Chidaneh.com placeholder image

پله گرد چوبی، مدل‌اش چه جوری باشه که نیافتیم؟

به قلم: یاسمین ثریا

شما را نمی دانم اما پله ها برای من جزو المان های جذاب و دوست داشتنی محسوب می شوند، المانی که به من اجازه می دهد تا دو فضا در دو ارتفاع مختلف را تجربه کنم. اما در این میان پله گرد برای من از جذابیت بیشتری برخوردار است، پله هایی که در میان حضور انبوه عناصر عمودی حسابی خودنمایی می کنند و حتی بعضا عمود بودن دیوارها را به سخره می گیرند. خلاصه که امروز می خواهیم در رابطه با پله گرد با هم صحبت کنیم و انواع آن را با هم بررسی کنیم، پس با این مطلب از چیدانه همراه باشید. 

پله گرد چوبی
پله گرد چوبی
پله گرد چوبی
پله گرد چوبی
پله گرد چوبی
پله گرد چوبی
پله گرددر دکوراسیون اخلی خانه

پله گرد چوبی در دکوراسیون داخلی خانه 

پله های گرد می توانند بسته به سبک دکوراسیونی خانه شما دارای جنس های مختلفی باشند به طور مثال برای خانه های به سبک روستیک و سبک کلاسیک پله گرد چوبی بهترین گزینه است. حتی برای خانه های مینیمال هم می توان از پله گرد چوبی استفاده کرد. چون خانه های مینیمال معمولا دارای رنگ سفید هستند و حضور چوب می تواند به این خانه ای گرما ببخشد. 

چوب و هنر

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: ترفند های دکوراسیون خانه با مبلمان چوبی

پله گرد در دکوراسیون داخلی خانه

پله گرد  چوبی در کنج نود درجه دیوار 

خیلی از افراد فکر می کنند که برای داشتن پله گرد در دکوراسیون داخلی خانه باید حتما دیوارهای شان هم گرد و قوس دار باشد، اما عکس بالا به شما نشان می دهد که این تصور غلط است، شما حتی در کنج نود درجه دیوارها هم می توانید از وجود پله گرد بهره مند شوید. چه بسا این پله گرد بتواند یکنواختی خانه شما را از بین ببرد و هیجان بصری را جایگزین آن کند. 

پله گرد در دکوراسیون داخلی خانه
پله گرد چوبی
پله گرد چوبی
پله گرد چوبی
پله گرد چوبی
پله گرد چوبی
پله گرد چوبی

پله گرد در طراحی فضای بیرونی خانه 

مبلمان فضای بیرونی و تجهیزات آن وظیفه دارند تا طراحی محوطه شما را کاربردی تر کنند و به شما کمک کنند که از بودن در فضای بیرونی تان احساس خوبی داشته باشید. راه پله های نیز یکی از همین تجهیزات هستند که می توانید از آن ها بهره بگیرید. مخصوصا پله های گرد. این نوع پله ها هم می توانند دارای متریال های مختلفی باشند. به طور مثال در عکس بالا پله گردی را می بینید که از تلفیق دو متریال شیشه و فلز درست شده است. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: مصالح جدید دکوراسیون داخلی برای خاص پسندها!

پله گرد در دکوراسیون داخلی خانه

6. پله گرد یا پله مستطیل؟ 

اگر طراح دکوراسیون داخلی خانه شما زبر دست و قهار باشد می تواند پله گردی را برای شما در کنج نود درجه خانه تان طراحی کند که در نگاه اول نتوانید تشخیص دهید که آیا این پله گرد است یا مستطیل. این نوع پله ها هم برای شما جذاب خواهند بود و هم برای هر کسی که به خانه شما پا می گذارد. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: 7 راه پله منحصر به فرد در برترین ساختمان های ایران

پله گرد در دکوراسیون داخلی خانه

7. جانمایی پله گرد در دکوراسیون داخلی خانه 

لزومی ندارد که پله ها حتما در کنج خانه قرار بگیرند یا حتما به دیوار بچسبند، پله های گرد می توانند در وسط اتاق قرار بگیرند و تبدیل به نقطه عطفی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما شوند. پیشنهاد می کنم مطلب 10 ایده برای لذت بردن از فضای راه پله ها را حتما بخوانید. 

پله گرد در دکوراسیون داخلی خانه

8. ترکیب دو متریال در ساخت پله گرد 

پله گرد می تواند از دو متریال متفاوت تهیه شود تا کاملا با دکوراسیون داخلی خانه تان ست شود. اگر بیشتر مبلمان های خانه تان چوبی هستند اما در عین حال به سبک صنعتی هم علاقه دارید، می توانید پله گردی را سفارش دهید که از ترکیب ابن دو متریال ساخته شده است. درست مثل عکس بالا. 

پله گرد در دکوراسیون داخلی خانه

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: راه‌پله‌هایی خاص با طراحی‌هایی منحصربه‌فرد

پله گرد در دکوراسیون داخلی خانه

پله گرد چوبی و طراحی نما ساختمان 

شاید باورتان نشود اما پله گرد می تواند در طراحی نمای خارجی ساختمان شما هم تاثیر گذار باشد. اگر مجبور هستید تا از پله در نمای خارجی ساختمان تان استفاده کنید، به جای پله های معمولی از پله گرد استفاده کنید تا بتوانید از زیبایی آن در طراحی نما بهره بگیرید. عکس بالا به خوبی تاثیر پله های گرد را در نمای خارجی ساختمان به شما نشان خواهند داد.

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: آنچه که باید درباره اصول طراحی نمای ساختمان بدانید!

با مراجعه به بخش اهالی فن می‌توانید بهترین مشاوره را در طراحی پله چوبی گرد بگیرید. سپس در سامانه ثبت سفارش چیدانه درخواست خود را مطرح سازید. 

مطالب پیشنهادی: 
7 راه پله منحصر به فرد در برترین ساختمان های ایران
ایده‌هایی هوشمندانه برای زیر پله ها
راه‌پله‌هایی خاص با طراحی‌هایی منحصربه‌فرد
انواع نورپردازی راه پله برای درخشش دکوراسیون منزل
10 ایده برای لذت بردن از فضای راه پله ها
16 ایده منحصر به فرد نرده راه پله در دکوراسیون منزل

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه