Chidaneh.com placeholder image

معماری داخلی شیک منزل: تزیین قرنیز و گچبری با رنگ ها

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: تغییر دکوراسیون داخلی خانه راه های زیادی دارد، آن قدر که نمی توانید آن ها را متصور شوید. هر حرکتی اگر فکر شده و درست باشد می تواند چهره خانه شما را تغییر دهد. در این مطلب می خواهیم یکی دیگر از این راه های خلاقانه را به شما نشان دهیم، راه حلی که علاوه بر تغییر دکوراسیون داخلی خانه تان، باعث می شود تا دکوراسیون خانه تان تمیز تر و آراسته تر به چشم بیاید، آن هم رنگ کردن قاب های خانه است. اگر سوال تان این است که کدام قاب ها، باید بگویم ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید، اما مطمئن باشید منظورمان قاب عکس ها نیست.پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید. 

chidaneh ad banner

قاب های خانه

منظور از قاب ها، قرنیز های پای دیوار، ازاره ها، گچبری هایی که در محل اتصال دیوار و سقف نصب می شوند، پرداخت ها و تزیینات اغلب رومی که در اطراف پنجره ها و درب ها و طاق و قوس ها مشاهده می شود است. در انگلیسی به این قاب ها، Trim گفته می شود اما در فارسی ما آن ها را قاب می نامیم و شامل همه مواردی می شود که در بالا گفته شد. حالا بیایید بررسی کنیم و ببینیم که چه رنگ هایی برازنده این قاب ها است.

رنگ سفید برای قرنیز دیوار و گچبری سقف 

رنگ سفید کلاسیک می تواند همه جزییاتی را که می خواهید به شفاف ترین حالت ممکن اش برای شما به نمایش بگذارد، رنگ سفید یکی از قدرتمند ترین رنگ ها برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی خانه است. اشکالی ندارد اگر رنگ دیوارهای تان هم سفید است، این رنگ جزییات را بیشتر نمایان می کند. در این جا قاب ها حتی در اطراف شومینه نیز دیده می شوند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: انواع رنگ سفید در دکوراسیون منزل را بشناسید!

رنگ سفید قرنیز دیوار و گچبری سقف برای دیوارهای رنگی 

اما اگر دیوارهای تان رنگی است، پس در استفاده از رنگ سفید برای قاب ها شک نکنید. رنگ سفید روی دیوارهای رنگی می تواند یک نقطه اکانونی ایجاد کند که چشم همه را به خود خیره کند. رنگ سفید در زمینه رنگی قدرت برجسته کنندگی بیشتری پیدا می کند و می تواند قدرتمند تر به کار خودش ادامه دهد. مطلب دکوراسیون داخلی مدرن با جذابیت رنگ سفید را بخوانید تا به قدرت رنگ سفید بیشتر پی ببرید. 

ترکیب رنگ سفید و رنگ های جیغ برای قرنیز ها و گچبری ها  

رنگ سفید باعث می شود تا بین رنگ های قدرتمندی که برای وسایل و لوازم تان استفاده کرده اید و بستر آن ها تعادل برقرار شود. در ضمن ترکیب این رنگ های به اصطلاح پر رنگ و کمی براق با رنگ سفید می تواند زیبایی خاص و جلوه ای منحصر به فرد به دکوراسیون داخلی خانه تان ببخشد. 

ترکیب رنگ سفید با رنگ های خنثی برای قرنیز ها و گچبری ها 

ترکیب رنگ سفید با رنگ خنثی باعث می شود تا نه دیوار ها کم اهمیت جلوه کنند و نه قاب های دیوار. این ترکیب یک ترکیب نرمال و دوست داشتنی است. همه چیز در این ترکیب آرام و متین است و هر کس به اندازه اهمیت وجودی اش نمایان است و در حق کسی اجحاف نشده است، اگر عکس بالا را با دقت بیشتری ببینید متوجه خواهید شد. 

شما می توانید سفید را انتخاب کنید اگر: 

  • می خواهید یکنواختی دیوارهای خنثی را بشکنید.
  • می خواهید بین رنگ های تند و گرم در دکوراسیون داخلی خانه تان تعادل ایجاد کنید.
  • می خواهید جزئیات تزیینی خانه تان را بیشتر نمایان کنید. 

رنگ های خنثی برای قرنیز ها و گچبری ها 

قاب های با رنگ های خنثی باعث می شوند تا در دکوراسیون داخلی خانه تان سایه روشن های دوست داشتنی پدید بیاید. این سایه روشن ها عمق و بعد خاصی را به خانه تان می بخشد و بعضا شاید در بزرگ تر جلوه دادن دکوراسیون داخلی خانه هایتان هم به شما کمک کنند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: چگونه به دیوارهای خنثی شادابی اضافه کنیم؟

اگر فکر می کنید که رنگ های خنثی بیش از اندازه کلاسیک هستند، به شما پیشنهاد می کنم که با استفاده از مبلمان های مدرن به خانه تان رنگ اضافه کنید. باور کنید عوض کردن رویه مبل ها و صندلی ها از عوض کردن رنگ قاب های خانه دردسر کمتری دارد. 

رنگ های خنثی در ترکیب شدن با سقف های رنگی بهتر عمل می کنند. یعنی در واقع رنگ های خنثی عناصر و اجزای تشکیل دهنده فضاهای داخلی را بیشتر نمایش می دهند و باعث می شوند تا حضور آن ها در دکوراسیون داخلی خانه بیشتر به چشم بیاید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: ۱۰ راه برای درخشش بیش‌تر پالت خنثی

شما می توانید رنگ های خنثی را انتخاب کنید اگر: 

می خواهید توازنی میان دکوراسیون مدرن و عناصر کلاسیک تان ایجاد کنید. 
می خواهید در خانه تان سایه روشن ایجاد کنید و به خانه عمق و بعد بدهید.
اگر می خواهید عناصر معماری خانه تان بیشتر به چشم بیاید. 

رنگ های گرم برای گچبری ها و قرنیز های خانه  

قاب هایی با رنگ های تند می توانند تبدیل شوند به شیطان ترین و بازیگوش ترین اجزای خانه. این قاب های پر رنگ حسابی به چشم می آیند و می توانند دکوراسیون داخلی خانه تان را به چالش بکشند و آن را تحت تاثیر قرار دهند. وقتی قاب های خانه رنگ های گرم دارند حضور جدی تری در دکوراسیون داخلی خانه دارند و دیگر نمی توان به آن ها به چشم عناصری همیشگی و معمول نگاه کرد.

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: با رنگ ها ی گرم، غذا بیشتر می چسبد! 

رنگ های پاستلی برای قرنیز ها و گچبری ها  

رنگ های پاستلی نیز یکی دیگر از رنگ هایی هستند که می توانید برای قاب های خانه تان از آن ها بهره بگیرید. رنگ های پاستلی چیزی ما بین رنگ های خنثی و رنگ های گرم و تند هستند. رنگ های پاستلی طرفداران بیشتری دارند. 

رنگ چوب برای قرنیز ها و گچبری ها  

الزاما قاب های خانه تان نباید رنگ چوب داشته باشد می تواند کاملا چوبی باشد. قاب های چوبی می توانند به شما یک دکوراسیون مدرن و یا کلاسیک را تحویل دهند. این به انتخاب شما بسته است که چه نوع قابی و قرنیزی را استفاده کنید. 

معمولا قاب های خانه را رنگ آمیزی می کنند تا با کفپوش های خانه ست شوند. اما این دلیل نمی شود که این قاب ها دارای تنالیته های مختلف نباشد. اما این قاب ها هر قدر هم که رنگ شوند باز هم زیبایی طبیعی را با خود دارند و می توانند حس و حال شاداب طبیعت را مهمان خانه های شما کنند. 

قاب های چوبی خانه تان را به غیر از کفپوش ها می توانید با کابینت های چوبی خانه تان نیز ست کنید. ابن کار یک کلیت یکپارچه را به شما تحویل می دهد. 

قاب های چوبی می تواند گرما بخش یک فضای سرد باشد. اگر فضایی دارید که دکوراسیون آن سرد و یکنواخت است، بهتر است برای انتخاب قاب های چوبی شک نکنید و برای استفاده از آن ها جسور باشید. 

ترکیب قاب های چوبی با دیوار هایی که رنگ گرم دارد هم می تواند جالب و جذاب باشد. رنگ هایی مانند هلویی، صورتی و نارنجی می تواند ترکیب هایی گرم و دوست داشتنی را پدید بیاورد. 

شما می توانید چوب را انتخاب کنید اگر: 

می خواهید بین کفپوش ها و دیوارهایتان ارتباط ایجاد کنید. 
می خواهید دکوراسیونی گرم و صمیمی را جایگزین فضایی سرد کنید. 
می خواهید به دکوراسیون داخلی خانه تان . 

رنگ سیاه برای قرنیز ها و گچبری ها 

نوبتی هم باشد نوبت رنگ جذاب سیاه است. این رنگ می تواند یک قاطعیت تمام و کمال را به دکوراسیون داخلی خانه شما مهمان کند. اصلا هم نگران رشد این رنگ در دکوراسیون داخلی خانه تان نباشید این رنگ به سرعت جای خود را باز می کند و مطمئن باشید که حسابی هم خوش می نشیند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: قدرت نمایی دکوراسیون لوکس با رنگ سیاه!

قاب های سیاه رنگ هر تکه از دکوراسیون داخلی خانه تان را تبدیل به یک قاب عکس زیبا می کند. و باعث می شود هر قسمت خانه تان تبدیل به فرمی شود که برای عکاسی مناسب است. چرا که این قاب های سیاه رنگ مرزها را کاملا مشخص می کنند. 

قاب های سیاه می تواند جزیی تر اما تاثیر گذار تر ظاهر شوند. مثلا می توان آن ها را روی سقف ها پیاده کرد. به عنوان قابی برای لوستر ها و چراغ های روشنایی و یا حتی قاب خود سقف ها ظاهر شوند اما چنان چشم ها را به خود خیره کند که هیچ کدام از رنگ های دیگری که از آن ها نام بردیم نتوان آن کار را انجام دهد. 

شما می توانید رنگ مشکی را انتخاب کنید اگر: 

می خواهید دکوراسیون داخلی خانه تان یک ظاهر دراماتیک داشته باشد. 
می خواهید در خانه تان تمایز ایجاد کنید و مرز ها را مشخص تر کنید. 
می خواهید در خانه تان قاب هایی شبیه عکس ها ایجاد کنید و هر تکه خانه تان را تبدیل به فریمی کنید. 

رنگ های براق و روغنی برای قرنیز ها و گچبری ها 

رنگ های براق و روغنی می توانند لایه هایی از درخشش را به دکوراسیون داخلی خانه تان بیاورند .مخصوصا اگر آن ها را در قاب های خانه ایجاد کنید. این قاب ها و مرز ها باعث می شوند تا کل خانه تان شفاف تر، روشن تر و درخشان تر به نظر برسد. 

همان طور که می دانید قاب ها بیشتر از دیوار کثیف می شوند پس بسیار مهم است که رنگ هایی برای آن ها انتخاب کنید که راحت تر تمیز شوند. رنگ هایی مانند رنگ های روغنی. البته برای این که بدانید رنگ روغنی تان دقیقا چه رنگی باشد(سفید، مشکی و …) بهتر است به بندهای قبلی مراجعه کنید و اطلاعات آن را دوباره مورد بررسی قرار دهید. 

اگر فکر می کنید برای انتخاب رنگ قاب های خانه تان نیاز به کمک دارید، می توانید سوالات تان را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید. 

منبع : houzz | نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه