Chidaneh.com placeholder image

5 نکته مهم در طراحی اتاق خواب!

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق خواب: آخرین مکانی که در طول شبانه‌روز به آن‌جا پناه می‌بریم تا آسوده و آرام در آن استراحت کنیم و بخوابیم، اتاق خواب است. بنابراین، زیبایی و رمانتیک‌بودن این اتاق اهمیت بسیاری دارد. هر چه اتاق تزئینات بهتری داشته باشد، کیفیت استراحت افراد نیز بالاتر است.

اسکای اسکرپر

1. تخت‌خواب در طراحی اتاق خواب

همیشه سعی کنید اتاق خواب مرتب و تمیز باشد تا حس خوبی به شما القا کند. پس از مرتب‌بودن اتاق، تخت نیز مسئله بسیار مهمی است. برای داشتن اتاق رمانتیک باید تخت راحت با روتختی زیبا و آرامش‌بخش داشته باشید.

2. رنگ در طراحی اتاق خواب

رنگ‌هایی هم‌چون بادمجانی بسیار تیره، شکلاتی، کرم، و سورمه‌ای برای اتاق خواب بسیار زیبا هستند. یکی از آن‌ها را به سلیقه شخصی خود انتخاب کنید و برای وسایل و دیوارهای اتاق در نظر بگیرید. البته باید توجه داشته باشید باید وسایل جانبی را نیز با این رنگ‌ها جفت کنید و انتخاب‌های شما محدود می‌شوند.

3. مبلمان در طراحی اتاق خواب

بدون شک فقط تخت نیست که در اتاق خواب می‌تواند روی ذهن و قلب زن و شوهر تاثیر خوبی بگذارد. بنابراین، مبلمان یا صندلی این اتاق را فراموش نکنید.

4. نورپردازی در طراحی اتاق خواب

نورپردازی در تعیین حس و حال انسان‌ها تاثیر مستقیم دارد. ایجاد نور سطحی و کم بهترین ایده برای اجرا در اتاق خواب است. این نور را می‌توانید بالای تخت‌خواب اعمال کنید و باقی اتاق را با شمع‌های روشن تزئین کنید تا فضایی کاملا رمانتیک ایجاد شود.

5. صدا در طراحی اتاق خواب

صدا می‌تواند باعث آرامش یا برهم‌خوردن آرامش بشود. سیستم‌های پخش صدا یا رادیو اصولا انتخاب‌های خوبی برای اتاق خواب هستند. اما برای رمانتیک‌شدن فضا بد نیست تاثیر عمیق صدای آب را نیز تجربه کنید. این صدا در طول شب یا حتی هنگامی‌که می‌خواهید روی تخت تمدد اعصاب کنید بسیار عالی است. هنگامی‌که احساس آرامش دارید و آرام هستید، استراحت کامل و بهتری نیز خواهید داشت. انواع عایق صوتی برای رهایی از سر و صدای شهر! می تواند اتاق خواب شما را تبدیل به مکانی آرام کند.

مطلب پیشنهادی: کدام فرش ایرانی مناسب دکوراسیون منزل شماست؟
شیک ترین طراحی برای درب ورودی ساختمان منزل شما!

منبع:برترین ها | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه