Chidaneh.com placeholder image

فوت و فن های طراحان برای آشپزخانه های کوچک

به قلم: تحریریه چیدانه

آشپزخانه: امروز آشپزخانه‌ها تبدیل به مرکز فعالیت‌های خانوادگی شده‌اند و برای برخی از ما که آشپزخانه کوچکی داریم ممکن است این مسئله تبدیل به عقده حقارت شود. اکنون زمان خوبی است که بر روی مزایای یک آشپزخانه کوچک تمرکز کنیم و قابلیت‌های آن را مرور کنیم و برخی از فوت و فن‌های طراحان برای بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه را با شما به اشتراک بگذاریم. با چیدانه همراه شوید.

طراحی آشپزخانه کوچک

قالیشویی ادیب

شما طراحی Uشکل را در بسیاری از خانه‌ها و نیز آپارتمان‌های جدید شهری می‌بینید. این نوع طراحی یک فضای سه‌گوش ایده‌آل، مثلث کلیدی را برای کار ایجاد می‌کند که در آن فاصله میان سه نقطه اصلی (یخچال، سینک، اجاق گاز) در بهترین حالت خود است و میزان پیاده‌روی میان این سه نقطه در طول زمان پخت‌وپز کاهش می‌یابد.

طراحی آشپزخانه کوچک

در آشپزخانه‌ای که کابینت‌های کمی دارد و فضای کف آن محدود است، بهتر است برای پیش‌خان‌ها و دیوار پشتی کابینت ها بهترین مواد و مصالح را استفاده کنید زیرا به علت کوچک بودن فضا هزینه زیادی به شما تحمیل نخواهد شد ولی فضایی کاملا متمایز خلق خواهید کرد.

طراحی آشپزخانه کوچک

 آشپزخانه ای که به طور پیوسته  در یک خط به خوبی طراحی شده ،می‌تواند فضای مناسبی را در اختیار شما قراردهد تا بتوانید از فضای کف آن بیش‌ترین استفاده را بکنید.  آشپزخانه اُپن بالا تمام نکات گفته شده در خود را جای داده و حتی یک میز و صندلی کوچک در آن قرار گرفته است.

طراحی آشپزخانه کوچک

اگر فکر می‌کنید که داشتن آشپزخانه کوچک به معنی فراموش کردن استفاده از قفسه‌های بدون در و نیز نداشتن کابینت‌های بالایی است به عکس بالا نگاهی بیاندازید. این مسئله کاملا به تعداد افرادی که معمولا در آشپزخانه حضور پیدا می‌کنند و میزان فضاهای نگهدارنده مورد نیاز شما بستگی دارد. پس از این‌که در مورد ظروف غیرضروری و وسایلی که باید به انباری بروند تصمیم‌ گرفتید، فقط فضای فوقانی یکی از دیوارها را به کابینت‌های بالایی اختصاص دهید. با این کار فضا بازتر به نظر می‌رسد و نور بیش‌تری وارد آشپزخانه کوچک شما می‌شود.

طراحی آشپزخانه کوچک

اگر یکی از دیوارهای آشپزخانه شما دارای یک پنجره بزرگ است شما توجیه بیش‌تری برای عدم استفاده از کابینت‌های فوقانی دارید و با این کار می‌توانید امکان ورود نور طبیعی بیش‌تری را به آشپزخانه ایجاد کنید.

طراحی آشپزخانه کوچک

اگر در یک ساختمان قدیمی زندگی می‌کنید و فکر می‌کنید آشپزخانه شما دارای فضای کافی نیست و وسایل آن قدیمی شده است نگران نباشید. اکنون تمام وسایل مدرن در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به متراژ آشپزخانه خود از آن‌ها استفاده کنید. قبل از تعویض وسایل قدیمی می توانید مطلب چگونه مهم ترین تجهیزات آشپزخانه تان را انتخاب کنید را بخوانید.

طراحی آشپزخانه کوچک

وقتی بهترین طراحی و چیدمان در آشپزخانه شما به وجود آمد و از فضای خود راضی شدید، اکنون چگونه می‌توان فضا را حتی بزرگ‌تر نشان داد؟ همه چیز را سفید کنید. دیوارها، کابینت‌ها، و پیش‌خان‌های سفید این آشپزخانه را از اندازه واقعی‌اش بزرگ‌تر به نظر می‌رسانند. همان طور که گفتیم کابینت آشپزخانه مدرن سفید، معجزه در فضای کوچک است.

طراحی آشپزخانه کوچک

کف آشپزخانه را نیز به رنگ سفید درآورید تا هم آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر برسد و هم حسی از آشپزخانه‌های اسکاندیناویایی در آن ایجاد شود.

طراحی آشپزخانه کوچک

دو نکته ارزشمند در این آشپزخانه وجود دارد: یک فرش ایرانی بسیار زیبا که زیبایی و خاص بودن را به این آشپزخانه کوچک هدیه داده است. و دو پیش‌خان‌های باریک. عرض پیش‌خان‌ها معمولا 50 تا 60 سانتی‌متر است. در این آشپزخانه عرض پیش‌خان‌ها کاهش یافته است تا فضای بیش‌تری در این آشپزخانه باریک ایجاد شود. 

طراحی آشپزخانه کوچک

بهترین دوستان یک آشپزخانه کوچک وسایلی هستند که مخصوص همان آشپزخانه ساخته شده‌اند. امتداد کابینت‌های فوقانی تا سقف فضاهای نگهدارنده بیش‌تری برای آشپزخانه‌های کوچک ایجاد می‌کند.

طراحی آشپزخانه کوچک

وقتی آشپزخانه را درست طراحی کنید، می‌توانید شما هم از بهترین و به‌روزترین وسایلی که در آشپزخانه‌های بزرگ و مدرن می‌بینید استفاده کنید: پیش‌خان‌های آبشاری، چوب‌های سفید در کنار چوب‌ درخت گردو، دستگیره‌های بزرگ کابینت‌ها، و بهترین وسایل برقی.

مطالب بیشتر: عکس های کابینت آشپزخانه در ایران

بهترین مکان برای وسایل برقی کوچک آشپزخانه

اکسسوری و یراق آلات کابینت آشپزخانه، کوچک اما مهم

 

 

 

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
rozita در تاریخ 22 اردیبهشت 1393
به نظر من هم کوچکی آشپزخانه دلیل بر غیر قابل استفاده بودن اون نیست اتفاقا آشپزخونه کوچیک از خیلی لحاظ بهتره ایده های خوبی بود
roghaye در تاریخ 25 اردیبهشت 1393
خیلی از این اطلاعات استفاده کردم .

ثبت دیدگاه