Chidaneh.com placeholder image

معماری ایرانی و جدیدترین مد مانتو ایرانی!

به قلم: تحریریه چیدانه

لوازم پارچه ای: بی‌شک نقش و نگارهای معماری ایرانی آن‌قدر جذاب، گیرا، اصیل و زیبا هستند که می‌توانند برای هر کسی با هر هنری منبع الهام باشند. در واقع یک جورهایی استفاده از این نقش و نگارها باعث می‌شود کار و هنرتان مصداق واقعی جمله «آنچه که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند» شود. نه‌ تنها نقش و نگارها که رنگ‌های آنها هم می‌تواند بهترین انتخاب باشد؛ مخصوصا برای لباس‌هایی که معرف شخصیت شما هستند. مانند مانتو های ایرانی

قالیشویی ادیب

در این میان هستند هنرمندانی که هنرشان را با معماری ایرانی ترکیب می‌کنند و زیبایی می‌آفرینند؛ زیبایی‌هایی بی‌حد و مرز. گلنوش صالحی یکی از آنها است؛ یکی از فشن دیزاینرهایی که برای طراحی لباس‌هایش از معماری ایرانی الهام می‌گیرد و طرح و نقش آنها را با تاروپود پارچه‌ها در هم می‌آمیزد و شگفتی خلق می‌کند. اگر تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید با این برند بیشتر آشنا خواهیم شد. 

برند رج 

طراح : گلنوش صالحی 
آدرس صفحه اینستاگرام: rajbygolnoosh

گلنوش صالحی، لباس‌هایی مختص بانوان تولید می‌کند و آنها را با نام رج به فروش می‌رساند. برخلاف خیلی از برند‌هایی که فقط مانتو و مد مانتو تولید می‌کنند، برند رج؛ هدبند، شال، روسری و حتی دامن‌هایی با همان طرح و نقش‌های معماری ایرانی هم تولید می‌کند. 

مانتو‌هایی از جنس کاشیکاری‌ها ایرانی

وقتی به رگال مانتوها سر می‌زنید در نگاه اول نفس‌تان از آن همه طرح و نقش‌های زیبا بند می‌آید؛ مانتو‌هایی که آرام و متین در کنار هم نشسته‌اند و هر کدام معرف یکی از نقش‌های کاشی‌ها هستند. وقتی این مانتو‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند، جشنواره‌ای از رنگ‌ها را بر پا می‌کنند. مد مانتو هایی که برند رج تولید می کند واقعا بی نظیر است. 

مانتوهای تکه‌دوزی شده

بعضی دیگر از مانتو‌ها هستند که طراحی‌های خاص‌تری دارند و فقط در بعضی از قسمت‌های آنها از پارچه‌هایی با طرح و نقش‌های ایرانی استفاده شده است. معمولا این مانتو‌های ایرانی برش‌های ساده‌تری دارند و رنگ زمینه‌شان نیز از رنگ‌های خنثی است تا آن تکه پارچه‌های منقوش بیشتر به چشم بیایند.

نقش فرش‌های ایرانی نشسته بر تن مانتوهای ایرانی

گلیم و گبه‌های ایرانی هم دیگر منبع الهام برند رج است، برای تولید مانتو های ایرانی زیبایی و وقار این مانتو‌ها توجه هر کسی را به خود جلب کرده و ظرافت‌شان تو را درگیر خودش می‌کند. معمولا این مانتوها به دلیل برش‌های ساده‌ و بی‌دکمه بودن‌شان به درد تابستان می‌خورند تا در زیر نور آفتاب داغ این فصل رنگ‌های آتشین برگرفته از گلیم و گبه‌‌شان بیشتر به چشم بیاید. این مانتو های ایرانی واقعا بی نظیر هستند. 

لباس‌های خانگی و نقش لاجوردی کاشی‌ها

اگر کمی بیشتر در میان محصولات این برند چرخ بزنید، می‌توانید لباس‌های خانگی را پیدا کنید که آنها هم از طرح و نقش کاشی‌ها و بعضا گلیم و گبه‌ها الهام گرفته و تزیین شده‌اند. این لباس‌ها معمولا تاپ‌ها یا تونیک‌هایی هستند که می‌توان در خانه پوشید؛ البته اگر علاقه دارید که لباس‌های خانگی‌تان هم مانند لباس‌های بیرون‌تان بدرخشد.

اصالت هنر معماری ایرانی را بر تن کن

در تک‌تک کارهای ارائه شده توسط این گروه اصالت و زیبایی معماری ایرانی موج می‌زند؛ ظرافت‌هایی که مانند آنها را فقط می‌توان در معماری ایرانی و در بند بند کاشیکاری و رج به رج فرش‌ها و گلیم‌ها و گبه‌ها پیدا کرد.

مجله منزل
مجله منزل :شماره 93 اردیبهشت ماه ۱۳۹5
مجله منزل

 

در این شماره مجله منزل می توانید این مطلب و هم چنین مطالب جذاب دیگری در زمینه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی پیدا کنید. این مطلب تنها یکی ازمطلب های جذاب این شماره است به شما پیشنهاد می کنم تا این مجله را حتما خریداری کرده و از مطلب های آن استفاده کنید. 

به ما بگویید: آیا با طراحان لباس دیگری را که در کارهایشان از معماری الهام می گیرند می شناسید؟! نظرشما در خصوص آثار آنها چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما، اهالی فن چیدانه، کارشناسان و دیگر مخاطبان در میان بگذارید. در این بخش ما را با دیگر طراحان لباس،هنرمندان، کالاهای فرهنگی، کتاب ها و نشریات مفید آشنا کنید.

منبع : مجله منزل| نویسنده : شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه