چند ایده جالب برای طراحی کمد دیواری

چند ایده جالب برای طراحی کمد دیواری

به قلم: تحریریه چیدانه

در خانه‌های قدیمی زیرزمین یا انباری خانه چیزی شبیه به یک صندوقچه اسرار بود. هرچیزی که در خانه اضافه می‌آمد یا جای مشخصی نداشت مستقیما به سمت انباری هدایت می‌شد. لباس‌ها، کیف و کفش‌های بلااستفاده، لوازم خانگی، ساک‌ها و چمدان‌ها و خلاصه هرچه که اضافه می‌آمد جایش توی انباری بود. اما خانه‌های آپارتمانی امروزی دیگر انباری یا زیرزمین ندارند و صاحبخانه مجبور است هر آنچه از وسیله زندگی در اختیار دارد را در همان فضای محدود جا بدهد. به همین دلیل است که امروزه نقش طراحی کمد دیواری در دکوراسیون پررنگ‌تر از پیش شده و هرروز هم مدل‌های تازه‌تری از کمد دیواری مد می‌شود. در این مقاله با ما باشید تا به کمک کارشناسان شرکت معماری و طراحی داخلی ترنج ایده‌های جذابی را برای طراحی کمد دیواری در اختیارتان بگذاریم.

chidaneh ad banner

مدرن یا کلاسیک؟

پیش از آن که درباره چگونگی طراحی کمد دیواری هرگونه تصمیمی بگیرید باید سبک طراحی را انتخاب کنید. پرواضح است که کمدها و کابینت‌های منزل شما باید با سبک چیدمان هماهنگی داشته باشد. مثلا اگر کلیت دکوراسیون شما به سبک کلاسیک چیده شده بهتر است به کمدهایی فکر کنید که دارای حکاکی‌ها و نقش و نگارهای شلوغ هستند. همچنین اگر مدرن‌پسند هستید بهتر است با کمدهای مینیمال، های‌گلس و براق زیبایی منزلتان را تکمیل کنید. در مقاله انواع کمد مدرن می‌توانید نمونه‌های متنوعی از کمدهای امروزی را ببینید.

جا کم دارید؟ به کمد ریلی فکر کنید

کمد ریلی یعنی همه چیز در یک چیز! فرقی نمی‌کند خانه شما بزرگ است یا کوچک، در هر صورت سعی کنید به جای کمدهای قدیمی با درب‌هایی که گاه و بیگاه باز می‌شوند و تمام محتوای کمد ما را در معرض دید دیگران می‌گذارند به درب‌های ریلی فکر کنید. کمدهای ریلی فضای پرت خانه را کم می‌کنند و جلوه زیبا و منظمی به اتاق می‌دهند. اگر خلاق باشید می‌توانید از درب کمد بعنوان یک عنصر دکوراتیو هم استفاده کنید. تعبیه یک آینه تزئینی روی درب یا انتخاب چوب‌های ابزارخورده با نقوش دلخواه می‌توانند اتاق شما را به زیبایی فوق‌العاده‌ای برسانند.

خودتان طبقه‌بندی کنید!

این شما هستید که می‌دانید بهترین طراحی کمد برای اتاقتان چه شکلی است و باید چه مدلی داشته باشد. به هیچ عنوان طراحی کمد را به عهده نجار نگذارید. سعی کنید خودتان ایده‌مند باشید و یا از اهالی فن کمک بگیرید. طراحی کمد هر خانه با خانه دیگر متفاوت است و این مساله ناشی از تفاوت نیازهای دو خانواده است. سر و سامان دادن به کیف و کفش‌ها و لباس‌های خانم و آقا و از یک سو و اسباب‌بازی‌ها و کتاب‌های تمام‌نشدنی بچه‌ها از سویی دیگر به کمدی به اندازه تمام اتاق نیاز دارد! تازه این همه ماجرا نیست!

رختخواب‌ها و تشک‌های مهمان، لوازم برقی، وسایل آرایشی و بهداشتی و ده‌ها و شاید صدها نوع وسیله دیگر وجود دارد که اگر به درستی طبقه‌بندی نشوند خانه را به یک فروشگاه لوازم دست دوم تبدیل می‌کنند! بنابراین در ابتدا باید فهرستی از وسایل بلاتکلیفتان بگیرید، فضای موردنیاز هریک را بطور تقریبی برآورد کنید و سپس دست به طراحی کمد بزنید.

توکار یا متحرک؟

یک اتاق برای نگهداری از لباس و وسایل اعضای خانواده، اتاق کودک برای جا دادن اسباب‌بازی‌های ریز و درشت، اتاق محصل و دانشجو برای جمع کردن کتاب و جزوه‌ها و اتاق کارمند برای مراقبت از لوازم و ابزارهای شغلی او نیاز به کمد دارد. نمی‌توانیم انکار کنیم که بدون کمد تمام وسایل در اتاق پخش و پلا هستند و اتاق تبدیل به یک سمساری کوچک خواهد شد. اما فکر می‌کنید برای اتاق شما کمد متحرک کاربردی‌تر است یا کمد توکار؟

توصیه اکید ما این است که اگر مستاجر هستید یا نیاز دارید تا هرچند وقت یکبار دستی به سر و روی اتاق بکشید و دکوراسیون آن را عوض کنید کمد متحرک و مستقل را انتخاب کنید. کمدهای متحرک بر اساس نیاز شما با هر طرحی که می‌خواهید قابل سفارش هستند. همچنین اگر مجبور به اسباب‌کشی و نقل مکان شدید می‌توانید کمد را به همراه خود ببرید. اما کمدهای دیواری توکار با توجه به فضای اتاق طراحی می‌شوند و معمولا منظور از کمد دیواری نیز این مدل کمدها هستند.

هم کمد، هم ویترین!

هنگام انتخاب طرح کمد دیواری بهترین کار این است که با یک تیر چند نشان بزنید. یعنی هم از فضای کمد برای سر و سامان دادن به لوازمتان استفاده کنید و هم ظاهر آن را به چیزی تبدیل کنید که در اتاق کم دارید. مثلا اگر جای یک بوفه یا ویترین در اتاقتان خالی است می‌توانید یکی دو طبقه از کمد را برای قرار دادن ظروف تزئینی، گلدان، مجسمه، کتابخانه و … کنار بگذارید. همه چیز بستگی به نیاز و خلاقیت شما دارد، پس پیش از انتخاب یا سفارش نوع کمد لیستی از احتیاجات خود را در ذهن داشته باشید.

با کمد و میز توالت یک ست جذاب بسازید

نگاهی به تصویر زیر بیندازید. در این مدل از کمد دیواری بخشی از کمد به آینه و میز توالت اختصاص داده شده و مابقی بخش‌های کمد برای جاگیری وسایل طراحی شده است. این یعنی یک ابتکار خلاقانه برای بهترین استفاده از فضای اتاق!

از نورپردازی غافل نشوید

مخصوصا اگر عرض کمد شما نیاز است و برداشتن هر لباس یا کیف و کفش مجبورید تمام وسایل را بر هم بزنید تا وسیله موردنظرتان پیدا کنید به نور نیاز دارید. نورپردازی کمد دیواری از سویی باعث روشن شدن فضای کمک شده و از سویی دیگر زیبایی و جلوه شیک و فوق‌العاده‌ای به فضای اتاق می‌بخشد. اگر نمی‌دانید چطور باید این کار را انجام بدهید ما در مقاله نورپردازی کمد دیواری آن را به طور مفصل برایتان توضیح داده‌ایم.

مهم‌تر از متریال کمد، یراق‌آلات آن است

هزینه‌های طراحی کمد براساس متر محاسبه می‌شود و برای باکس‌های بالای کمد که جای چمدان‌ها و وسایلی است که نیازی نیست در دسترس باشند، هزینه‌ای جدا گرفته می‌شود. عموما هزینه‌ای ثابت برای هر متر به شما می‌گویند که ربطی هم به تعداد قفسه‌ها ندارد. تفاوت کمدها بیشتر در کیفیت ریل‌هایی است که استفاده می‌شود تا درها راحت‌تر باز و بسته شود. هرقدر یراق‌آلات بهتری بخواهید هزینه بیشتری هم باید بپردازید.

حرف آخر

شاید شما هم تجربه زندگی کردن در یک خانه شلوغ را داشته باشید. احتمالا این حس به شما دست داده است که جمع کردن وسایل و خرده‌ریزهای این خانه که این سو و آن سو پراکنده‌اند غیرممکن است. اما باید بدانید که بسیاری اوقات بی‌نظمی خانه تقصیر دکوراسیون غلط است، نه یک همسر یا کودک شلخته و نامنظم! وجود یک کمد دیواری با طرح‌های خاص و متفاوت علاوه بر آن که به وسایل شما سر و سامان می‌دهند به نمای زیبا و جذابیت بصری خانه نیز کمک شایانی می‌کنند.

در همین راستا در این مقاله چند ایده متفاوت برای راحی کمد دیواری را در اختیارتان قرار دادیم تا بتوانید با دیدن مدل‌های مختلف انتخاب شایسته‌تری داشته باشید. برای تماشای مدل‌های متنوع کمد دیواری می‌توانید به صفحه شرکت معماری و طراحی داخلی ترنج مراجعه کنید و در راستای طراحی بهترین کمد برای خانه با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه