Chidaneh.com placeholder image

طراحی دکوراسیون اتاق کار در منزل: در آرامش کار کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق کار: پیشترها شاید صد سال زمان باید سپری می‌شد تا بگوییم وارد دوران جدیدی شده‌ایم. اما این روزها با رشد سریع تکنولوژی، گذر ثانیه‌ها هستند که دوران جدید را می‌سازند. در اولین ماه تابستان سال 95 هستیم و زندگی در سال 84 را مثل قاب عکس های کهنه و رنگ باخته بیاد داریم. شیوه غذا خوردن، ارتباط برقرار کردن و حتی نوع کار کردنمان هم تفاوت پیدا کرده است. این روزها دیگر فقط نویسنده‌ها نیستند که در خانه کار می‌کنند؛ کار از خانه یا دورکاری، طیف وسیعی از مشاغل را در برگرفته است. آیا شما هم از خانه برای کارفرمایتان یا خودتان کار می‌کنید؟ محیط کاری را از محیط زندگی خود چطور متمایز کرده‌اید؟ ایده‌هایی که در زیر مطرح می‌شوند به شما کمک می‌کنند تا با صرف کمترین هزینه برای خود یک اتاق کار در خانه بسازید. با چیدانه همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

چه کاری قرار است بکنید؟

مشاغل گوناگون لباس کارهای متفاوتی دارند که معرف آنها در برابر سایر مشاغل است. بر همین اساس، محیط کاری شما نیز می‌تواند معرف ویژگیهای شغل شما باشد. شما باید انتخاب کنید به دسته مهندسین تعلق دارید یا هنرمندان، منطق را اساس کار خود قرار می‌دهید یا احساسات را. یک اتاق کار خوب باید بتواند این دسته از ویژگیهای حرفه شما را نشان دهد. شما قبل از هرکاری باید تصمیم بگیرید به چه میزان فضا برای کار نیاز دارید. آیا کارتان مستلزم پذیرش افراد غریبه در خانه است؟ وسایل کار شما زیاد و جاگیر است یا به وسایل چندانی احتیاج ندارید؟

کجا را برای طراحی دکوراسیون اتاق کار انتخاب کنیم؟

اگر خانه کوچکی دارید حتی یک دیوار خالی یا کمد بزرگ نیز میتواند نقش اتاق کار را برای شما ایفا کند. دیوار کنار آشپزخانه، کنار پذیرایی و گوشه های خانه با اندکی تغییر میتوانند معجزه کنند. با انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب یا رنگ میتوانید هویت مجزایی به دیوار بدهید و آنرا از سایر بخش های خانه جدا کنید. یادتان باشد تفاوت رنگ ها نباید چهره خانه‌تان را زشت کند.

برای دکوراسیون اتاق کار در منزل طرحی انتخاب کنید!

هر کسی درون خودش یک هنرمند پنهان دارد. دست بکار شوید و کاغذ و مدادی آماده کنید تا مثل یک طراح، کاری که می‌خواهید با فضایتان را انجام دهید را بکشید. لازم نیست خیلی دقیق طراحی کنید، در همین حد که بدانید برای عملی کردن ایده‌تان چه وسایلی را لازم دارید و آنها را کجا می‌خواهید بگذارید کافیست. با کشیدن طرحهای مختلف و مقایسه آنها باهم حتما نتیجه بهتری خواهید گرفت. آنها را به افراد خوش ذوق آشنا نشان دهید و نظرشان را بپرسید. یادتان باشد شما بهترین نتیجه را میخواهید، پس باید برایش وقت صرف کنید.

تعیین بودجه قبل از تصمیم به طراحی دکوراسیون اتاق کار

قبل از همه چیز باید بودجه خود را مشخص کنید. شما باید آینده کارتان را در نظر بگیرید، باید بدانید کارتان دائمی است یا موقت. اینطور نباشد که برای یک کار چندماهه بخواهید خرج زیادی بکنید و وسایل بزرگ جاگیری بخرید که بعدها برای جا دادن یا تغییر کاربری شان با مشکل مواجه شوید. همانقدر که در نظر دارید خرج کنید. حواستان باشد شروع یک کار هرگز نباید پرهزینه‌تر از سود آن کار باشد.

اکنون قرار است بروید و وسایل کارتان را بخرید، یا وسایل قدمیتان را بازسازی کنید. خویشتن داری در این مرحله از همه چیز مهمتر است؛ چه آنجایی که بین انتخاب میز دوست داشتنی با میز مناسب مردد هستید و چه آنجایی که با کمبود پول مواجه هستید و باید از خرجی بزنید و به دیگری اضافه کنید. یادتان باشد اساسی ترین انتخاب شما همین میز و صندلی است.

میز کارتان را باید متناسب با نوع کارتان انتخاب کنید نه تنها به صرف همخوانی با مبلمان خانه. بزرگی، کوچکی و تعداد کشوهای میز را در نظر بگیرید. اگر قرار است پرونده‌های زیادی را نگه دارید، میز پرکشو؛ یا اگر قرار است فقط بنویسید و از لپ تاپ استفاده کنید میز معمولی انتخاب کنید. برای پرینتر، فکس یا سایر وسایل الکترونیکی لازم هم فضایی را روی میز در نظر بگیرید.

مطلب پیشنهادی: میز کار در خانه، ۸ ایده خلاقانه!

مخالف سرمایه‌داری، موافق بازیافت و استفاده از داشته‌هایتان هستید؟ بروید سراغ انبار خانه منزل مادربزرگ یا مادرتان. ببینید آیا میز و صندلی چوبی محکم و خوبی را فراموش کرده اند؟ سری به سایتهای اینترنتی بزنید و با خواندن مطالب و دیدن ویدیوهای آموزشی شیوه تعمیر و رنگ آمیزی وسایل چوبی را یاد بگیرید. با خانواده یا دوستانتان جمع شوید و تجربه کار دسته جمعی را از دست ندهید.

انتخاب صندلی را دست کم نگیرید. یک صندلی خوب میتواند ضامن سلامتی شما باشد. صندلی شما باید ارتفاع مناسبی داشته باشد تا هم هنگام نشستن، پاهایتان زاویه نود درجه خود را حفظ کند و هم زاویه دید شما نسبت به لپ تاپ از روبرو باشد. اگر زیاد سخت نگیرید، میتوانید با گذاشتن یک بالش کوچک روی صندلی مشکل زاویه‌ها را حل کنید.

اگر قصد دارید در حوزه‌هایی مانند حقوق یا معماری کار کنید، باید فضایی برای مشتریانتان نیز در نظر بگیرید. اینجا شما هستید که در نظر می‌گیرید چگونه با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید؛ با نشستن پشت یک میز مشترک یا تجهیز محل کارتان به صندلی‌های انتظار. میزان راحتی صندلی‌هایی که برای مشتریان انتخاب می‌کنید رابطه مستقیمی با سطح استرس یا تمرکز آنها خواهد داشت. برای کارتان خط تلفن مجزا بخرید. این میتواند یک سیم کارت یا خط ثابت باشد. این هم به حرفه ای نشان دادن شما کمک می‌کند و هم حریم زندگی خصوصیتان را از زندگی شغلیتان جدا نگه می‌دارد.

طراحی اتاق کار در خانه کوچک

یک اتاق کار کوچک نیازی به فضای زیاد ندارد، بلکه به خلاقیت زیاد احتیاج دارد. شما با یک قفسه کتاب یا یک پارتیشن چوبی زیبا می‌توانید محدوده محل کار خود را از سایر بخش‌های خانه مشخص کنید. این محدوده می‌تواند در هرجایی از خانه شما باشد، حتی در اتاق خواب. اما اگر احتیاج به رفت و آمد حین کار دارید، سعی کنید آنرا نزدیک در منزل انتخاب کنید.

اگر قصد دارید در اتاق خواب کار کنید، میتوانید از پرده برای جدا کردن دو بخش اتاق از هم استفاده کنید. پرده بلندی با جنس مورد علاقه انتخاب کنید و آنرا بین محل کار با اطرافش بکشید. یادتان باشد رنگ پرده کاملا با دکوراسیون اتاق خواب هماهنگ باشد.

از رنگ های شاد و براق نترسید. با مطالعه در مورد روانشناسی رنگ ها با ویژگیهایشان آشنا شوید و آنها را با هم ترکیب کنید. یک اتاق کار کوچک ولی پر انرژی و شاد میتواند به شما انگیزه زیادی برای کار بدهد. وقتی گوشه مطلوب خانه برای ساختن محل کارتان را که پیدا کردید، نگاهی به اطراف کنید ببینید آیا ساعت شش صبحش با ساعت شش عصر به یک اندازه روشن است؟ تنظیم نور مناسب فضای کار و خرید یک منبع نور خوب و قوی میتواند از خستگی احتمالی یا تاری دید جلوگیری کند.

خانه تان کوچک است، ولی شلوغ که نباید باشد. سیم های برق و کابل ها را به یک سمت هدایت کرده و در گوشه دیوار جمع کنید. این رشته های سفید و سیاه میتوانند موذیانه ظاهر مرتب خانه را بهم بریزند. سه راهی و سیم رابط برای کنار میز تهیه کنید و خیالتان را از بابت کمبود پریزهای خانه کوچکتان راحت کنید.

برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی و دیدن می توانید مجله منزل را تهیه کرده و از دیدن و خواندن درباره ی چنین دکوراسیون داخلی های زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: لیلا شکیب مهر

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه