Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی فروشگاه سرامیک البرز با کاشی های مینیاتوری!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: در طراحی و یا بازسازی فضاهای فروشگاهی آن چه که همواره حایز اهمیت است، توجه به نوع نمایش کالا و عنصر مورد نظر به گونه ای خاص و منحصر به فرد می باشد، به خصوص در فضاهای فروشگاهی که داری شعب متعدد می باشد، یک طراحی گیرا و جذاب می تواند به مانا شدن آن برند کمک شایانی نماید درست همانند طراحی فروشگاه سرامیک البرز توسط آرش مدنی از استودیو معماری آرش مدنی که به خوبی توانسته اند آن را به اجرا در بیاورند با چیدانه همراه باشید تا با هم به گوشه و کنار آن سری بزنیم.  

استودیو معماری آرش مدنی
فروشگاه سرامیک البرز
استودیو معماری آرش مدنی

chidaneh ad banner

مشخصات عمومی پروژه طراحی فروشگاه سرامیک البرز

  • موقعیت:خیابان بنی هاشم، تهران، ایران
  • طراح:آرش مدنی
  • دفتر معماری:استودیو معماری آرش مدنی
  • همکاران طراحی: محمد سید آبادی، الهه علی زاده
  • مدیر پروژه: ایرج سمیاری
  • مساحت: 85 متر
  • سال ساخت:1394

استودیو معماری آرش مدنی
طراحی داخلی فروشگاه سرامیک البرز
استودیو معماری آرش مدنی

شرکت سرامیک البرز به دنبال یکسان سازی شعب سرامیک البرز در سراسر کشور بود که برای شروع این فعالیت فروشگاه طباطبایی واقع در خیابان بنی هاشم انتخاب شد. در این پروژه طرحی که قابلیت اجرا در تمام نقاط ایران را داشته باشد و با محصولات سرامیک البرز مرتبط باشد نیاز کارفرما بود و اهمیت ویژه ای داشت.

استودیو معماری آرش مدنی
فروشگاه سرامیک البرز
استودیو معماری آرش مدنی

ما به دنبال فرمی بودیم که نفس معماری و هنر اصیل ایرانی را دارا باشد و در عین حال با رویکرد های سبک مدرن معماری داخلی که سرعت اجرا و مساله انرژی از اصول اساسی آن است مغایرت نداشته باشد.

استودیو معماری آرش مدنی
طراحى و اجراى فروشگاه سرامیک البرز
استودیو معماری آرش مدنی

در نهایت کاشی های مینیاتوری (استخری) سرامیک البرز که مهمترین تولید این مجموعه است به عنوان کانسپت و سبک پارامتریک به عنوان ایده طرح انتخاب شد که از دیرباز در معماری ایرانی استفاده می شد و امروزه جزو مدرنترین سبک های فرم یابی به شمار میرود.

استودیو معماری آرش مدنی
نمای بیرونی فروشگاه سرامیک البرز
استودیو معماری آرش مدنی

این پروژه به دلیل کاربری تجاری نیاز به میزان نور مناسب داشت و از طرفی هزینه های مصرف برق برای ما مساله مهمی بود که با طراحی تخصصی نور پردازی و انتخاب درست لایتینگ ها به نتیجه مناسب و مقرون به صرفه ای رسیدیم.

استودیو معماری آرش مدنی
فروشگاه سرامیک البرز
استودیو معماری آرش مدنی

طراحی نورپردازی در این واحد تجاری به گونه ای صورت گرفت که بالاترین شاخص تشخیص رنگ را دارا باشد تا محصولات در این فروشگاه با رنگ واقعی خود دیده شوند. همچنین استفاده از رنگ بندی خنثی باعث شد که فضا حس و حال مدرن داشته باشد و مهم تر آنکه بستری مناسب برای بهتر دیده شدن محصولات فروشگاه فراهم شود.

استودیو معماری آرش مدنی
رسپشن فروشگاه سرامیک البرز
استودیو معماری آرش مدنی

مهم ترین مساله بعد از طراحی این فرم انتخاب روش اجرا و متریال مناسبی بود که علاوه بر زیبای و کارایی مقرون به صرفه هم باشد؛ در مدت زمان دو هفته اجرایی شود و در صورت وقوع اتفاقات غیر مترقبه امنیت کافی داشته باشد . که در نهایت روشی را ابداع کردیم که تمام موارد در آن رعایت شود. به نحوی که مدت اجرای سقف 10 روز و وزن استراکچر و متریال حدود 800 کیلو گرم تمام شد.

اگر مشغول ساخت خانه، بازسازی یا تغییر دکوراسیون فروشگاه و یا فضای اداری هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب بیشتر:طراحی لوکس فروشگاه ظروف رویال دیش در بازار بزرگ تهران!
طراحی خیره کننده دکوراسیون فروشگاه رویال دیش در تهران 
بازسازی فروشگاه و نمایشگاه تاش در تهران
سام سنتر، مرکز تجاری لوکس خیابان فرشته تهران
رقص پارچه ها در طراحی داخلی گالری پارچه قزوین!
 دکوراسیون داخلی مرکز خرید دبی مال در مناسبت های خاص
دکوراسیون فروشگاه ویکتوریا بکهام ، هنر فرشید موسوی
نگاهی به طراحی داخلی اپل استورها

نویسنده: استودیو معماری آرش مدنی| تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه