Chidaneh.com placeholder image

9 ایده دکوراسیونی برای آوردن گل و گیاه به خانه های بدون حیاط!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: من همیشه با خودم فکر می کنم افرادی که خانه هایشان حیاط ندارد چگونه می توانند این وضعیت را تحمل کنند؟ چگونه می توانند به دور از گل و گیاهان زندگی کنند؟ تا این که این مشکل دقیقا برای صمیمی ترین دوستم به وجود آمد و از من کمک خواست تا بتواند گل و گیاهان زیادش را به خانه بدون حیاطش منتقل کند. ما باید راه هایی پیدا می کردیم که بتوانیم این کار را انجام دهیم. بعد از این که این کار ها را انجام دادیم به این فکر افتادم که شاید بد نباشد تا این ایده ها را با شما نیز مطرح کنم شاید به شما هم توانستید از این ایده ها برای آوردن گل و گیاه به خانه بدون حیاط تان استفاده کنید. پس با من و چیدانه همراه باشید. 

chidaneh ad banner

1. درب های قدیمی را تبدیل به باغچه کنید 

درب های قدیمی می توانند به جای آن که تبدیل به زباله شوند، به باغچه های عمودی زیبا تبدیل شوند. کافی است سطح روی آن ها را تمیز کنید، آن را دوباره رنگ آمیزی کنید و قلاب هایی را برای نگه داری گلدان ها روی آن تعبیه کنید. یا اصلا می توانید پایه هایی را تعبیه کنید که گلدان ها روی آن قرار بگیرند. درهر صورت این باغچه های عمودی جایی به اندازه یک تابلوی نقاشی در خانه شما اشغال می کنند و شما را به خواسته تان می رساند. 

مانی فرم
شومینه مدرن در اتاق نشیمن
مانی فرم

2. گلدان های مینیمال 

استفاده از گلدان های مینیمال و بدون تزیینات زیاد می تواند به شما کمک کند تا گل و گیاهان محبوب تان را به دکوراسیون داخلی خانه تان بیاورید. این که تاکیدمان روی گلدان های مینیمال است به این دلیلی است که خود گل و گیاهان به اندازه کافی بافت و جزییات دارند و هر چه گلدان ها ساده تر باشند، گیاهان بیشتر به چشم می آیند. 

3. صحنه ای برای جلوه گری گل ها 

چه اشکالی دارد که برای دکوراسیون داخلی خانه های تان از گل و گلدان ها استفاده کنید؟ برای گل های تان یک صحنه ایجاد کنید. پشت مبلمان ها بهترین جا برای ایجاد این صحنه ها است. کمی مبلمان های تان را جلو بکشید و اجازه دهید تا فضای خالی در پشت آن ها برای قرار گرفتن گل و گلدان ها پدیدی بیاید. 

4. باغچه هایی در کنار وان ها 

اگر محل قرار گیری وان؛ بیرون از حمام تان است، فضای کنار آن می تواند بهترین جا برای نگه داری از گل و گیاهان باشد،این گل و گیاهان می توانند نقش جداکننده نیز برای شما بازی کنند. و دید به وان حمام را برای شما ببندند. عکس بالا یک نمونه زیبا از این باغچه های کنار وان را به شما نشان می دهد. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: کور کردن دید همسایه ها به تراس آپارتمان با گیاهان!

5. باغچه هایی لب پنجره 

لب پنجره ها هم جای مناسبی برای قرار گرفتن گلدان ها است. این نوع چیدمان گل ها آدم را یاد خانه مادربزرگ می اندازد. سعی کنید برای گلدان های لب پنجره از گیاهان رونده استفاده کنید. تا زیبایی خاص و منحصر به فردی را برای شما به نمایش بگذارند. 

مطلب پیشنهادی: گیاهان پیچکی، تصفیه کننده هوا و زینت بخش دکوراسیون منزل

6. پله های جان گرفته با گیاهان 

پله های ورودی خانه هم گزینه مناسبی است، حالا پله ها هم نه، هرگونه پیش آمدگی، بلندی و سکویی می تواند برای به نمایش گذاشتن گلدان ها مناسب باشد. مطلب گیاهان زینتی آپارتمانی در دکوراسیون منزل مدرن هم به شما در این زمینه کمک می کند.

دفتر معماری اکسپوز
دیوار سبز اداری
دفتر معماری اکسپوز

7. گیاهان تان را کاغذ دیواری کنید 

تعجب نکنید، شما می توانید برای آوردن گیاه به خانه تان از دیوار های سبز استفاده کنید. اگر راه این کار را نمی دانید، می توانید به مطلب با دیوار سبز طراوت را به دکوراسیون منزل خود بیاورید مراجعه کنید. 

8. پاسیو ها و بالکن ها به جای حیاط ها 

گاهی وقت ها پاسیو ها و بالکن ها می توانند جای خالی حیاط ها را پر کنند و میزبانی خوب برای گل و گلدان های شما باشند. گل و گلدان های تان را به زیبایی داخل بالکن های تان بچینید و به نمای ساختمان تان هم اجازه دهید تا از این زیبایی بهره مند شوند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: ایده های برای زیبایی بالکن های کوچک

9. حیاط خلوت های فراموش شده 

فکر نکنید چون حیاط خلوت های تان در دید نیستند پس باید کلا بیخیال طراحی دکوراسیون آن ها باشید. اتفاقا شما می توانید به واسطه حضور گل و گیاهان در دکوراسیون داخلی حیاط خلوت های تان آن ها را به فضاهای دنج برای استراحت های نیم روزی تان بدل کنید و از بودن در چنین فضاهایی احساس آرامش کنید. شما می توانید سر بزنگاه، به بالکن و حیاط خلوت تان حال و هوای تازه بدهید

حالا نوبت شما است که به ما بگویید چگونه گل و گیاهان را به خانه های بدون حیاط خود می آورید. ما منتظر ایده های شما هستیم. برای این کار کافی است که به لینک همکاری با تحریریه چیدانه مراجعه نمایید. 

منبع : houzz | مترجم: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه