Chidaneh.com placeholder image

خانه‌ای دنج و راحت برای حیوانات خانگی در دکوراسیون داخلی

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفند های دکوراسیون: بدیهی است که علاقه‌مندان به حیوانات خانگی به این موجودات کوچک عشق می‌ورزند اما با این وجود آنهایی که در خانه‌شان از یک دوست کوچک نگهداری می‌کنند، همیشه دغدغه‌های زیادی نگهداری دارند که مواردی مانند ریزش موها، مکان خواب، محل دفع و غذا خوردن تنها چند مورد از این فهرست بلندبالا محسوب می‌شود. با تمام این اوصاف صاحبان حیوانات خانگی معتقدند وجود این موجودات شیرین به همه این داستان‌ها می‌ارزد. در این مطلب تلاش می‌کنیم با استفاده از طراحی درست فضاهای داخلی این مشکلات را کمتر کنیم.با چیدانه همراه باشید. 

سرویس خواب بالسا

1. محل خواب حیوانات

تختخواب‌ها و کوسن‌های پوشیده از خز انتخاب مناسبی نیستند؛ بهتر است در یک گوشه دنج و آرام خانه با استفاده از کوسن‌هایی که به‌راحتی می‌توانید آنها را با دکوراسیون‌تان ست کنید یک تختخواب گرم و نرم برای این موجودات پشمالو بسازید. این کار باعث می‌شود موهای آنها نیز در یک گوشه خانه باقی بماند.

برای این کار الزاما نیاز به صرف هزینه‌های گزاف یا انجام تغییرات دکوراسیونی ندارید. می‌توانید با کمی خلاقیت یک تخت زیبا برای حیوان خانگی‌تان بسازید؛ درست مثل این تصویر که با استفاده از یک چمدان قدیمی یک تخت زیبا برای این سگ کوچولو ساخته‌اند.

فراموش نکنید یک نشیمن کوچک کنار پنجره گزینه‌ای بسیار عالی برای سگ و گربه‌هاست. برای این کار کافی است فضای زیر پنجره را با کوسن و پد‌های قابل تعویض و شست‌وشو بپوشانید. بهتر است یک پد اضافه برای مواقع ضروری یا زمانی که ‌مهمان دارید، کنار بگذارید.

خانه‌ای دنج و راحت برای حیوانات خانگی

2. محل غذا خوردن حیوانات

یکی از معضلات همیشگی، به هم ریختگی و کثیف شدن محل غذاخوری حیوانات است که با پخش شدن غذا روی زمین و اطراف باعث دردسرهای زیادی برای صاحبخانه می‌شود. برای رفع این مشکل بهتر است فضایی برای غذا دادن به حیوانات تعبیه کنید که کمی از سطح بالاتر باشد و از ریختن باقی غذاها از دور ظرف جلوگیری کند.

در صورتی که این امکان برای‌تان وجود ندارد، می‌توانید فضایی ایجاد کنید که گوشه باشد و اطراف آن را محدود کنید؛ هر چند این کار مثل مورد قبلی جوابگو نیست اما تا حدودی مشکلات را کاهش می‌دهد.

3. محل ورود و خروج حیوانات

یکی از مواردی که صاحبان سگ و گربه‌ها باید در نظر بگیرند دری مخصوص ورود و خروج آنهاست که می‌تواند نقشی دکوراتیو را در طراحی خانه ایفا کند. برای مثال اینکه آیا این محل ورود و خروج بهتر است به چه شکل و کجای خانه قرار گیرد در یک در ورودی چوبی تعبیه شود یا زیر پنجره و… .همان‌طور که در تصویر می‌بینید، صاحب این خانه با خلاقیت هم مکان مناسبی برای رفت و آمد سگ محبوبش در نظر گرفته و هم با استفاده از این در مینیاتوری جلوه‌ای زیبا و دکوراتیو ایجاد کرده است.

4. محل دفع

بهتر است محل دفع حیوانات را در مکانی دور از چشم تعبیه کنید. با این کار می‌توانید از ایجاد بو و منظره زشت در خانه‌تان جلوگیری کنید. بهترین مکان برای این کار در نظر گرفتن فضایی در دستشویی یا لاندری است.

5. محل نظافت و شستشوی حیوانات

شستن و حمام کردن حیوانات خانگی یکی از چالش‌های بزرگ درباره نگهداری از آنها در خانه است. برای حفظ بهداشت و نظافت حمام‌تان بهتر است یک حمام و دوش مجزا برای آنان در نظر بگیرید.

در این تصویر همان‌طور که می‌بینید تعبیه یک فضای دوش کوچک در یک کنج بالا حمام کردن دوست کوچک‌تان را آسان‌تر کرده و جلوی ورجه وورجه‌هایش را خواهد گرفت.

با در نظر گرفتن موارد بالا چالش‌های مهم نگهداری از حیوانات حل خواهد شد. اما آن دسته از خوانندگان عزیزی که در فکر نگه داشتن یک حیوان خانگی هستند به یاد داشته باشند که این موجودات زنده هستند و مثل هر موجود زنده‌ای نیازهای اولیه‌ای دارند که باید با توجه و صرف وقت برطرف شود تا آنها نیز در کنار شما زندگی آسوده‌ای داشته باشند و آسایش شما را نیز خدشه‌دار نکنند.

مطالب بیشتر در مورد تزیین میز غذا را از اینجا بخوانید: طراحی داخلی رستوران در مزرعه حیوانات!
طراحی منحصربه‌فرد برای دوستداران حیوانات خانگی
چگونه حیوانات خانگی را در منزل نگهداری کنیم؟
راه هایی برای نگهداری از حیوانات در خانه
طراحی داخلی خانه ای مخصوص حیوان دوستان
ایده های جذاب دکوراسیون منزل با الهام از پرندگان زیبا

نویسنده: سپیده نعمت‌زاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه