Chidaneh.com placeholder image

فرش های ایرانی که با دکوراسیون مدرن شما ست می شوند!

به قلم: تحریریه چیدانه

فرش و قالیچهفرش های سنتی و دستبافت ایرانی آن قدر اصالت و زیبایی توامان را در دل تار و پود خود جای داده اند که نمی تواند از حضور آن ها در دکوراسیون داخلی خانه به سادگی گذشت. اصولا فرش را نمی شود از خانه های ایرانی جدا کرد چه برسد به آن که این فرش ها، فرش های سنتی ایرانی باشند. اما این فرش ها هر قدر هم که زیبا باشند تا بستر مناسبی نداشته باشند نمی تواند آن جلوه گری خاص خودشان را به نمایش بگذارند. امروز می خواهیم به شما نکاتی را بگوییم که با استفاده از آن ها بتوانبد بستری مناسب برای هنر نمایی فرش های سنتی ایرانی تان پیدا کنید، پس تا انتهای این مطلب جذاب و کاربردی با چیدانه همراه باشید. 

فرش های ایرنی و مبلمان چوبی 

فرش های ایرانی، مخصوصا گلیم ها، جاجیم ها و فرش های عشایری دارای رنگ های پرحرارت و پر انرژی نظیر قرمز هستند. ر واقع این فرش ها دریچه ای برای تماشای جذابیت رنگ قرمز هستند. برای تکمیل زیبایی این فرش ها و خودنمایی رنگ ها بهتر است از مبلمان های چوبی با طرح های مینیمال استفاده کنید. این که می گوییم طرح های مینیمال به این دلیل است که خود فرش های معمولا دارای طرح ها و نقش های زیادی هستند و اگر قرار باشد که مبلمان های تان هم پر جزییات باشند عملا هیچ کدام به چشم نمی آیند. عکس بالا را ببینید که چگونه هم مبلمان های ساده و هم فرش های طرح دار خودنمایی می کنند.

قالیشویی ادیب

فرش طره
نمایشگاه فرش شیراز 1394
فرش طره
 

فرش های ایرانی برای اتاق های با دکوراسیون سفید

اگر برای اینکه خانه کوچک تان بزرگتر جلوه کند، دیوار ها و کف خانه را سفید در نظر گرفته اید و حالا فکر می کنید که این خانه به یک هیجان بصری نیاز دارد تا جان بگیرد، این کار را به دست فرش های ایرانی و رنگ های گرم آن ها بسپارید. در عکس بالا می توانید ببینید که چگونه حضور فرش ها با آن رنگ های گرم و خواستنی، کسالت و یکنواختی فضای سفید را گرفته و به آن روح و جان افزوده است. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: ۹ ایده دکوراسیونی برای سرزندگی فضاهای سفید

فرش طره
نمایشگاه فرش شیراز 1394
فرش طره

فرش های آویخته به دیوار 

تا به حال پیش خودتان فکر کرده اید که فرش را روی زمین پهن یا به دیوار آویزان کنیم؟ فرش ها می توانند علاوه بر کف خانه روی دیوار ها هم بنشینند، این هم شامل همان قانون های دکوراسیونی است که همیشه به شما می گوییم می توانید زیر پا بگذاریدشان. اگر فکر می کنید دیوارهای خانه تان بیشتر از کف خانه تان می تواند به جلوه گری فرش های ایرانی و طرح های آن ها کمک کند پس در انجام این کار تعلل نکنید و هر کسی را که به دکوراسیون داخلی خانه شما پا می گذارد را غافلگیر و هیجان زده کنید. 

فرش طره
پروژه خانم یوسفی-تهران کریم خان
فرش طره

فرش های ایرانی و پارکت های چوبی 

پارکت، کفپوش هایی با حس آشنا در دکوراسیون داخلی هستند. این پارکت ها هم بستر مناسبی برای فرش های ایرانی پدید می آورند. معمولا این پارکت ها دارای رنگ های قهوه ای تیره هستند که عجیب با رنگ قرمز فرش های ایرانی ست می سوند. پس شک نکنید که اگر کف پارکت دارید روی فرش های ایرانی می توانید حساب کنید. 

[[nid:53088]]

فرش های ایرانی و وسیله های دکوری خانه 

فرش های ایرانی حتی برای انتخاب وسیله های دکوری خانه تان هم می توانند کمک تان کنند. مثلا آن ها می توانند سر نخ های خوبی برای انتخاب رنگ پارچه های رومبلی و یا حتی رنگ کوسن های تان به شما بدهند، کافی است کمی به آن ها اعتماد کنید. و سعی کنید هر چیزی را که می خواهید به دکوراسیون داخلی خانه تان اضافه کنید را از دل همین فرش ها بیرون بکشید. 

فرش طره
فرش مدرن قشقایی فرش طره
فرش طره
فرش پارسه
فرش پارسه طرح ستاره قشقایی
فرش پارسه
فرش پارسه
فرش پارسه طرح ترنج شاخ و برگ
فرش پارسه

اگر این مطلب آن قدر هیجان زده تان کرده است که تصمیم گرفته اید تا یکی از این فرش های سنتی را برای دکوراسیون دالی خانه تان تهیه کنید، پیشنهاد می کنم تا سری به ویترین کالاهای چیدانه بزنید، آن جا می توانید انواع مختلف این فرش ها را ببینید. 

مطالب بیشتر: تابلو فرش هایی که در دکوراسیون منزل یکه تازی می کنند!
انتخاب فرش ، دکوراسیون منزل خوش رنگ و لعاب
کدام فرش ایرانی مناسب دکوراسیون منزل شماست؟
برای خرید فرش ایرانی به چه نکاتی باید توجه کنید؟
۷ نکته طلایی برای ست کردن فرش ایرانی با دکوراسیون منزل
۷ کاربرد گلیم و جاجیم در دکوراسیون خانه ایرانی

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه