Chidaneh.com placeholder image

چگونه با طراح داخلی در دکوراسیون منزلمان همکاری کنیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

کار با اهالی فن: برای استخدام یک طراح نیازی نیست که حتما فردی ثروتمند باشید. در حقیقت، کارکردن یا یک طراح حرفه‌ای باعث ذخیره‌شدن پول و کاهش استرس و زمان می‌شود و فجایعی که گاه در کارهای شخصی به وجود می‌آید را به حداقل می‌رساند. منظور ما این نیست که همه ما می‌توانیم بهترین طراحان دنیا را استخدام کنیم، اما طراحان بسیار خوبی وجود دارند که از کارکردن با مردم خشنود می‌شوند، رنگ‌های زیبا برای خانه ما انتخاب می‌کنند، بهترین پرده‌ها را تهیه می‌کنند و چندین‌و‌چند کار دیگر.
امروزه طراحی داخلی یعنی همکاری خلاقانه. گذشت آن زمانی که طراحان همه‌چیز را زیر و رو می‌کردند و سلیقه خود را به شما با هر هزینه‌ای، چه می‌خواستید چه نمی‌خواستید، تحمیل می‌کردند. اکثر خانه‌های زیبا بازتاب مستقیمی از ارتباط مشتری و طراح است.  

قالیشویی ادیب

چرا و چگونه با یک طراح همکاری کنیم؟
1. شما ایده‌ای کلی در ذهن دارید اما نمی‌توانید آن را سازمان‌دهی کنید. گاهی شما می‌دانید که چه می‌خواهید، اما نمی‌دانید چگونه باید به آن دست یابید. برای بسیاری از مالکان، انتخاب یک کاناپه مناسب سخت نیست اما ترکیب آن با یک قطعه فرش کار دشواری است. شاید تمام وسایل اساسی را در خانه دارید، اما اتاق نشمین شما فاقد گرما و شخصیت است. شاید دل‌تان یک گوشه دنج برای صرف صبحانه می‌خواهد اما نمی‌دانید که برای این کار باید به چه کسی زنگ بزنید یا چگونه به آن دست یابید.هزاران بار اتفاق افتاده است که مشتریان زیادی علی‌رغم صرف هزینه‌های گزاف و تلاش‌های چندین‌باره به چیزی که می‌خواستند نرسیدند. حقیقت این این است که طراحی کار هر کس نیست. همان‌طور که یک طراح عمل جراحی انجام نمی‌دهد، هر کسی هم قادر به ساخت یک کتاب‌خانه نیست.

حقیقت طراحی: راه درست یا غلط برای طراحی یک خانه که در آن نیازهای انسان تامین شوند وجود ندارد. تفسیرهای مختلفی از اشیا و فضاها و ارتباط آن‌ها با یکدیگر وجود دارد.  

2. شما در نقطه‌ای متوقف شده‌اید و برای شروع دوباره نیاز به کمک دارید.
گاهی، افراد شروع به خریداری وسایل می‌کنند و می‌خواهند خود خانه‌یشان را طراحی کنند، اما در نقطه‌ای توقف می‌کنند و در این مرحله با یک طراح تماس می‌گیرند. متاسفانه، در این مرحله تعدادی از وسایلی که خریداری شده‌اند به کار نمی‌آیند. پیش از هر چیزی در مورد همه چیز مطمئن شوید و پیش از آن دست به کاری نزنید. در غیر این صورت چیزی که شما به دست می آورید از دست رفتن حجم زیادی از پول است تا آسایش و آرامش در خانه.

حقیقت طراحی: طراحی یک فرایند است که در آن یک طراح صادقانه به شما می‌گوید که چه چیزی مناسب خانه شماست و چه چیزی به درد خانه شما نمی‌خورد.

3. شما آماده دست‌یافتن به چیزی که می‌خواهید هستید. قبل از هر چیز، طراحی داخلی یک حرفه خدمت‌محور است که رضایت مشتری در آن مهم‌ترین هدف است. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا یک تجربه سازنده و مثبت با یک طراح داشته باشید:

یک ایده کلی در مورد هزینه‌ها، شامل دستمزد طراح، داشته باشید. به یاد داشته باشید که همه چیز یک‌باره اتفاق نمی‌افتد (شما می‌توانید گام‌به‌گام طراحی را پیش ببرید)، اما در مورد چیزهایی که می‌خواهید پول زیادی صرف آن‌ها کنید (یک کاناپه، یک تخت‌خواب جدید) و چیزهای کم‌اهمیت‌تر (کوسن‌ها) واقع‌گرا باشید. یک طراح به شما کمک می‌کند که بفهمید آیا در مسیر صحیح هستید یا نیاز به گسترش ایده‌هایتان دارید.

در مورد این‌که چه‌چیزهایی را می‌خواهید خارج و چه چیزهای را می‌خواهید حفظ کنید فکر کنید. به این‌که چه چیزهای در فضای جدید شما کارایی دارند توجه کنید و ذهن خود را در برابر پیشنهادات جدید باز کنید.

  • اگر با کسی زندگی می‌کنید مطمئن شوید که هر دو در یک مسیر فکری هستید. یک طراح می‌تواند در بسیاری از موارد به شما کمک کند، اما قادر به حل اختلاف‌نظرهای عمیق شما نخواهد بود.
  • به یکدیگر احترام بگذارید. خروجی کار مهارت و تخصصی است که هر طراح با خود همراه می‌آورد. شیوه‌ای که یک اتاق طراحی می‌شود و محل قرارگیری اشیا مانیفست یک طراح است.
  • از طراح خود در مورد تصمیماتش بپرسید. شما نظرات زیادی در مورد خانه خود دارید که به طراح کمک خواهد کرد. وجود یک احترام دوطرفه باعث ایجاد یک ارتباط مثبت خواهد شد.

به یاد داشته باشید که هدف اولیه طراح تبدیل خانه شما به علائق، نیازها، و درخواست‌های شماست. با این وجود، کیفیت کار طراحان به خود شما هم بستگی دارد. صداقت، ارتباط موثر، اعتماد، و احترام، نکات کلیدی هستند که نتیجه آن‌ها ارتباط فوق‌العاده طراح و مشتری است.

به ما بگویید: آیا شما برای طراحی خانه خود از یک طراح کمک می گیرید؟

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
الهام محمدی در تاریخ 02 تیر 1397
سلام وقت بخیر برای کمک گرفتن از مشاوره هاتون جهت دکوراسیون و جیدمان منزل چیکار باید انجام بدم؟

ثبت دیدگاه