Chidaneh.com placeholder image

15 کابینت روشویی جادار برای نظم دهی سرویس بهداشتی

به قلم: تحریریه چیدانه

تجهیزات سرویس بهداشتی: در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی تجهیزاتی وجود دارد که می تواند در طبقه بندی و نظم دهی سرویس های بهداشتی به شما کمک کند. یکی از این تجهیزات، کابینت روشویی است. کابینت روشویی انواع و اقسام مختلفی دارد که یکی از جذاب ترین آن ها، کابینت روشویی با شلف باز است. این نوع کابینت روشویی به شما این اجازه را می دهد که لوازم تان را به وسایل دکوری تبدیل کنید، در ضمن این نوع کابینت ها به شما حکم می کنند که همیشه نظم کابینت روشویی تان را حفظ کنید. پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید تا انواع کابینت های روشویی را بشناسیم.

کابینت روشویی با شلف باز برای دکوراسیون سرویس بهداشتی

قالیشویی ادیب

1. ترکیبی از کشو، کمدها و شلف های باز در کابینت روشویی 

در طراحی کابینت روشویی سرویس بهداشتی تان می توانید از همه عناصر شلف های باز، کشو ها و کمد ها کمک بگیرید تا برای هر هر وسیله ای که فکر می کنید، جای لازم را بتوانید تعبیه کنید. در قسمت شلف های باز می توانید حوله ها را جانمایی کنید. 

2. شلف باز جداگانه برای هر سینک 

اگر بیش از یک عدد سینک در سرویس بهداشتی تان دارید، بهتراست که برای هر کدام از آن ها به صورت جداگانه یک شلف باز در نظر بگیرید. این کار هم نمای کابینت روشویی شما را از یک نواختی خارج می کند و هم باعث می شود که هر کسی بتواند، به وسایل شخصی خود دسترسی پیدا کند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: شیک ترین سینک و روشویی سرویس بهداشتی را انتخاب کنید!

3. شلف باز یکسره برای کابینت روشویی 

روشویی کابینتی می تواند دارای شلف های باز یکسره باشد. این نوع شلف ها می توانند، علاوه بر تغییر ظاهری که در سینک های روشویی پدید می آورند کاربری های زیاد دیگری نیز به آن ببخشند. حتی در بالای این شلف های باز می توان دسته هایی را برای آویزان کردن حوله ها تعبیه کرد تا در مواقعی که حوله ها خیس هستند بتوان از آن ها بهره برد. 

4. شلف باز در فضای بین دو کشو در کابینت روشویی سرویس بهداشتی 

اگر نمی دانید که شلف های باز را باید در کدام قسمت روشویی کابینتی خود استفاده کنید، به شما پیشنهاد می کنم تا همانند عکس بالا، فاصله بین دو کشو در ابتدا و انتها کابینت روشویی تان را به شلف های باز اختصاص دهید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: تجهیزات معجزه گر در دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک!

هفت رنگ
دکوراسیون سرویس بهداشتی منزل مسکونی
هفت رنگ

5. کابینت روشویی یا شلف های باز؟ 

شما می توانید کل فضای روشویی کابینتی خود را به شلف های باز اختصاص دهید، این هم خود یک ترفند دکوراسیونی است که می توانید به کار ببرید. همان طور هم که در عکس بالا می بینید، این ایده بسیار جذاب است و برای سرویس بهداشتی های کوچک که نباید در طراحی دکوراسیون داخلی آن ها از عناصر صلب و بسته استفاده بسیار مناسب است. 

هفت رنگ
طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی
هفت رنگ

6. یک کابینت روشویی، یک شلف باز 

یک ایده دیگر که می توانید به وسیله آن ها به روشویی کابینتی خود جلوه ای خاص ببخشید، این است که کابینت را به دو قسمت تبدیل کنید، یک قسمت را به کمد اختصاص دهید و قسمت دیگر را به شلف باز. این تضاد بصری برای افراد می تواند جالب باشد. بهتر است قسمت کمد در زیر سینک قرار بگیرد تا بتواند تجهیزات زیر آن را پوشش دهد. 

7. بهترین جا برای شلف های باز در روشویی های کابینتی 

کمی قانون شکنی هم بد نیست. به جای آن که شلف های بازتان را در بین زمین و هوا معلق نگه دارید، می توانید آن ها را به زمین نزدیک تر کنید و کمدها و کشو های بیشتری به روشویی کابینتی تان اضافه کنید. شما می توانید از تمام ارتفاع استفاده کنید، مخصوصا اگر سرویس بهداشتی کوچکی داشته باشید. 

8. کابینت های روشویی بدون کمد 

روشویی های کابینتی شما می توانند فاقد هر گونه کمد و کشو باشند و فقط شلف های باز در آن ها خود نمایی کند، حتی اگر بخواهید می توانید بعضی قسمت های این نوع کابینت های روشویی را به کشو ها اختصاص دهید. این کاملا به سلیقه خودتان مربوط می شود. 

9. کل شلف های باز در یک نقطه از کابینت های روشویی 

به جای آن که شلف های باز را در سرتاسر کابینت های کشویی تان پراکنده کنید، می توانید آن ها را به یک قسمت منتقل کنید. مثلا انتهای کابینت های سرتاسری تان، با این روش یک نوع نظم خاص را می توانید در دکوراسیون داخلی سرویس های بهداشتی و حمام هایتان ایجاد کنید. 

10. ترکیب شلف های باز و کمدهای بزرگ در روشویی های کابینتی 

شلف های باز می توانند زمانی که ظاهر کابینت روشویی تان بسیار یکنواخت و خسته کننده است، به کمک تان بیایند. اگر سرتا سر روشویی کابینتی تان را کمد ها و کشو ها گرفته اند، یکی دو تا از درب های را حذف کنید و بگذارید تا کابینت روشویی تان نفسی تازه کند و از آن گرفتگی خلاصی پیدا کند. 

11. هم عرضی شلف های باز با سینک ها 

یکی دیگر از ترفندهای دکوراسیونی که می توانید برای تعبیه شلف های باز در کابینت روشویی به کار ببرید، هم عرض کردن این شلف ها با سینک هایی است که روی کابینت قرار دارد. این کار باعث می شود هماهنگی بین اجزا تشکیل دهنده سینک ها و کابینت های روشوییتان بیشتر شود. 

12. کابینت روشویی شطرنجی 

شما می توانید برای روشویی های کابینتی تان طرح شطرنجی در نظر بگیرید، این نوع طرح ها به جذایت هر چه بیشتر دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی تان کمک می کند. یکی از زیباترین انواع این طرح های شطرنجی در عکس بالا برای شما به نمایش در آمده است. 

13. شلف های جدا از کابینت های رو شویی 

شلف ها می توانند کلا از کابینت روشویی تان جدا باشد. نیازی نیست که حتما شلف ها در دل روشویی های کابینتی ایجاد شوند، بلکه می توان فقط با اضافه کردن یک صفحه به زیر کابینت روشویی این شلف ها را ایجاد کرد. 

14. استفاده از جداکننده ها در طراحی شلف های باز کابینت های روشویی 

برای این که بتوانید وسیله های شخصی افراد را از هم جدا کنید، بهتر است که از جدا کننده ها در طراحی شلف های باز و کابینت های روشویی استفاده کنید. این جدا کننده ها انواع و اقسام مختلفی دارند که شما می توانید برای شلف های باز، کمد ها و حتی کشو های روشویی های کابینتی استفاده کنید. 

15. اختصاص کشو به هر شلف در کابینت های روشویی 

شما می توانید برای هر کدام از قسمت های شلف های باز تان یک کشو در نظر بگیرید. این کار هم به متفاوت شدن چهره کابینت روشویی تان کمک می کند و هم به شما اجازه می دهد تا وسیله های شخصی ترتان را راحت تر نظم دهی و طبقه بندی کنید. 

شما هم به راحتی می توانید ایده های دکوراسیونی خودتان را با ما به اشتراک بگذارید، کافی است سری به لینک همکاری با تحریریه چیدانه بزنید و از نحوه این ارتباط مطلع شوید. 

منبع: contemporist | مترجم : شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه