Chidaneh.com placeholder image

شیشه سکوریت، امن ترین شیشه در دکوراسیون داخلی

به قلم: تحریریه چیدانه

مواد و مصالح: همه ما خوب می دانیم که شیشه ها جزو مواد و مصالح زیبا طبقه بندی می شوند، اما این متریال در کنار زیبایی یک عیب بسیار بزرگ دارد یا بهتر است بگوییم داشت؛ این عیب آسیب پذیر بودن آن در اثر ضربه است که می تواند به انسان آسیب برساند، اما به لطف پیشرفت تکنولوژی این عیب نیز بر طرف شده است و شیشه های نشکنی پدید آمده اند که به نام شیشه سکوریت نیز معروف هستند و از آن جایی که این شیشه ها کابردهای زیادی دارند، بر آن شدیم تا امروز این متریال دوست داشتنی و پر کاربرد را به شما معرفی کنیم و در این را هم از تجربیات و تخصص گروه تکنولوژی شیشه ایران استفاده خواهیم کرد، پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید. 

چوب و هنر

شیشه سکوریت چیست؟ 

به گفته کارشناسان گروه تکنولوژی شیشه ایران، شیشه های سکوریت یا نشکن، شیشه های ساختمانی هستند که در برابر عملیات حرارتی قرارگرفته اند. این فرآیند حرارتی این امکان را به آن ها می دهد که در برابر ضربه و آسیب مقاوم باشند.  

شیشه های سکوریت چه مزایایی دارند؟ 

بارز ترین ویژگی شیشه های سکوریت، الگوی شکستن آن ها می باشد. این شیشه ها در صورت شکسته شدن، به صورت قطعاتی با لببه های صاف در می آیند که سطح آن ها قابلیت برش دادن یا خراش دادن دست را نخواهد داشت. البته نباید این نکته را هم از یاد برد که، این شیشه ها در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند و به اسانی شکسته نخواهند شد. 

به گفته کارشناسان گروه تکنولوژی شیشه ایران، در فرآیند سکوریت کردن شیشه ها؛ رنگ، ترکیب شیمیائی، درصد عبورنور، خصوصیات فیزیکی مربوط به انرژی و صدا، وزن مخصوص، نقطه ذوب، هدایت حرارتی و ضریب انبساط بدون تغییر باقی می مانند. تنها ویژگی که تغییر می کند مقاومت مکانیکی است، که بیشتر می شود. 

از شیشه های سکوریت در کجا باید استفاده کرد؟ 

معمول ترین مکانی که از شیشه های سکوریت در آن استفاده می شود، نماهای شیشه ای است. بعد از آن شیشه عقب ماشین بیشترین کاربرد را برای شیشه های سکوریت دارد. استفاده از شیشه های سکوریت در ویترین فروشگاه ها، درب های ورودی ثابت و متحرک، پنجره های مناطق بادخیز، ساختمان های تجاری و پارتیشن ها نیز توصیه می شود. 

شیشه سکوریت در ساختمان سازی 

در ساختمان سازی شیشه سکوریت برای سازه‌های بدون قاب مانند در ورودی و یا هر مکانی که احتمال صدمه زدن به انسان را داشته باشد استفاده می شود. 

البته شیشه های سکوریت در طراحی برخی از تجهیزات و لوازم خانه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در اجاق گازها، فرها و حتی هود ها از این نوع شیشه استفاده می شود. 

کارشناسان گروه تکنولوژی شیشه ایران می گویند، شیشه های سکوریت قابلیت فرم دهی و برش دادن ندارد و هر نوع عملیاتی از این قبیل باید قبل از عملیات سکوریت کردن روی آن ها شکل بگیرد. 

برای به دست آوردن اطلاعات تماس این گروه و دیدن نمونه کارهای بیشتر می توانید به وبسایت شرکت تکنولوژی شیشه ایران مراجعه نمایید. 

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه