریکا
دکوراسیون ویترین فروشگاهی
آموزش دکوراسیون دوریکا

تغییر دکور فصلی بوتیک لباس

از دیگر نشانه هایی که می توانید در طراحی فروشگاه لباس خود از آن بهره ببرید، نشانه های فصلی است. ویترین تان را در بهار، بهارانه، در تابستان، تابستانه، در پاییز، پاییزانه و در زمستان، زمستانه دکور کنید. نیاز به صرف هزینه ی زیادی نیست. به راحتی با قرار دادن یک لباس فصلی و اندکی خلاقیت و حتی با دست سازه های جذاب می توانید بوتیکی منحصر به فرد داشته باشید. این تغییر دکور فصلی مشتری هایتان را ترغیب می کند زود به زود به بوتیک شما سر بزنند.

دکوراسیون خانه آرا
دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک
دکوراسیون خانه آرا

طراحی خلاقانه قفسه ها برای بوتیک لباس

طراحی دکوراسیون بوتیک فقط به ویترین آن ختم نمی شود. اگر بوتیکی کوچک دارید که فضایی برای ویترین ندارد، داخل مغازه را به ویترین آن بدل کنید، طوری که فرد از خارج از مغازه با دیدن اتفاقات داخل آن جذب شود. یکی از بهترین قسمت های فروشگاه که می تواند فرصت زیادی برای اجرای ایده های خلاقانه در اختیار شما قرار دهد، قفسه های لباس هستند که در این نمونه می بینید به سادگی با ایجاد یک شکل متفاوت با مکعب ها، جذابیت این فضا چندین برابر شده است.

طراحی داخلی فروشگاه لباس گالوس

استفاده از سبک ها در طراحی دکوراسیون بوتیک لباس

سبک های دکوراسیون را بوتیک لباس خود بیاورید. استفاده از یک سبک خاص سبب می شود بین اجزا و عناصر فروشگاه یک اتحاد و همبستگی وجود داشته باشد و آن را در چشم مشتری جذاب تر جلوه دهد. معمولا حرفه ای ها از سبک استفاده می کنند. مثلا فروشگاه لباس های مجلسی فاخر، اگر سبکی کلاسیک برای بوتیک خود انتخاب کند، بدون شک زیبایی لباس ها چندین برابر به چشم می آید. باید حواس تان باشد سبک را متناسب با کالایی که عرضه می کنید، انتخاب نمایید. مثلا در این فروشگاه لباس به زیبایی و بسیار حرفه ای از سبک صنعتی در طراحی تمام عناصر استفاده شده است.

گروه مهندسی و دکوراسیون لگو
طراحی داخلی بوتیک لباس
گروه مهندسی و دکوراسیون لگو

رنگ و متریال در طراحی داخلی بوتیک لباس

هیچ وقت از اعجاز رنگ ها غافل نشوید. در طراحی داخلی بوتیک استفاده از رنگ های جیغ مختلف توصیه نمی شود، چراکه مشتری را از توجه به کالا و لباس بازداشته و ذهن او را برای برانداز کردن لباس ها خسته می کند. اما استفاده از تک رنگ در فضا نه تنها مشتری را زده نمی کند، بلکه دعوت کنندگی زیادی دارد و تمرکز او را بر روی کالاها افزایش می دهد. ترکیب رنگ مناسب با مصالح نظیر آنچه در این تصویر می بینید (ترکیب رنگ سبز با چوب) شیوه ای هوشمندانه برای جذب مخاطب و در عین حال حفظ تنوع در فضا می باشد.

آموزش دکوراسیون دوریکا
ویترین فروشگاهی کاری از آموزشگاه دوریکا
آموزش دکوراسیون دوریکا

ایده های خلاقانه در طراحی بوتیک لباس

مدل ها همیشه نباید حالت فیزیکی داشته باشند و لباس ها هم همیشه نباید از جنس پارچه باشند تا بوتیک شما را به عنوان یک بوتیک خاص و زیبا معرفی کنند. همان طور که در تصویر می بینید، با استفاده از خط بدن انسان و تعدادی روزنامه ی باطله این بوتیک بسیار زیبا و متفاوت خود را معرفی کرده است که هرچند اثری از کالاهای آن در ویترین دیده نمی شود اما همین ایده کافی است تا مشتری را به داخل بکشاند.

اگر شما هم بوتیک یا مغازه ای دارید که دلتان می خواهد مشتری های بیشتری به آن سر بزنند، پیشنهاد می کنم از متخصصان غرفه سازی و دکوراسیون اداری – تجاری در اهالی فن چیدانه کمک بخواهید.

مطالب بیشتر:
طراحی ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر
دکوراسیون فروشگاه ویکتوریا بکهام ، هنر فرشید موسوی

طراحی داخلی بوتیک مارکو بلوچی در میرداماد تهران
ویترین مغازه را چگونه طراحی کنیم؟

طراحی داخلی فروشگاه نایکی در لندن با کمک لباس ها!

نویسنده: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه