8 فینگرفود رمضان، مناسب برای افطار و سحر!

8 فینگرفود رمضان، مناسب برای افطار و سحر!

به قلم: یاسمین ثریا

فینگرفود رمضان را می‌توانید در افطار و سحر میل کنید. با فرارسیدن ماه رمضان، این سوال که “چی درست کنم؟" یکی از دغدغه‌های افراد است. معمولا فینگرفودهای مخصوص افطار اگر سبک و مقوی باشند؛ در وعده سحر هم قابل مصرفند. ما در این آلبوم چیدانه، انواع فینگرفود رمضان را در یک سفره افطاری ساده به شما نشان داده‌ایم. می‌توانید این 8 نمونه از خوراکی‌ها و غذاهای ساده را درست کنید. از مدل تزیین و چیدمان آنها ایده بگیرید و با مواد اولیه‌ای که در منزل دارید؛ فینگرفودی خوشمزه برای افطار خانواده تهیه کنید.

فینگر فود رمضان
فینگر فود ماه رمضان
فینگر فود ماه رمضان
فینگر فود رمضان

انواع فینگرفود برای افطاری ماه رمضان

در ایام ماه مبارک رمضان، هرچه‌قدر هم شکمو نباشید؛ بعد از اذان مغرب اگر سینی‌های فینگرفود مناسب افطار را با آن تزئین‌های زیبا ببینید؛ دوست دارید آن غذاهای رنگارنگ را میل کنید. جالب است بدانید اغلب خوراکی‌های جامد و حتی مایع مثل خورشت و سوپ را می‌توان به صورت فینگرفود در سینی‌‎های زیبا تزیین کرد. در ادامه چند مدل از فینگرفودهای پرطرفدار که روش درست کردن ساده‌ای هم دارند را باهم می‌شناسیم.

chidaneh ad banner

رول خرما

1. رول خرما

خرما، یک عنصر مهم در فرهنگ غذایی کشورهای اسلامی است و این میوه مقوی و خوشمزه معمولا جزئی ثابت در سفره افطاری روزه‌داران محسوب می‌شود. اگر به شکلات علاقه دارید، تزیین خرما و شکلات به‌عنوان فینگرفود رول خرما، ترکیب جذابی است.

سیب زمینی تنوری با پنیر

2. سیب‌زمینی تنوری با پنیر

این نوع فینگرفود برای افطار مناسب است و برای کودکانی که روزه می‌گیرند هم می‌تواند جذاب باشد. شما فقط به ژامبون یا بیکن، چند عدد سیب‌زمینی، مقداری پنیر و پیازچه نیاز دارید. هر مدل پنیری که می‌پسندید را برای طعم‌دار کردن سیب‌زمینی تنوری اضافه کنید و از این فینگر فود خوش‌طعم لذت ببرید.

رول کوکوسبزی

3. فینگرفود رول کوکو سبزی

کوکو سبزی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از ایرانیان است. تخم‌مرغ، سبزی کوکو و ادویه‌جات، نان و آرد غالبا مواد تشکیل دهند رول کوکوسبزی هستند. همچنین برای تزیین این رول خوشمزه، زرشک و گردو را فراموش نکنید. همچنین این دسر خوشمزه حاوی ویتامین‌های A و C بوده و می‌توان آن را مراسم، مهمانی‎‌ها و افطاری‌ها سرو کرد.

فینگرفود فاهیتا

4. فینگرفود فاهیتا

این غذا بومی مکزیک است. طعم دل‎پذیر فینگرفود فاهیتا با موادی شامل: سینه مرغ، فلفل دلمه رنگی، نان تست، تخم‌مرغ، پیاز، سس مایونز، جعفری خردشده، پودر آویشن، خیارشور و پودر سوخاری حاصل می‌شود.

رول حلوا

5. فینگرفود حلوا

در ایام ماه مبارک رمضان، علاوه‌بر زولبیا و بامیه؛ حلوا یکی از شیرینی‌های مقوی و پرانرژی است. تهیه حلوا تنها به مقداری شکر، آرد سفید، روغن و زعفران نیاز دارد. بنابراین فینگرفود حلوای زعفرانی، گزینه خوبی برای پذیرایی افطاری شما است.

مطلب پیشنهادی: تزیین شیک شله زرد افطاری با بادام، گل و پسته!

فینگرفود بادمجان

6. فینگرفود رولت بادمجان

برای پختن این فینگرفود ایتالیایی خوش‌طعم؛ بادمجان، پنیر خامه‌ای، روغن زیتون، تخم‌مرغ، پنیر موزارلا، پنیر پارمزان، ریحان، پوست لیمو، سس مارینارا و فلفل مورد نیاز است. اگر برای افطار مهمان دارید، این فینگرفود لذیذ را فراموش نکنید.

فینگرفود شاورمای مرغ

7. فینگرفود شاورمای مرغ

نان دولایه پیتا، سینه مرغ، ماست چکیده، آب‌لیمو، گوجه، خیارشور، پوست پرتقال رنده‌شده، کاهو، ارده، ماست غلیظ، روغن زیتون و سیر مواد مورد نیاز برای تهیه فینگرفود شاورمای مرغ هستند. با اینکه آماده کردن این غذای عربی زمان نسبتا زیادی می‌برد، اما به‌واقع از نتیجه خوشمزه آن راضی خواهید بود!

سالاد میوه

8. سالاد میوه

گاهی یک کاسه پر از میوه‌های آبدار خیلی بهتر از غذاهای پرادویه و چرب برای افطاری است. میوه‌های شیرین و متنوع؛ آب از دست رفته، ویتامین‌ها و انرژی مورد نیاز بدن شما را برای روزهای آینده ماه رمضان تامین می‌کنند. شما می‌توانید میوه‌ها را با برش دادن و تزیینات زیبا به کمک خلال به‌صورت فینگر دربیاورید.

این مطلب هم خواندنی‌ست: عرقیات مناسب برای رفع عطش در ماه رمضان.

  • عکس‌های بیشتر از انواع فینگرفود را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

غذاهای فینگر فود برای افطارانواع فینگر فود برای افطاریفینگر فود مخصوص ماه رمضان

غذاهای فینگر فود برای افطار
غذاهای فینگر فود برای افطار
غذاهای فینگر فود برای افطار
غذاهای فینگر فود برای افطار
انواع فینگر فود برای افطاری
انواع فینگر فود برای افطاری
انواع فینگر فود برای افطاری
انواع فینگر فود برای افطاری
فینگر فود مخصوص ماه رمضان
فینگر فود مخصوص ماه رمضان

کلام آخر

در این مقاله از چیدانه، منوی جذابی از انواع فینگرفود مخصوص و دلپذیر را  به‌همراه آلبوم عکس‌های متنوعی از آنها معرفی کردیم. شما هم با ایده گرفتن از این غذاها، آشپزی دل‌انگیز و افطاری ویژه‌ای را تجربه خواهید کرد. به یاد داشته باشید در ایام بعد از صرف افطاری برای رفع احساس سنگینی و حفظ شادابی بدن خود، بهتر است به جای نشستن؛ از خانه بیرون بروید و برای دقایقی قدم بزنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه