Chidaneh.com placeholder image

مدل پرده سلطنتی و لاکچری با طرح‌های شیک و چشمگیر

به قلم: نرگس مهردادیان

پنجره‌ها معمولا در مرکز دید هر یک از فضاهای خانه قرار گرفته و موجب دلباز شدن و دمیدن روح زندگی به فضا می‌شوند. این عناصر مهم خانه را می‌توان با بهترین و مناسب‌ترین پوشش‌های پرده زیباتر کنیم. مدل پرده سلطنتی یکی از انواع مدل‌های پرده کلاسیک است که می‌تواند دکوراسیون داخلی شما را شیک و لاکچری نشان دهد. این نوع پرده از طرح‌های پرطرفدار و زیبایی است که بیشتر مناسب فضای پذیرایی است و معمولا افرادی که به دکوراسیون سلطنتی و لاکچری علاقه دارند از آن استفاده می‌کنند. در مطالب قبلی در مورد انواع پرده خانه به‌طور کامل صحبت کردیم، در این مطلب از چیدانه به معرفی انواع مدل‌های پرده سلطنتی جدید و شیک و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم‌ تا شمایی که به دکوراسیون سلطنتی و لاکچری علاقه دارید بتوانید باکمک این مطلب بهترین پرده را برای خانه خود انتخاب کنید. با ما همراه باشید…

سلطنتی1
سلطنتی2
سلطنتی3

مدل پرده سلطنتی برای چه خانه‌هایی مناسب است؟

با اینکه امروزه دکوراسیون مدرن جای دکوراسیون کلاسیک را گرفته است اما هنوز هم افراد زیادی طرفدار سبک دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی هستند. پرده‌های سلطنتی از انواع مدل پرده‌های کلاسیک لوکس و لاکچری هستند که مناسب خانه‌هایی هستند که دکوراسیونی به سبک کلاسیک و سلطنتی دارند. توجه داشته باشید که دکوراسیون سلطنتی بیشتر برای خانه‌های بزرگ مناسب‌ است چراکه وسایل سبک دکوراسیون سلطنتی معمولا ابعاد بزرگی داشته و حجم زیادی را اشغال می‌کند و در خانه‌های کوچک فضا را گرفته و دکوراسیون داخلی را خیلی شلوغ نشان می‌دهد.

تابلو فرش ریحان
انواع دوخت

انواع مدل‌های دوخت پرده سلطنتی

مدل‌های دوخت پرده سلطنتی معمولا در انواع مدل‌های فلت آسترکشی، پلیسه قابی آسترکشی، هلالی یا پرنسسی و رومن است. توجه داشته باشید که معمولا پرده‌های سلطنتی از لایه‌های متفاوت‌ پرده تشکیل می‌شود. لایه‌هایی مانند پشت پرده یا آستری، زمینه اصلی، دکور سایه و دکور اصلی که هر کدام به وسیله پارچه‌های متفاوتی دوخته می‌شوند.

پذیرایی
خواب

انتخاب پرده سلطنتی متناسب با دکوراسیون منزل

برای اینکه بهترین پرده را برای دکوراسیون منزل‌تان انتخاب کنید بهتر است به طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل خود توجه داشته و با توجه به سبک دکوراسیون و رنگ‌های به کار رفته در آن، پرده مناسبی با در نظر گرفتن سلیقه شخصی‌تان انتخاب کنید. پرده‌های سلطنتی و لاکچری معمولا برای فضای پذیرایی که بیشتر از فضاهای دیگر خانه در معرض دید افراد قرار دارد استفاده می‌شوند، البته بعضی از مدل‌های آن مناسب اتاق خواب‌هایی با دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی نیز هستند.

پذیرایی سالن1

پرده لاکچری و سلطنتی در سالن پذیرایی

مدل پرده پذیرایی تاثیر زیادی بر زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی دارد. بهتر است هنگام انتخاب مدل پرده سلطنتی دقت لازم را داشته باشید تا فضایی زیبا، متناسب با دکوراسیون داخلی پذیرایی‌تان ایجاد کنید. این پرده‌ها در انواع طرح و رنگ‌های متنوع طراحی شده و می‌توان با توجه به طرح و رنگ سایر اجزای دکوراسیون و ابعاد سالن پذیرایی از بین این طرح‌ها، پرده‌ای شیک و زیبا انتخاب کرد.

سالن2

بهتر است طرح پارچه پرده سلطنتی را با توجه به طرح پارچه رومبلی انتخاب کنید. اگر در مبلمان پذیرایی شما از پارچه‌های طرح‌دار استفاده شده بهتر است برای ایجاد تنوع در دکوراسیون پذیرایی پارچه پرده را از مدل‌های ساده و اگر رومبلی‌ها ساده هستند پارچه پرده را مدل‌ طرح‌دار انتخاب کنید. در نهایت اگر پارچه پرده‌ای که انتخاب کرده‌اید ساده است بهتر است آن را با کتیبه یا آویز و والان پرده تزیین کنید تا پرده‌ای سلطنتی و لوکس داشته باشید. اگر فضای پذیرایی شما کوچک است، پرده‌های رنگی، به‌خصوص رنگ‌های تیره به‌کار نبرید چراکه ابعاد پذیرایی را کوچک‌تر نشان می‌دهد. بهتر است در پذیرایی‌های کوچک از پرده‌های رنگ روشن استفاده کنید تا فضای سالن پذیرایی شما دلباز و روشن‌تر شود.

ایرانی

مدل پرده سلطنتی و لاکچری در دکوراسیون منازل ایرانی

پرده نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون منزل دارد و معمولا افراد می‌خواهند زیباترین و مناسب‌ترین پرده را برای تزیین منزل خود به‌کار برند. انواع مدل‌های پرده باید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل انتخاب شود. یکی از مدل‌های پرطرفدار و خاص پرده که می‌تواند در دکوراسیون منازل ایرانی استفاده شود، پرده‌های سلطنتی و لاکچری هستند.

ویژگیها

ویژگی‌های پرده‌های سلطنتی

پرده‌های سلطنتی و لاکچری از زیر مجموعه‌های پرده‌های کلاسیک هستند که معمولا همراه با اکسسوری‌ها و پارچه‌های لوکس و لاکچری استفاده می‌شوند. مدل پرده‌ سلطنتی جذابیت زیادی داشته، معمولا پر زرق و برق بوده و بیشتر مناسب فضای پذیرایی و نشیمن خانه است. پرده‌های سلطنتی بیشتر به رنگ‌های کرم، آبی، فیروزه‌ای، طلایی، زرشکی یا قهوه‌ای استفاده می‌شوند همچنین می‌توان این رنگ‌ها را برای طراحی پرده با یکدیگر ترکیب کرد. پارچه‌های سلطنتی و لاکچری معمولا از جنس ابریشم و مخمل است که تلفیق آن‌ها‌ با پارچه‌های حریر و گیپور زیبایی بی‌نظیری در دکوراسیون منزل به‌خصوص فضای پذیرایی ایجاد می‌کند. از بین پرده‌های سلطنتی طرح‌های کتیبه‌ای و والان‌دار طرفداران بیشتری دارد. قاب پرده هم به سلطنتی بودن پرده کمک کند.

پارچه

پارچه‌های مناسب برای پرده‌های سلطنتی

در مدل پرده‌ سلطنتی، انتخاب جنس پارچه اهمیت زیادی دارد. پارچه‌های مخمل، ابریشم یا ساتن براق به خوبی می‌توانند جلوه لوکسی به فضای شما داده و در ترکیب با پارچه‌های حریر، تور و گیپورهای جدید می‌توانند موجب ایجاد زیبایی و تعادل فضایی در دکوراسیون داخلی منزل شما شوند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب انواع پارچه پرده‌ای را مطالعه کنید.

والان1
والان2

پرده‌های لاکچری و سلطنتی والان‌دار

در خانه‌هایی با دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک و سلطنتی پرده‌های سلطنتی و والان‌دار می‌توانند جلوه‌ای سلطنتی و لوکس به فضای داخلی شما بدهند. درنتیجه برای داشتن سالن پذیرایی یا نشیمن سلطنتی و لوکس، پرده‌های والان‌دار جزو بهترین گزینه‌ها هستند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب مدل والان جدید را بخوانید.

آبی قهوه ایی

مدل پرده سلطنتی با ترکیب رنگی آبی فیروزه‌ای و قهوه‌ای

ترکیب رنگی آبی فیروزه‌ای و قهوه‌ای جزو ترکیب رنگ‌های جذابی است که جلوه سلطنتی و لاکچری به دکوراسیون داخلی شما می‌بخشد. شما می‌توانید پارچه‌های طرح‌دار با این ترکیب رنگ جذاب را بری پرده خانه خود انتخاب کرده و جلوه لوکس و بی‌نظیری به فضای داخلی خود بدهید.

زرشکی

رنگ زرشکی مناسب برای پرده‌های سلطنتی

رنگ زرشکی جزو رنگ‌هایی است که بیشتر مورد انتخاب افرادی است که به سبک‌های سلطنتی و لاکچری علاقه دارند. این رنگ می‌تواند جلوه‌ای خاص و منحصر به فرد به فضای شما بخشیده و موجب ایجاد جریان انرژی بالایی در فضای داخلی شود.

ابعاد

ابعاد و اندازه مدل پرده سلطنتی

علاوه بر مدل و رنگ پرده، ابعاد و اندازه پرده تاثیر زیادی بر لاکچری نشان دادن فضای داخلی شما دارد. در انتخاب دکوراسیون و پرده سلطنتی و لاکچری باید طول پرده را حتی برای پنجره‌های کوتاه با اندازه قدی و  بلند در نظر گرفت. اغلب پرده‌های سلطنتی حتی بلندتر از اندازه قدی پنجره گرفته می‌شوند و با امتداد بر روی زمین جلوه لوکس و زیبایی به فضای داخلی شما می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب پرده بلند برای پنجره‌های کوتاه را بخوانید.

یراق آلات

یراق آلات و اکسسوری‌ها در مدل پرده‌های سلطنتی

استفاده از اکسسوری‌های پرده، میل و قاب پرده یا یراق آلات نقش زیادی در ایجاد جلوه‌ای زیبا، لاکچری و سلطنتی در دکوراسیون داخلی دارد. می‌توان با اضافه کردن این جزییات کوچک دکوراسیون داخلی خانه خود را تغییر داده و ظاهری سلطنتی و لاکچری به فضا ببخشید.

خرید

خرید پرده لاکچری و سلطنتی

قبل از انتخاب پرده لاکچری و سلطنتی به جنس پرده و تناسب آن با سبک دکوراسیون داخلی فضای مورد نظرتان توجه داشته باشید. قیمت پارچه‌های سلطنتی و لاکچری و هزینه دوخت این نوع پرده‌ها با توجه به پرکار بودنشان معمولا بالاتر از باقی پرده‌هاست. شما می‌توانید انواع پرده‌های سلطنتی را از فروشگاه‌های معتبر برای فضای پذیرایی، اتاق خواب یا آشپزخانه خود به دو روش حضوری یا اینترنتی خریداری کنید. هنگام خرید توجه داشته باشید بهترین و مرغوب‌ترین پارچه را با طرح و رنگی متناسب با دکوراسیون خانه خود تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر مطلب راهنمای خرید پرده را بخوانید.

پایان1
پایان2

کلام پایانی

به‌کار بردن انواع پرده تاثیر زیادی در زیباتر شدن دکوراسیون منزل دارد و فضای خانه را جذاب‌تر می‌کند. پرده‌ها باید متناسب با سبک دکوراسیون فضایی که در آن قرار می‌گیرند انتخاب شوند. مدل پرده سلطنتی از انواع پرده‌های کلاسیک لاکچری‌ بیشتر مناسب دکوراسیون داخلی به سبک سلطنتی و کلاسیک است. برای دوخت پرده‌های سلطنتی از پارچه‌های گران قیمت و زیبایی چون مخمل، ابریشم و ساتن براق استفاده می‌شود و در دوخت آن‌ها این جنس پارچه‌ها با پارچه‌های حریر یا گیپور ترکیب شده و جلوه‌ای شیک و جذاب به دکوراسیون خانه شما می‌بخشد. 

این نوع پرده بیشتر مناسب فضای پذیرایی خانه یا دکوراسیون اتاق خواب‌هایی به سبک کلاسیک است. بهتر است از این سبک در فضاهای بزرگ استفاده شود تا بزرگ بودن و پرکار بودن اجزای دکوراسیون سلطنتی موجب کوچک‌تر نشان داده شدن فضا در خانه‌های کوچک نشود. شما هم اگر به سبک‌های سلطنتی و لاکچری علاقه دارید می‌توانید با کمک این مطلب مدل پرده دلخواه‌تان را متناسب با دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کرده و جلوه‌ای زیبا، شیک و لاکچری در فضا ایجاد کنید.

برای آشنایی بیشتر با انواع پرده می‌توانید مطالب مدل پرده رنگی، پرده مدرن و شیک و مدل پرده لوکس را بخوانید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه