Chidaneh.com placeholder image

بهترین گیاهان خانگی را از نمایشگاه گل و گیاه 95 تهران بخرید!

به قلم: تحریریه چیدانه

گیاهان خانگی: در زیباترین ماه از قشنگترین فصل سال یعنی اردیبهشت چیزی که در همه کوچه ها و خیابانها چشم را به خودش جذب می کند، سبزینگی تازه و برگ و گلهای نوی گیاهان است. در این روزها نیز مثل روند هر ساله، نمایشگاه گل و گیاه در محل نمایشگاه شهرداری تهران در بوستان گفتگو برپا شده تا مقداری از این قشنگی ها را به رخ بکشد. چیدانه برای شما ایده های متفاوتی از استفاده گیاهان در خانه یا فضای بیرونی را که در این نمایشگاه ارائه می شود، معرفی می کند.

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

اسکای اسکرپر

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران

این نمایشگاه، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه است که از 20 تا 24 اردیبهشت 95 به مدت پنج روز از ساعت 9 صبح الی 21 در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران واقع در ضلع جنوبی بوستان گفتگو برگزار می شود و شهروندان می توانند جهت بازدید همه روزه در این ساعات مراجعه کنند. فروش و تحویل محصولات نیز در روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت صورت می گیرد.

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

درختان آپارتمانی در نمایشگاه گل و گیاه تهران

شادابی و سرزندگی گیاهان در فضای خانه بر روحیه افراد هم تاثیر گذاشته و روح زنده ای جاری می کند. گیاهان آپارتمانی مثل فیکوس بنجامین، کاج مطبق، آگلونما، گندمی و گیاهانی ازین قبیل علاوه بر زیبایی ظاهری در فرم برگ یا فرم رشد برگها، دارای نگهداری نسبتا راحتی هستند و نور غیر مستقیم و آب کافی برایشان کفایت می کند.

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

 گل های کوچک رنگارنگ در نمایشگاه گل و گیاه

بنفشه آفریقایی که این روزها بخاطر تنوع رنگی گلها و فرم قشنگ برگهایش خیلی باب شده، در گوشه ای از خانه که نور خوبی داشته باشد، فضا را دلنشین می کند. هوای این گل را زیاد داشته باشید چون کمی حساس است!

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

گیاهانی که هنوز جان نگرفته اند!

رشد گیاهان در محیط کشت بافت، سبک جدیدتری از تکثیر هست که از ریشه زدن و به قول خودمانی تر جون گرفتن گیاه اطمینان می­ دهد. بخشی از سلول گیاه مادر در محیط کشت، با بستر خاص و در شیشه های در بسته بزرگ می شوند.

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

گیاهان گوشتی و کاکتوس ها در نمایشگاه گل و گیاه

گیاهان گوشتی یا سدوم ها تنوع زیادی دارند و به علت اندازه کوچکشان در هر خانه ای برای خود جا باز می کنند. این گیاهان به علت آبدار بودن نیاز به آبیاری زیاد ندارند، ولی نور مناسب برایشان لازم است.
اگر به دنبال گیاهان خانگی سایه نشین برای آپارتمان های بدون نور خود هستید، این مطلب را از دست ندهید.

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

کاکتوس ها شاید بخاطر داشتن خار و ظاهر کمی خشن طرفدار زیادی نداشته باشند، ولی بدانید که این گیاهان پارازیت های مضر محیط را جذب می کنند. پس درموردشان بیشتر فکر کنید، خصوصا اینکه انواع گلدار و فرمهای جالب آنها بسیار زیبا هستند.

مطلب پیشنهادی: با کدو تنبل یک گلدان دکوری برای کاکتوس ها بسازید!

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

گلدان های چوبی در نمایشگاه گل و گیاه

استفاده از کنده های چوب برای گلدان، ایده جالبی است. چرا که گلدان نیز مانند گیاه، ارگانیک بوده و حس بیشتری از طبیعت را به شما القا می کنند.

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

گلدان باید به گیاه بیاید!

درکنار توجه به نوع گیاه انتخابی تان، گلدان را هم مد نظر قرار دهید. طیف متنوعی از رنگها، شادی و نشاط بیشتری برایتان هدیه می آورند و حتی اگر گونه مشابهی باشند متنوع به نظر می رسند.
چیدانه پیش از این به شما گفته چگونه با فنجان و نعلبکی های چینی گلدان های رنگی بسازید!

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

 پایه های نوری گل و گیاه، راه حل مشکل کمبود نور

گیاهان خاص ظاهر بسیار قشنگی دارند؛ ولی ممکن است همه آنها مناسب فضای منزل یا محل کار شما نباشند. مثلا گاهی نور کم برایتان محدودیت ایجاد می کند و گیاهان نور دوست دوام زیادی نمی آورند. ولی دیگر نیاز به نگرانی نیست، تولید پایه های نوری کوچک که نور مورد نیاز هر گیاه را تامین می کنند، این مشکل را حل کرده اند.

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

زندگی خانوادگی گیاهان در یک حباب شیشه ای

چیدمان و کاشت گیاهان کوچکی که با هم سازگاری دارند در یک گلدان، جذابیت زیادی دارد. چه بهتر که به شکل تراریوم باشد تا رطوبت بیشتری را در خود حفظ کند. منتها مراقب باشید که با رطوبت بیش از حد گیاهانتان نگندد!

مطلب پیشنهادی: چگونه یک تراریوم بسازیم؟

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

گلهای ارکیده خیلی زیبا هستند، از آنها غافل نشوید! رنگهای لطیف و ملایم زیبایی شان را دوچندان می کند و فرم گلبرگهای خاص، از دور هویتشان را آشکار می کند. این گل اگر در گلدان هم نباشد، نسبت به باقی گلهای شاخه بریده، ماندگارترند.

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

گیاهان آویزان در نمایشگاه گل و گیاه

اگر خانه تان فضای خالی ندارد، آویزهای گل جایی برای گلایه نمی گذارد و هر جای خانه روی دیوار یا میله های کوچک، قابل نصبند. گلدان های آویز، طراوت طبیعت در آسمان خانه شما هستند.

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

آکواریوم گیاهان 

بعضی ماهی ها شانس زندگی در فضای جنگلی و سبز را داشته اند. با تهیه آکواریوم هایی از این نوع، این شانس را از آنها دریغ نکنید!

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

گیاهان محوطه در نمایشگاه گل و گیاه

برای فضاهای خارج از خانه آبنما، دیوارهای قابل نصب گیاهی، گیاهان گلدار یکساله و فصلی، درختچه های گلدانی زیبا و … در فضای نمایشگاه دیده می شوند. راستی از گیاهان پیچکی، تصفیه کننده هوا و زینت بخش دکوراسیون منزل غافل نشوید!

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

گل های شاخه ای متفاوت

هدیه دادن گلهای تک شاخه ای که درون آب ایستاده اند، ایده جدیدی برای جلب رضایت مخاطب است. دیدن آرامش گل در محیط آبی بی اغراق زیباست…

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

گل آرایی های تحسین برانگیز

گلهای شاخه بریده آنتوریوم، لیلیوم، ارکیده و رز مثل همیشه سنگینی و متانت قابل تحسینی دارند. ترکیب رنگ و هارمونی فوق العاده شان بی شک جذبتان می کند.

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

جاکلیدی گیاهی

و در نهایت اگر از دوستداران همیشگی گل و گیاهان هستید، می توانید آنها را همیشه با خود همراه داشته باشید، در قالب یک جاکلیدی

نمایشگاه گل و گیاه- اردیبهشت 95

نمایشگاه گل و گیاه را از دست ندهید!

در پایان پیشنهاد می کنم نمایشگاه گل و گیاه امسال را از دست ندهید و با آوردن گل و گیاهان زیبا به منزل خود، دکوراسیون منزل تان را سرسبز و تازه کنید.

مطالب پیشنهادی:
گیاهان آپارتمانی از نمایشگاه گل و گیاه
نکاتی مهم برای نگهداری گل ها در آپارتمان
۸ کاربرد گیاهان خانگی در دکوراسیون منزل
هوای بهشت در خانه با این ۱۰ گیاه زینتی!
۸ معجزه گیاهان خانگی برای سلامتی!

نویسنده: صدف حقیقت | عکاس: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
حامد برخورداری در تاریخ 22 اردیبهشت 1395
با سلام ممنون از عکس های زیباتون کاش از گیاهان حشره خوار موجود در نمایشگاه هم عکس میذاشتین

ثبت دیدگاه