Chidaneh.com placeholder image

تکنولوژی جدید بازکردن در خانه با یک لمس

به قلم: تحریریه چیدانه

تکنولوژی: حتما برای شما هم زیاد اتفاق افتاده بیرون در ایستاده‌اید و در میان دسته کلیدتان به‌دنبال کلید مناسب برای بازکردن آن گشته‌اید. از خانه بیرون آمده‌اید، در پشت سرتان بسته شده و کلید هم درون خانه جا مانده. یا این‌که با دستانی پر از خرید پشت در رسیده‌اید و آرزو کرده‌اید چوب‌دستی جادویی هری پاتر را داشتید تا در خودش باز می‌شد.به گمانم این آرزو در حال برآورده‌شدن است. شرکت تولید قفل و کلید Kwikset به تازگی محصولی با نام Kevo  را رونمایی کرده است که تقریبا یک قفل در لمسی بدون نیاز به کلید است.

چوب و هنر

با استفاده از اسمارت فون‌ها تا فاصله یک‌و نیم‌متری به‌راحتی می‌توانید قفل در را باز کرده و تنها با لمس بدنه قفل با دست‌تان آن را باز کنید. یک حلقه LED هم در جلو قفل تعبیه شده که با نور سبز خود نشان می‌دهد در قفل نیست، با نور آبی نشان می‌دهد در حال پردازش است و با نور زرد نشان می‌دهد در قفل است. نور قرمز هم نشان‌دهنده عدم مجوز ورود است.

پوست در این‌جا رسانا و کلید اصلی ورود است و لازم است که بخش فیبر نوری قفل با پوست شما تماس پیدا کند. پس حواس‌تان باشد با دست‌کش نمی‌توانید در را باز کنید. البته نگران سرمای زمستان نباشید. زیرا این قفل به سبک معمول و با کلیدهای مکانیکی هم کار کرده و باز می‌شود.

در واقع قفل Kevo دارای دو سیستم کاری است: یک بخش آن قفل در مکانیکی است که شما می‌توانید به صورت الکترونیکی یا با استفاده از کلید آن را باز و بسته کنید و نصب آن روی هر نوع در تنها به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد. بخش دوم هم اپلیکیشن اسمارت فون آن است. برای ارتباط موبایل اصلی و اپلیکیشن آن با قفل لازم است که یک رابط بلوتوث هم در پشت در نصب گردد.

پس از این کار، صاحب اصلی خانه که تلفن همراهش به‌عنوان کلید اصلی تعریف شده، می‌تواند دیگر اعضای خانه را هم به‌عنوان اَدمین (افراد بزرگ‌سال خانواده) یا کاربر (کودکان) به سیستم دعوت کرده و به آن‌ها هم اجازه بازکردن در خانه با اپلیکیشن‌های تلفن همراه و لمس قفل را بدهد. در این‌جا می‌توان تعداد نامحدودی کلید الکترونیکی برای قفل تعریف کرد. و البته در صورت گم‌شدن اسمارت فون، هر یک از آن‌ها را غیرفعال کرد.

منبع: گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه
 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sadaf kalanaki در تاریخ 14 اسفند 1392
جالب بود:) لطفا بیشتر از مطالب مربوط به تکنولوژی های جدید در زمینه معماری بذارید .ممنون

ثبت دیدگاه