Chidaneh.com placeholder image

سایبان های پارچه ای چشم نواز برای بالکن و حیاط خلوت

به قلم: تحریریه چیدانه

فضای بیرونیحالا که کمکم بارش های پراکنده و دلچسب بهاری را پشت سر می گذاریم و قدم به قدم بیشتر به تابستان نزدیک می شویم. باید بیشتر از فضای بیرونی خانه مان استفاده کنیم و قدرش را بیشتر بدانیم. اما اگر قصد دارید بعدازظهرهای تان را با تراس تان به اشتراک بگذارید باید فکری به حال نور خورشید کنید، درست است که این اشعه ها لذت بخش هستند اما میزان زیاد آن هم می تواند آزار دهنده باشد. استفاده از سایبان ها می تواند در این زمینه به شما کمک کند. تا انتهای این مطلب همراه چیدانه باشید تا با هم تعدادی از ساده ترین انواع سایبان های پارچه ای که می توانید از ان ها استفاده کنید را ببینیم. 

سایبان پارچه ای به شکل پرده

قالیشویی ادیب

سایبان های پارچه ای به شکل پرده 

اگر تصمیم دارید از این سایبان های پارچه ای در تراس خانه تان استفاده کنید، می تواند پارچه هایی با طول زیاد را در نظر بگیرید تا هم از آن ها به عنوان سایبان استفاده کنید و هم بتوانید دید همسایه ها به تراس های تان را کور کنید. این نوع سایبان ها را می توان مدل پرده ای نامید که نمونه ای از آن را در عکس بالا می توانید ببینید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: پوشاندن دید تراس، ۸ راه حل نجات دهنده!

سایبان پپارچه ای با طرح خاص

پارچه های خاص برای سایبان های خلاقانه 

اگر در فضای بیرونی خانه تان سایبان دارید، اما دوست دارید شکل ظاهری آن را تغییر دهید، به شما پیشنهاد می کنم تا رویه سایبان تان را حذف کنید و به جای آن از پارچه هایی که طرح و نقش های جذاب دارند استفاده کنید. مطمئن باشید کاملا حس و حال متفاوتی را تجربه خواهید کرد. مخصوصا اگر این پارچه ها طرح و نقش های ایرانی داشته باشند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: پارچه با طرح ایرانی، اصالت در دکوراسیون داخلی

سایبان های پارچه ای معمولی

سایبان های پارچه ای منگوله دار 

شما می توانید سایبان های مورد علاقه تان را خودتان بسازید. برای فضایی که می خواهید سایبان بزنید 4 عدد پایه ی قابل حمل تهیه کنید؛ آن ها را روی زمین نصب کنید و از استقامت آن ها اطمینان حاصل کنید، بعد از آن می توانید پارچه هایی را که برای سایبان در نظر گرفته اید را روی این چهار پایه بیاندازید. خوب است که این پارچه ها دارای تزییناتی مانند منگوله ها یا ریشه های تزیینی باشند تا ظاهر زیبا تر و جذاب تری را به شما تحویل دهند. 

سایبان های ساده و بدون تزیینات

سایبان های معمولی برای فضای بیرونی خانه 

قرار نیست سایبان ها خیلی خاص و منحصر به فرد باشند، گاهی سایبان های ساده به اندازه صد سایبان خاص زیبایی دارند. به نظر من قبل از انتخاب سایبان ها باید پتانسیل فضایی تان را بسنجید و بعد اقدام به تهیه سایبان کنید. 

سایبان های پارچه ای جمع شونده

سایبان های پارچه ای جمع شونده 

سایبان های فضای بیرونی خانه شما می توانند از نوع جمع شونده باشند، چه به صورت دستی و چه به صورت مکانیکال. این نوع سایبان ها به شما این اجازه را خواهند داد که تجربه فضایی مختلفی در ساعات مختلف روز داشته باشید. این سایبان ها به اراده شما باز و بسته می شوند پس قطعا قابلیت های بیشتری به نسبت سایبان ها ثابت دارند. 

سایبان های پارچه ای تار و پودی

سایبان های تار و پودی 

پارچه های مورد علاقه تان را به طول برش دهید و آن ها را به صورت تار و پود به یکدیگر بدوزید، به صورتی که در میان آن ها روزنه هایی برای عبور نور باقی بماند. بعد این سایبان ها را هر جایی که خواستید می توانید نصب کنید و هر جوری که خواستید می توانید از آن استفاده کنید. 

سایبان های حصیری

سایبان های حصیری 

سایبان های حصیری می توانند یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان ها باشند. در روزهای گرم سال می توانید این سایبان ها را آبپاشی کنید و وقتی که نسیم از لای درزهای آن عبور می کند و به می رسد از خنکای دلچسب آن لذت ببرید. 

اگر به دنبال طراحان متخصص در این حوزه می گردید، می توانید به بخش اهالی فن چیدانه سری بزنید و در لیست شرکت ها و فعالین به دنبال اطلاعات تماس آنها باشید. اهالی فن چیدانه شما را برای طراحی و اجرای این پروژه همراهی خواهند کرد.

مطالب پیشنهادی : ​کدام سایبان برای فضای بیرونی شما مناسب است؟
۷ پیشنهاد عالی برای پوشش سقف حیاط خلوت، پاسیو و نورگیر
آلاچیق و سایبان های زیبا برای وقت گذرانی در فضای سبز
گشتی در ورزشگاه المپیک مونیخ و سایبان های منحصر به فردش
سایبان برقی ، سایه ای خنک در تراس، آلاچیق و مغازه

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
روشنک فرید در تاریخ 25 خرداد 1397
سلام برای سایبان حصیری پیشنهاد دارین؟ممنون می شم معرفی کنید

ثبت دیدگاه