Chidaneh.com placeholder image

پورشه و مازراتی، مدرن ترین پارچه های رومبلی!

به قلم: تحریریه چیدانه

پرده و لوازم پارچه ای: یکی از کارهای روزانه من سر زدن به سوالات مخاطب ها است، این بخش علاوه بر این که مرا با دغدغه های بسیاری از مخاطبین آشنا می کند، باعث می شود که من متوجه بشوم که هنوز خیلی چیزهایی وجود دارد که من نمی دانم، به طور مثال همین امروز که من متوجه شدم  پارچه های رومبلی وجود دارد به نام پورشه و مازراتی، من که تا به الان فکر می کردم این ها اسم ماشین های لوکسی هستند که بعضا در سطح شهر می بینمشان، اما با کمی تحقیق متوجه شدم که این ها نوعی از پارچه های رومبلی هستند که اتفاقا هم استفاده از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه ها و مخصوصا در طراحی مبلمان ها بسیار مد شده است. با این مطلب جذاب از چیدانه همراه باشید تا این دو پارچه را بیشتر بشناسیم.

سرویس خواب بالسا

 پارچه پورشه

پارچه پورشه این روزها حسابی مد شده است. تنوع رنگ و طرح آن ها بسیار زیاد است. این پارچه مدرن که بیشتر برای مبلمان های مدرن استفاده می شود، دارای بافتی شبیه پارچه های جیر و یا مخمل است، اما نکته ای که در طراحی این پارچه های مدرن وجود دارد این است که این پارچه ها خواب کمتری دارند، و رد کمتری را به جا می گذارند.

بافت پارچه های پورشه

پارچه پورشه دارای سطح صاف است و ارتفاع پرزها آن بسیار کم است. اما جالب است بدانید که این پارچه های با این که خواب کمی دارند اما سایه روشن های جالبی را روی سطح مبلمان ها پدید می آورند.

انواع پارچه های پورشه

پارچه های پورشه نیز مانند خیلی دیگر از انواع پارچه های رومبلی انواع مختلفی دارند، بعضی از آن ها ساده هستند و بعضی دیگر دارای طرح های مختلفی هستند، همچنین رنگ بندی پارچه های رومبلی پورشه هم بسیار متفاوت است و دست شما را برای انتخاب باز می گذارد.

کاربرد پارچه های پورشه

بافت این پارچه ها به صورتی است که اغلب از آن ها برای مبلمان های راحتی و مبلمان های مدرن استفاده می شود. این پارچه ها خیلی با مبلمان های کلاسیک جور در نمی آید.

پارچه مازراتی

پارچه مازراتی

این پارچه هم یکی دیگر از پارچه های مدرنی است که بد نیست با آن آشنا شوید. این پارچه ها هم مانند پارچه های پورشه دارای خواب کمی هستند، با این تفاوت که سطح روی این پارچه ها صاف نیست. این پارچه ها نیز بافتی مانند جیر یا مخمل دارند اما تفاوت شان در این است که پارچه های مازراتی پستی و بلندی های کمی دارند که اگر روی آن دست بکشید، متوجه آن خواهید شد.

 

بافت پارچه مازراتی

پارچه مبلی مازراتی دارای دانه های بسیار ریز در سطح خود می باشد که به صورت پیوسته و منظم همدیگر را دنبال نموده اند. همین نکته باعث می شود تا این پارچه ها دارای بافت جالب و بامزه ای باشند.

انواع پارچه مازراتی

طرح و نقش پارچه های مازراتی بسیار زیاد است، هر کدام از این پارچه های می تواند الگوی چینش خاص خودش را داشته باشد. منظورم در رابطه با همان نقطه هایی است که راجع به آن ها صحبت کرده ایم. راجع به رنگ بندی های آن هم که صحبتی باقی نمی ماند این پارچه های نیز طیف رنگی گسترده ای را مورد پوشش قرار می دهند.

کاربرد پارچه مازراتی

پارچه های مازراتی هم مانند پارچه های پورشه برای مبلمان های راحتی و مدرن استفاده می شود. کلا این پارچه ها به درد سبک های دکوراسیونی مدرن و معاصر می خورند. برای دیگر سبک ها پارچه های زیادی وجود دارد.

اگر شما هم به فکر تغییر پارچه های رومبلی تان هستید اما هنوز هم به کمک احتیاج دارید، می توانید سوالاتتان را از اهالی فن چیدانه بپرسید تا به بهترین جواب ها برسید.

نویسنده: شمیم آقازاده | گردآوری در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
افسانه بابایی در تاریخ 22 مرداد 1396
سلام. پارچه صندلی های غذا خوری من مازراتی زرشکی هست. میخوام پارچه مبلها رو عوض کنم. چه رنگی و چه پارچه ای انتخاب کنم تا خوشگل بشه؟تصمیم دارم دو تا از مبل تکی ها را همرنگ غذا خوری بزنم‌ بقیه را چه رنگی بزنم.؟ بعدش میخوام والان پرده را با اینا ست کنم. لطفا برای رنگ پرده هم راهنمایی کنید
پروین در تاریخ 28 آبان 1396
سلام .وقت بخیر .مبلمان من کرم قهوه ای هست اگر رنگ صندلی های ناهار خوری رو خردلی بزنم ایا بهش میاد میشه راهنمایی کنید
حسن در تاریخ 29 آذر 1396
سلام مبل ال رو میخوام پارچه اش رو عوض کنم بنفش پورشه کنم خواستم بدونم برای تک نفره ها چه رنگی بزنم به بنفش بیاد
رهاااا در تاریخ 18 فروردین 1397
سلام...سفید و کرم به بنفش میاد

ثبت دیدگاه