Chidaneh.com placeholder image

سی دی های خود را از سرگردانی نجات دهید!

به قلم: تحریریه چیدانه

طبقه بندی و نظم دهی: شاید شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه شدیدی به فیلم دیدن و آرشیو کردن فیلم های مختلف دارید، و حتما با دردسر های دسته بندی و مرتب کردن آن ها در فضای کوچک آپارتمان های امروزی روبه رو شده اید. طبقه بندی و نظم دهی فیلم ها رایت شده همیشه یکی از کارهای وقت گیر و نسبتا سخت بوده است به خصوص اگر فضای داخلی شما محدود باشد امروز در چیدانه می خواهیم با هم روش های نظم بخشیدن به سی دی ها و فیلم های ویدئویی را با شما در میان بگذاریم با ما همراه باشید.

دسته بندی لوح های فشرده

chidaneh ad banner

دسته بندی لوح های فشرده

برای طبقه بندی و نظم دهی آرشیو خود ابتدا نیاز است که فیلم های خود را دسته بندی کنید این دسته بندی را می توانید بر اساس حروف الفبا، موضاعات فیلم و یا حتی براساس کشور تولید کننده آن انجام دهید، مدت زمان تقریبی برای انجام این کار از یک ساعت تا شش ساعت متغییر است و وابسته به چگونگی نگهداری شما از سی دی ها و دی وی دی های شماست تا به راحتی یا با اندکی زمان بتوانید آن ها را مرتب کنید. برای انجام این کار تنها به چند جعبه ی بازیافتی، پوشه ها ی نگهداری CD / DVD و سبد و یا باکس های نظم دهی و موارد این چنینی نیاز دارید.

دسته بندی سی دی و دی وی دی

حالا زمان آن رسیده است که دراور و یا کشو خود را خالی خود و شروع به دسته بندی فیلم های مختلف کنید. پیش از چیدن و مرتب کردن فیلم ها گرد خاک احتمالی آن ها رابا یک دستمال نم دار بگیرید و سپس دسته بندی کنید. مطمئن باشید پس از مرتب کردن آن ها حتما دوباره راغب می شوید که آن ها را تماشا کنید!

نظم دهی فیلم های ویدئویی

دسته بندی فیلم های ویدئویی

برای طبقه بندی و نظم دهی فیلم های ویدئویی قدیمی کافی است پنج مرحله زیر را با دقت انجام دهید:

 مرحله اول: جدا کردن فیلم هایی که در حال حاضر شما از آن ها استفاده می کنید.

مرحله دوم: دسته بندی موسیقی ها و فیلم هایی که از کامپیوتر و یا آیپاد خود دانلود کرده اید و به لوح فشرده تبدیل کرده اید.

مرحله سوم: دسته بندی فیلم های قدیمی خود، مثل فیلم های مناسبتی مانند عروسی، تولد، اولیدن قدم کودک و… خود و یا حتی فیلم های آموزشی

مرحله چهارم: فیلم های بسیار قدیمی و یا نسخه های تکراری از یک سفر و یا قسمت های باقی مانده از یک فیلم

مرحله پنجم: حالا به سادگی با توجه به دسته بندی و الویت های استفاده آن ها را در فضای کمد و یا دراور خود بچینید.

نظم دهی فیلم های ویدئویی

بازیافت و یا استفاده مجدد از فیلم ها

پس از دسته بندی و نظم بخشیدن به لوح های فشرده و فیلم های خود حتما با یک دسته بزرگ از فیلم های قدیمی یا مخدوش شده و یا قسمت های گمشده از یک فیلم مواجه می شوید. اکنون زمان آن رسیده است که به آن ها سر و سامان دهید. به هیچ عنوان آن ها را در دسته بندی های خود جای ندهید چرا که علاوه بر آن که فضای شما را محدود می کند قابلیت استفاده ندارد. به راحتی آن ها را یا بازیافت کنید و یا از خودلوح های فشرده برای ساخت دست سازهای خلاقانه استفاده کنید.

استفاده از پوشه های نگهدانده لوح های فشرده

استفاده از کیف سی دی

اگر فضای دکوراسیون شما محدود است و نمی توانید از روش های بالا برای نظم بخشیدن به آرشیو خود استفاده کنید، کافی است از این کیف سی دی ها برای طبقه بندی سی دی ها و دی وی دی های خود استفاده نمایید با این کار به خوبی می توانید فیلم های خود را مرتب شده در کنار هم داشته باشید بدون آن که فضای زیادی را در دکوراسیون منزل شما اشغال نماید.

نظم دهی به سی دی ها

همان طور که گفته شد جعبه سی دی، سبدها و باکس ها می توانند به خوبی نقش یک دراور برای شما بازی کنند و به فضای شما نظم ببخشند.

ایده های نظم بخشیدن به سی دی های فیلم

استفاده از کمد و قفسه برای دسته بندی فیلم ها

اما اگر دکوراسیون داخلی شما به شما این امکان را می دهد که یک گنجه و یا قفسه برای آرشیو فیلم های خود تهیه کنید می توانید به کمک آن ظاهر مرتب تری به دکوراسیون داخلی خود ببخشید. این قفسه و یا گنجه ها اگر طراحی شده باشد به خوبی می تواند سیم ها و کابل ها و سایر متعلقات سیستم های پخش فیلم وخود آرشیو شما را در کنار هم جای دهد و نظم و ترتیب بهتری به فضای دکوراسیون شما ببخشد.

ایده های نظم بخشیدن به سی دی های فیلم

اگر برای فضای اطراف تلویزیون شما امکان طراحی و استفاده از قفسه و کمدها وجود ندارد می توانید به سادگی از یک دراور و یا کنسول در گوشه ی دکوراسیون خود استفاده کنید و آرشیو فیلم های خود را در آن دسته بندی کنید . این دراور یا کنسول می تواند یک عنصر فدیمی باشد که شما خودتان آن را رنگ زده اید وظاهر جدید و متناسب با دکوراسیون خود به آن بخشیده اید.

ایده های نظم بخشیدن به سی دی های فیلم

حالا دکوراسیون منزل شما برای فیلم دیدن آماده است! کافی است فیلم مورد علاقه خود را انتخاب کنید ظرف ذرت بو داده را دستتان بگیرید و به تماشای فیلم محبوبتان بپردازید و از سرگرمی خود لذت ببرید.

به ما بگویید…

نظرتان درباره ی نگهداری و نظم بخشیدن به فیلم های رایت شده چیست و چه توصیه هایی دارید؟ سوالات و مشکلات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Houzz |مترجم: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه