Chidaneh.com placeholder image

مبل خانگی هوشمند، معجزه ای در دکوراسیون منزل مدرن!

به قلم: تحریریه چیدانه

مبلمان: شرکت نیلپر در بهار 95 با تولید و عرضه مبل جدید خانگی با نام “رونی" تحولی در سبد محصولات خانگی خود ایجاد کرد. در مراحل مختلف ساخت این مبل، از طراحی گرفته تا مواد به کار رفته و تولید آن، از فناوری های نوین بهره گرفته شده است. در این مطلب چیدانه با همکاری گروه مبلمان نیلپر اطلاعاتی از جزییات این مبل جدید را در اختیار شما قرار می دهد. با ما همراه باشید…

مبلمان نیلپر
مبل رونی
مبلمان نیلپر

سرویس خواب بالسا

طراحی مبل رونی

این مبل به سبک مدرن و مینیمال (ساده و بدون جزئیات) طراحی شده است. دسته ها به صورت منحنی و رو به بیرون و متصل به بدنه برای ایجاد فرم یکپارچه و جلوگیری از شکست و ازدحام بصری طراحی شده است. این محصول به دلیل یکپارچگی طرح و مینیمال بودن و سادگی آن، حس راحتی و آرامش را به بیننده القا می کند.

مبلمان نیلپر
مبل رونی
مبلمان نیلپر

هم چنین فرم کلی طرح شبیه به یک گل لاله باز شده است که علاوه بر زیبایی، برای دکوراسیون داخلی فضای نشیمن و پذیرایی خانه مناسب به نظر می رسد. هم چنین ضخامت و فرم نشیمن و پشتی با حس نرمی و راحتی و پف آلود بودن آن، در تضاد با نازک بودن و مستحکم بودن دسته و بدنه، زیبایی خاصی را به وجود آورده است.

مبلمان نیلپر
چیدمان نشیمن با مبل راحتی رونی
مبلمان نیلپر

این مبل از لحاظ فرم ظاهری کارکرد رسمی داشته و مناسب فضای پذیرایی از مهمان است. از طرف دیگر به دلیل فرم و متریال نشیمن و پشتی و عمق نشیمن زیاد (این عمق نشیمن زیاد با تعدد کوسن های مبل قابل کم کردن بوده و مبل به حالت رسمی در می آید) مناسب فضای نشیمن نیز بوده و کارکرد راحتی را نیز دارد. این کارکرد دومنظوره، مبل رونی را برای خانه هایی که تنها برای یک دست مبل فضا دارند، مناسب می کند.

مبلمان نیلپر
مبل رونی
مبلمان نیلپر

فوم هوشمند (Memory Foam) در طراحی مبل رونی

فوم های ویسکو الاستیک که با نام فوم های حافظه دار شناخته می شوند و توسط گروه مبلمان نیلپر در این مبل به کار رفته، ماده ای است که به وزن و دمای جسمی که روی آن است و با در نظر گرفتن شکل بدن شما واکنش نشان داده و تغییر شکل می دهد.

این فوم ها اولین بار توسط ناسا ساخته شدند و در صندلی های مورداستفاده فضانوردان در فضاپیماها مورد استفاده قرار گرفتند. از مزیت های اصلی این فوم ها می توان به مقاومت آن در برابر باکتری ها و قارچ ها و حساسیت زا نبودن و هم چنین دفع نیروی وارد شده به آن در همان موضع اشاره کرد. به طور مثال هنگامی که از این فوم روی مبل خانگی استفاده شده در صورتی که دو نفر روی آن نشسته باشند، اگر یک نفر روی مبل جا به جا شود، نفر دیگر این جا به جایی را حس نکرده و احساس راحتی او از بین نمی رود. این فوم ها به واسطه حفره های حافظه ای میکروسکوپیک و مواد خاصی که در ساختار خود دارند، به حرارت و وزن شخصی که روی آن ها نشسته واکنش می دهند.

مبلمان نیلپر
مبل رونی
مبلمان نیلپر

ساختار مبل رونی

بدنه اصلی این مبل با ساختار فلزی و تزریق فوم پلی اورتان سرد روی آن ساخته شده است. تشک نشیمن این مبل با فوم پلی اورتان HR و یک لایه فوم هوشمند (Memory Foam) به همراه یک لایه آستری با کانال های خطی پر شده از ویسکوز به همراه پر قو تولید شده است.

متریال داخلی پشتی ها نیز مخلوط پر قو و ویسکوز و داخل کوسن ها نیز ویسکوز است.

مبلمان نیلپر
مبل رونی
مبلمان نیلپر

ابعاد این مبل متوسط رو به بزرگ محسوب می شود که مناسب فضای نشیمن خانه های بزرگ است (بر اساس استاندارد ابعاد فضای نشیمن خانه های ایرانی). این مبل از سهولت حمل و نقل به دلیل جدا شدن تشک نشیمن و پشتی و در نتیجه سبک شدن مبل در حمل برخوردار است.

مبلمان نیلپر
مبل رونی
مبلمان نیلپر

به گفته کارشناسان گروه مبلمان نیلپر رنگ های خنثی و ساده سفید، کرم روشن و کرم قهوه ای مناسب ترین رنگ برای کالیته این مبل است. به دلیل سبک طراحی این مبل به طور کلی رنگ های روشن به جذابیت بیشتر این مبل کمک می کند. رنگ های تند و با شدت بالای رنگی مناسب این مبل نیست و در صورت انتخاب کالیته رنگی بهتر است رنگ های ترکیب شده با سفید و روشن با شدت رنگی پایین برای این مبل انتخاب شود.

مبلمان نیلپر
مبل رونی
مبلمان نیلپر

کالیته تک رنگ و ساده این مبل مناسب خانه های خاص با دکوراسیون و دیزاین سبک مدرن است و کالیته تک رنگ با کوسن های طرح دار مناسب خانه های عمومی تر و با سبک پست مدرن است. در این حالت بهتر است چند عدد از کوسن ها به صورت فاصله دار رنگی و طرح دار انتخاب شود نه کل کوسن ها، زیرا به طور کلی طراحی این مبل ساده، مدرن و مینیمال است.

مبلمان نیلپر
مبل رونی
مبلمان نیلپر

جلومبلی مناسب این مبل بهتر است شکل گرد یا بیضی داشته باشد. به دلیل مشخص نبودن پایه ها جلومبلی شیشه ای نیز مناسب این مبل است.

شرکت نیلپر یکی از شرکت های فعال در حوزه مبلمان خانگی و اداری است که با محصولات با کیفیت خود آسایش و راحتی شما را در خانه و محل کارتان تأمین می کند. برای مشاهده محصولات این شرکت و تماس با آن می توانید به وبسایت نیلپر سر بزنید.

نویسنده: گروه نیلپر | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه