Chidaneh.com placeholder image

بهترین رنگ روتختی مناسب اتاق خواب شما

به قلم: مهسا پوررضا

اتاق خواب جزء قسمت‌هایی از خانه به شمار می‌رود که به دلیل گذراندن اوقات استراحت در آنجا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شما می‌توانید با داشتن دکوراسیونی خوب برای این قسمت، اتاق خوابی متناسب با حال خود داشته باشید و از حضور در آن لذت ببرید. در مطلب قبلی به صورت کامل به انواع کالای خواب پرداخته‌ایم. در این مقاله به رنگ روتختی می پردازیم این که بهترین رنگ برای روتختی اتاق خواب چیست، برای هر کسی نسبت به سلیقه ای که دارد و برای هر اتاق نسبت به عناصری که در آن به کار رفته است، تفاوت دارد.در این مطلب، مجموعه بالسا شما را با بهترین رنگ روتختی مناسب اتاق خواب شما با توجه به طرح و رنگ آنجا و روحیات فردی‌تان راهنمایی می‌کنیم تا این بخش مهم خانه‌ را تبدیل به جایی شیک و دوست‌داشتنی‌تر کنید.

رو تختی سبز
تاثیر رنگ رو تختی بر کیفیت خواب

رنگ روتختی

هدف افراد از خرید روتختی با هم فرق می کند. برخی، این محصول را به سبب دیزاین و دکور کردن اتاق خواب خود می خرند. اعتقاد این گروه این است که یک فضای زیبا و دارای چیدمان صحیح در داشتن استراحت مطلوب نقش دارد. البته اعتقاد درستی هم دارند. بنابراین رنگ روتختی و مدل روتختی برایشان بسیار مهم است. عده ای دیگر این محصول را به سبب کارایی آن تهیه می کنند.برای حفاظت در برابر سرما و گرما و استفاده در هنگام خوابیدن ، گزینه مناسبی است. در این جا هر کس معمولا با توجه به سلیقه خود دست به انتخاب می زند. باز هم رنگ روتختی برای خریدار مهم قلمداد می شود. برخی نیز علاقه زیادی به تنوع دارند. به طور مداوم این وسیله را تعویض می نمایند. گویی بر طبق مد روز به پیش می روند.

سرویس خواب بالسا
رو تختی کرم
رو تختی آبی طرح دار

تاثیر رنگ روتختی بر کیفیت خواب

رنگ روتختی می‌تواند تاثیر مستقیمی در یک خواب راحت و بدون دغدغه داشت باشد. بهترین رنگ‌ها برای استفاده در رنگ روتختی رنگ‌های روشن در طیف های مختلف است که هرکس می‌تواند متناسب با خواست و سلیقه خود نوع مناسب آن را تهیه کند. بعضی از افراد به دلیل سلیقه، تنوع رنگ و یا خواب دریک شرایط گرم از انواع پتو به عنوان پوشش در زمان خواب استفاده می‌کنند. رنگ آبی از رنگ های ملایم و آرام بخش است که می‌تواند تاثیر خوبی در یک خواب راحت داشته باشد. چشم ها در برخورد و دیدن رنگ‌های مختلف می‌توانند تاثیر مستقیمی بر شرایط خواب داشته باشند.در شبکیه چشم سلول های خاص گیرنده ای وجود دارد که با نام گانگلیونی شناخته می‌شوند، این سلول ها به رنگ های آرام بخصوص آبی حساس هستند و با مشاهده اینگونه رنگ ها پیام آرامش بخش به مغز ارسال کرده و باعث می‌شوند ضربان قلب و فشار خون کاهش پیدا کند.

رو تختی قرمز
رو تختی سبز طرح دار

ترکیب رنگ روتختی

روتختی از نظر رنگ آمیزی به دو نمونه ساده و طرح دار تقسیم می شود. بنابراین تک رنگ یا چند رنگ مانند مدل روتختی خزی که قبل تر به آن پرداخته ایم می باشد. در بازار برای این نمونه از محصولات ، گذشته از تنوع ساختار ، تنوع اقلامی نیز وجود دارد .در واقع سرویس های آن دو تکه یا چند تکه هستند. ترکیب رنگ روتختی در تمامی این تکه ها به زیبایی رعایت شده است. یادتان باشد انتخاب درست چنین سرویسی در درجه اول به هماهنگی آن با دیگر وسایل اتاق بر می گردد.

بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید رنگ ها گرم، سرد هستند. یک رنگ سرد باعث ایجاد حس سرما و بر عکس رنگ های گرم، گرما را القا می نمایند. رنگ ملایم حس آرام بخش و سکون به محیط می بخشد. فضایی که برای استراحت کاملا مناسب خواهد بود. اما اگر یک رنگ نامناسب و ناهماهنگ با فضای خود انتخاب کنید، فاجعه به بار خواهد آمد.  نه تنها با صحنه ای نا زیبا روبرو می شوید بلکه روحی آشفته پیدا خواهید کرد. در صورتی که اتاق خواب قرار است مامن آسایش و آرامش شما باشد.

رو تختی زرد
رو تختی طوسی

رنگ مناسب روتختی

یکی از نکات مهم در رابطه بابهترین رنگ روتختی، ثبوت و ماندگاری این ماده است. روتختی چه رنگی بخرم گاهی باید شما را به سمت بهترین گزینه هدایت نماید. کیفیت پارچه و نوع رنگ آمیزی آن ، در مدت زمان کارایی آن اثر گذار است. گاهی شما یک نمونه را می خرید که رنگ آمیزی آن مرغوب نیست. متاسفانه به دلیل بی کیفیتی، بعد از شست و شو رنگ و رو رفته می شود. حتی اگر زیبا هم باشد و یا حتی اگر بسیار با دکور شما هماهنگ باشد.

یک حالت بی رنگی و یا کدری ، ظاهر زیبای آن را ناخوشایند می کند. بنابراین حتما به این مورد توجه نمایید. به این موضوع باید فکر کرد که قرار است تا مدت ها از آن استفاده نمایید. بنابراین ثبوت و ماندگاری رنگ بسیار مهم است. محصولی با کیفیت انتخاب کرده و بخرید و یا خود آن را بدوزید مانند  روتختی دست دوز که در مطلب قبلی به آن پرداختیم.

رو تختی شتری
رو تختی رنگی

روتختی چه رنگی بخرم ؟

آیا متوجه شدید که باید روتختی چه رنگی بخرید ؟؟ همه چیز به چیدمان و ترکیب رنگی اتاق خواب تان بستگی دارد. البته سلیقه شخصی شما در این زمینه بی تاثیر نیست. طراحان دکوراتیو به خوبی رنگ ها را هماهنگ می کنند. زیرا از روابط رنگ ها و روانشناسی آن ها مطلع هستند. اگر بتوانید از این روابط سر در بیاورید خیلی خوب می شود. معمولا تحت خواب با پرده، کف پوش و دیوارها ست می شود. این موارد بایستی از هماهنگی و ترکیب رنگی مناسبی برخوردار باشند.

قدم اول یافتن رنگ مورد نظر و قدم بعدی یافتن محصولی با ترکیب رنگی مد نظر می باشد. لزومی ندارد در این خرید عجله کنید. انتخاب درست به استراحت مطلوب شما در اتاق دلخواهتان ختم خواهد شد. پس درست و حسابی وقت بگذارید.

رو تختی گلبهی
رو تختی فیروزه ای

با رنگ و طرح جسورانه روتختی، آن را به کانون توجه اتاق تبدیل کنید!

روتختی هایی که رنگ های شاد و سرزنده و طرح و الگوهای بزرگ و جسورانه دارند، خود را تبدیل به کانون توجه فضای اتاق خواب شما می‌کنند. دقت داشته باشید که بهتر است این نوع روتختی‌ها را برای اتاقی که دیوار و تخت خواب آن رنگ خنثی، مثل سفید، خاکستری، کرم یا قهوه‌ای دارد، بخرید. روتختی های شاد و جذاب مثل تصویر بالا، در زمینه خنثی به خوبی جلوه می‌کنند و فضای اتاق خواب شما را از یکنواختی در می‌آورد.

رو تختی طرح دار
رو تختی طوسی

بهترین رنگ ملحفه تخت

در حالی که ملحفه‌ های تخت شما اغلب با لحاف پوشانده می‌ شوند، رنگ روتختی همچنان اهمیت دارد. رنگ‌ های خنثی از آنجایی که به خوبی با هر طراحی اتاق خواب ترکیب می‌ شوند، محبوب هستند، اما در پنهان کردن کثیفی چندان مؤثر نیستند. رنگ‌ های پررنگ‌ تر (هرچه تیره‌ تر بهتر) بهتر از رنگ‌ های روشن می‌ توانند باعث آرامش و پنهان کردن تغییرات و کثیفی ها شوند.

رو تختی طوسی و قهوه ای
رو تختی طرح برگ

رنگ روتختی را با توجه به دیوار پشت تخت انتخاب کنید!

ایده دیگر برای انتخاب رنگ مناسب روتختی توجه به رنگ دیوار پشت تخت است. توجه داشته باشید که این روش دو حالت دارد:

  • رنگ مشابه زمینه روتختی با دیوار پشت
  • رنگ متضاد زمینه روتختی با دیوار پشت.
رو تختی سفید با تخت زرد
رو تختی نارنجی

هماهنگ با عناصر دیگر دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کنید!

توجه داشته باشید که اگر این طرح‌های رنگارنگ با رنگ های عناصر دیگر اتاق خوابتان تفاوت داشته باشد، جلوه ای ناهماهنگ و شلوغ به فضای آن می دهند. پیشنهاد می‌کنیم مثل تصویر زیر، برخی از طرح‌های آن با پرده، فرش، تابلو و کاغذ دیواری هماهنگی داشته باشد.

رو تختی طوسی و صورتی
رو تختی آجری و یشمه ای

بهترین رنگ روتختی ساده و بدون طرح

یادتان باشد که یکی از اهداف کلیدی دکور اتاق خواب، ایجاد آرامش در آن است تا در آن خواب آرام و بدون استرسی داشته باشید.  می‌توانید سراغ روتختی‌های طرح‌‌دار نروید و آن را به صورت تک‌رنگ خریداری کنید.

رو تختی راه راه رنگی
رو تختی آلبالویی

روتختی به رنگ‌های گرم خریداری کنید!

باید بدانید رنگ‌ها هم بر آرامشی که برای خوابیدن نیاز دارید، تاثیر می‌گذارند. در واقع بهتر است رنگ غالب فضای اتاق شما به رنگ‌های خنثی یا سرد باشد تا در آن آرامش داشته باشید.پس به کمک عناصر دیگری مثل روتختی که در آن رنگ‌های گرم، مثل صورتی، زرد و قرمز استفاده شده است، می‌توانید فضا را متعادل کنید و به آن جذابیت دهید.

رو تختی توپ توپ
رو تختی آبی روشن

آیا جنسیت در انتخاب رنگ روتختی تاثیرگذار است؟

برخی از رنگ‌ها برای خانم‌ها جذاب‌تر هستند. برای مثال، خانم‌های از رنگ‌های روشن بیشتر خوششان می‌آید. در حالی که، مردان بیشتر از رنگ‌های مشکی طرفداری می‌کنند. بنابراین از اتاقتان با همسرتان مشترک است چگونه باید رنگ را انتخاب کنید؟رنگ‌های خنثی در اتاق می‌تواند به شما در این مسیر کمک می‌کند و ترکیب فضای مشکی و سفید می‌تواند سلیقه هر دو نفر را پاسخگو باشد. درباره روتختی دخترانه و روتختی پسرانه قبلا به صورت کامل پرداخته ایم.

رو تختی طرح دار
رو تختی قرمز و صورتی
رو تختی رنگی

جمع بندی:

امروز با گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی و توسعه استفاده از سرویس های خواب که جزء اصول اولیه آپارتمان نشینی هستند توجه به نوع تخت خواب و ملزومات آن جزء اصول اولیه کار می باشد.انتخاب رنگ روتختی از نظر نوع، رنگ و شکل ظاهری و چگونگی چینش و ست کردن با فضای اتاق خواب ها می‌تواند نقش مهمی زیبایی دکوراسیون داخلی داشته باشدهر رنگ ملحفه یا پارچه ای که می خواهید به عنوان رنگ روتختی خود انتخاب کنید، انتخاب درست یا غلطی وجود ندارد. بهترین رنگ روتختی ها آن هایی هستند که با سبک زندگی، ترجیحات شخصی و بودجه شما مطابقت دارند. امیدواریم راهنمای بالسا به شما کمک کرده باشد تا تصمیم بهتری در مورد رنگ مناسب روتختی خود بگیرید.

 

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه