Chidaneh.com placeholder image

شیک ترین گل آرایی ها، ذوق و سلیقه دو خواهر ایرانی!

به قلم: تحریریه چیدانه

خلاقیت در خانه: “نوشتم این بار بهار که گل کنی در من، دست‌هایم دارند شکوفه می‌دهند."
برای همه ما طبیعت رنگارنگ و لطیف گیاهان، سرشار از نشاط و آرامش و همچنین انتقال حس تازگی و سرزندگی به جان و روحمان از طریق آنها غیرقابل‌انکار است؛ آن‌قدر که حتی گاهی گل‌ها برای هدیه دادن هم بهترین و صادقانه­ ترین گزینه به‌حساب می‌آیند. ترکیب سلیقه و هنر در کنار هم قرار دادن گل‌ها، زیبایی و روح آرام آنها را چند برابر می­کند. کاری که درنهایت سادگی و لطافت، نهایت زیبایی را هم به ارمغان می‌آورد. در این گزارش چیدانه با دو خواهر هنرمند و خلاق در زمینه گل آرایی مجالس آشنا می شویم. با همراه باشید…

Boho
دسته گل های بوهو
Boho

قالیشویی ادیب

دو قدم مانده به گل

همه چیز از یک مراسم عروسی شروع شد. با شوق و هیجان همه‌جا را می‌گشت تا در آخر تصویر دسته‌گل زیبایی را پیدا کرد. آقای گل‌فروش با اطمینان قول داد که گلی بهتر از چیزی که نشان داده بودند به دست زوج جوان بدهد، دسته‌ای که پر بود از گل های رز و صدتومانی. روز موعود فرا رسید؛ ولی دسته‌گلی که حالا در دستان عروس بود هیچ شباهتی به نمونه سفارش داده‌شده نداشت، رزهای سفیدی که کنارهم قرار گرفته بودند…

مهدیس و مهشید علی مدد دو خواهری هستند که بعد از تجربه این مسئله به فکر خلق ایده‌ای جدید برای بهبود شرایط گل افتادند. کمتر جایی وجود داشت که طراحی گل را با ظرافت، دقت و به‌صورت حرفه‌ای انجام دهد. حالا خوب می‌دانستند که چه اتفاقی لازم است تا گل‌آرایی به شیوه خاص ارائه شود. به علت آشنایی با گل‌ها از زمان‌های گذشته و شناخت خوبی که از آنها داشتند بهترین انتخاب‌ها انجام شد. پدربزرگ گلخانه‌ای داشت که بزرگ‌ترین تولیدکننده گل در زمان خود بود ولی متأسفانه بعد فوت ایشان ادامه پیدا نکرد. آشنایی با گل‌ها به نسل‌های بعد هم منتقل شده بود و بعد از علاقه بسیار مادر، اکنون این ارثیه به دو خواهر رسیده بود. “از دوران کودکی همیشه در خانه‌مان گل تازه وجود داشت و در عکس‌های قدیمی در گوشه به گوشه خانه گل‌های شاخه بریده‌ای دیده می‌شود که باسلیقه و عشق مادرمان بسیار زیباتر شده‌اند".

آغاز سبزینگی بوهو

از دو سال گذشته پس از گذراندن دوره تخصصی گل‌آرایی، شروع کار در قالب اولین تاج گل عروس برای خواهر انجام شد. یکی از خواهران علی مدد علاوه بر فعالیت در این حرفه جذاب، با آتلیه‌های متعددی نیز در زمینه عکاسی همکاری دارد که از ابتدای کار با آنها همراه بود. رو به رو شدن با استقبال بی‌نظیر از طراحی  و گل‌آرایی بوهو، موجب شد تا ادامه روند به‌صورت جدی‌تری دنبال شود و کارها به شکل تاج گل، دسته‌گل، دستبند، باکس گل، میز بله برون، سفره عقد، تزیین ماشین عروس و گل‌آرایی مجالس ارائه می‌شوند. طراحی پروژه‌ها با توجه به سلیقه، روحیات و تم رنگی مراسم انجام شده و نتیجه رضایت بخشی را به دنبال دارد.

انتخاب نام بوهو

بوهو مخففی از واژه Bohemian، سبکی متفاوت از زندگی است که بسیار موردعلاقه خانم‌های علی مدد بوده است. این سبک اکثراً قشری از هنرمندان و نویسندگان را شامل می‌شود که امرارمعاش آنها از راه فروش کارهای هنری که انجام می‌دهند مثل موسیقی، صنایع‌دستی و یا نوشته‌هایشان تأمین می‌شود. زنان بوهمین تاج گل‌های متنوعی بر سر دارند که ناخودآگاه سبک گل‌آرایی خاص را تداعی می‌کند.

روزی از روز خدا شاخه گلی پیدا شد!

تهیه گل از تولیدکنندگان خاصی صورت می‌گیرد و با توجه به حساسیت و دقتی که برای انتخاب و طراحی گل‌ها و حتی تزییناتی مانند روبان و تور آنها گذاشته می‌شود، گاهی برای سفارش‌هایی مانند دسته‌گل یکی دو روز زمان صرف می‌شود؛ ولی نهایتاً شاید این مدت زمان چشمگیر نباشد. استفاده از گل‌های درجه‌یک و تازه نیز از ویژگی‌هایی است که بوهو را به مسیری درست سوق می‌دهد. ناگفته نماند با وجود اینکه به عقیده برخی افراد ساخت دسته‌گل کاری مردانه است، سلیقه و ظرافت زنانه مهم‌ترین عاملی است که بوهو را به نقطه کنونی‌اش رسانده است.

Boho
تاج سر و دستبند
Boho

تاجی از گل بر سر خود بنه!

تاج گل از پرطرفدارترین کارهاست و باکس‌های هدیه هم همیشه جلب‌توجه می‌کنند. با توجه به زمان، دقت در ساخت و استفاده از بهترین نوع گل‌ها کیفیت بسیار بالایی در اختیار افراد قرار می‌گیرد؛ گل‌هایی که هرکدام انتخاب و هزینه شده‌اند و هیچ‌کدام از باقیمانده کارهای قبلی نیست. با توجه به نوع کارکرد، گل‌های متنوعی از اندازه و رنگ‌هایی متناسب با هم طراحی می‌شوند برای مثال در تاج گل‌های ریز و ظریفی دور هم حلقه می‌زنند. استفاده از گیاهانی مثل گیاهان گوشتی (کاکتوس)، گل ارکیده و باقی گل‌های لوکس، جلوه‌ای خاص‌تر به کار می‌بخشد.

Boho
باکس و سبد گل بوهو
Boho

“وقتی سفارش‌هایی مثل دسته‌گل و تاج را می‌فرستیم تمام انرژی را زمانی می‌گیریم که مشتری تماس گرفته و یا پیغام داده و تشکر می‌کند و در روزهای شلوغی این محبت‌ها خستگی را از تن به درمی‌کند". با مسیری که بوهو درون آن قرارگرفته و ایده‌هایی که طراحان در نظر دارند، آینده روشنی برای آن دیده می‌شود که بدون شک گسترش و انجام پروژه‌های بزرگ‌تر یکی از موفقیت‌های بیشتر آن خواهد بود.

برای دیدن نمونه های زیبای گل آرایی مجالس و تماس با گروه طراحی گل آرایی بوهو می توانید به پروفایل آن ها در اهالی فن چیدانه سری بزنید.

نویسنده و عکاس: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه