Chidaneh.com placeholder image

تزیین راهرو منزل، 12 ایده شیک و ساده

به قلم: تحریریه چیدانه

ورودی و راهرو: می خواهم یک حقیقت غیر قابل باور را در رابطه با راهرو های خانه با شما در میان بگذارم، شاید باورتان نشود اگر بگویم راهروهای خانه حتی از نشیمن و اتاق خواب ها هم مهم تر هستند و ما اصلا به آن ها اهمیت نمی دهیم. مدام با خودمان فکر می کنیم که چون این فضاهای معمولا کم عرض و کم نور هستند هیچ کاری نمی توان برای آن ها کرد و آن ها را به حال خودشان وا می گذاریم. اما حقیقتش این است که می توان با یک سری ترفندهای دکوراسیونی به تزیین راهرو منزل پرداخت؛ اگر تا انتهای این متن با چیدانه همراه باشید تعدادی از این ایده ها را با شما در میان خواهیم گذاشت. 

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون راهرو منزل در سوهانک تهران
عرفان شریف نژاد: عکاس

اسکای اسکرپر

1. تزیین راهرو منزل با فرش های رنگارنگ 

اگر به یک تغییر بزرگ و تاثیر گذار برای تزیین راهرو منزل تان احتیاج دارید به فرش ها اعتماد کنید. آن ها دقیقا همان کاری را برای تان انجام خواهند داد که از آن ها توقع دارید، بی کم و کاست. به نظر من می توانید از فرش های ایرانی استفاده کنید ولی این که کدام فرش ایرانی مناسب دکوراسیون منزل شماست؟ سوالی است که شما باید به آن پاسخ دهید. 

آوید نقش آرا
میز کنسول مدرن در دکوراسیون منزل
آوید نقش آرا

2. تزیین راهرو منزل با قاب عکس های زیبا 

شما می توانید راهرو خانه تان را به یک گالری زیبا تبدیل کنید، اگر می پرسید چگونه، خب باید بگویم با قاب عکس های زیبا. تعدادی از عکس های زیبا و مورد علاقه تان را چاپ کنید، برای آن ها قاب های زیبا تهیه کنید و آن ها را روی دیوار راهرو خانه تان نصب کنید. این هم به نوبه خود یکی از ترفندهای دکوراسیونی برای تزیین راهرو منزل است. 

دفتر مهندسی ماکور-MAKORE
دکوراسیون راهرو در ساختمان الهیه
دفتر مهندسی ماکور-MAKORE

3. تزیین راهرو منزل با کنسول های چشمگیر 

اگر نمی دانید کنسول های تان را کجا بگذارید، ما به شما یک تقلب می رسانیم، آن ها را داخل راهرو بگذاید و رویش را با وسیله های تزیینی پر کنید. این جوری دو نشان را با یک تیر می زنید هم کنسول های زیبا را به خانه تان آورده اید و هم برای تزیین راهرو خانه تان یک راه حل خوب پیدا کرده اید. در ضمن برای تزیین کنسول های هم می توانید به مطلب ایده های جذاب چیدن لوازم دکوری روی کنسول ها مراجعه کنید. 

استودیو معماری آکسا
راهرو و ورودی منزل مسکونی زعفرانیه
استودیو معماری آکسا

4. نورپردازی برای تزیین راهرو منزل 

برای تزیین راهرو منزل تان از انواع و اقسام نورپردازی ها هم می توانید کمک بگیرید. مطمئن باشید که نورپردازی شیک و زیبا در طراحی دکوراسیون منزل حسابی به چشم می آید و یکنواختی فضای شما را از بین می برد. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: نورپردازی ایده آل برای فضاهای مختلف خانه

5. ازاره های چوبی طرح دار برای تزیین راهرو منزل 

ازاره های طرح دار هم یکی دیگر از راه حل هایی است که می توانیم آن ها را به شما پیشنهاد بدهیم، این ازاره ها دارای طرح های مختلفی هستند که می توانید آن ها را با توجه به سبک طراحی دکوراسیون داخلی خانه و سلیقه تان انتخاب کنید، آن ها را نصب کنید و از بودنشان احساس رضایت کنید. 

مهندسین مشاور آراستان
طراحی فضای ورودی و راهرو
مهندسین مشاور آراستان

6. تزیین راهرو منزل با کتابخانه 

راهرو ها می توانند با آغوش باز پذیرای کتاب ها و کتابخانه های شما باشند. می توانید تعدادی قفسه در راهرو بسازید و برای طبقه بندی و نظم دهی به کتابخانه های تان از آن ها کمک بگیرید. اصلا راهرو ها می توانند جای خالی کتابخانه در دکوراسیون داخلی خانه شما را پر کنند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: چگونه برای آپارتمان کوچک مان کتابخانه بسازیم؟

7. تزیین راهرو منزل با نقاشی های دیواری 

روی دیوارهای راهرو خانه تان نقاشی بکشید، آن ها را با کاغذ دیواری های مختلف بپوشانید. جرات این را داشته باشید که طرح های بزرگ روی دیوارتان پیاده کنید. برای این کار می توانید از مطلب تزیین دیوار با ۷ راه حل سریع و ارزان هم کمک بگیرید. 

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی معماری از فضای های مختلف منزل
عرفان شریف نژاد: عکاس

8. با آینه ها راهرو منزل را تزیین کنید 

راه دیگر تزیین راهرو منزل استفاده از آینه ها است. اگر عرض راهرو تان کم است که حتما باید این کار را انجام دهید چرا که انعکاس تصویرها باعث می شود که حس بزرگ بودن به فضا راهرو تان منتقل شود. مطلب چگونه از آینه ها در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم به شما کمک می کند تا بهترین راه حل را پیدا کنید.

[[nid:57612]]

9. کل دیوار را آینه پوش کنید 

حتی شما می توانید به جای این که از قاب آینه ها استفاده کنید، کل یک دیوار را آینه کاری کنید. هیچ اشکالی ندارد. 

[[nid:18403]]

10. تزیین راهرو با آبنمای خانگی 

آبنمای خانگی ، طراوت و آرامش در دکوراسیون منزل تان پدید می آورد و در ضمن می تواند به عنوان راه حلی دوست داشتنی برای تزیین راهرو ها در نظر گرفته شود. زیباترین آبنماها برای باغ و دکوراسیون منزل را در قسمت اهالی فن چیدانه می توانید پیدا کنید. 

علیرضا تغابنی
طراحی مدرن فضای ورودی خانه شریفی ها
علیرضا تغابنی

11. درب های رنگی برای تزیین راهرو 

اگر در راهرو های خانه تان درب دارید آن ها را با رنگ های خاص و براق رنگ کنید تا به چشم بیایند. این ترفند دکوراسیونی می تواند هیجان را به دکوراسیون داخلی راهرو های خانه شما بیاورد و آن ها را به بهترین نحو ممکن تزیین کند. 

دکوراسیون اتاق آبی
دیوارپوش فضای ورودی و راهرو
دکوراسیون اتاق آبی

12. تزیین راهرو منزل با گیاهان خانگی 

اگر دوست دارید تزیین راهرو های تان با طراوت و نشاط همراه باشد، می توانید از گیاهان خانگی برای این کار کمک بگیرید. این ترفند می تواند یکی از ۸ کاربرد گیاهان خانگی در طراحی دکوراسیون منزل باشد، که اتفاقا بسیار هم جذاب است. 

منبع: houzz | مترجم : شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه