طراحی کفش نیوبالانس به سبک معماری!

طراحی کفش نیوبالانس به سبک معماری!

به قلم: فهیمه مصدرالامور

این روزها بسیاری از هنرمندان با الهام از کاشی‌کاری و نقوش فرش‌ها طرح‌هایی خلق می‌کنند که هم سنتی است و هم نگاهی به سبک مدرن دارد. همین نگرش متفاوت نسبت به این سبک طراحی باعث می‌شود تا این نوع پوشش کلی طرفدار پیدا کند. اینکه سال‌ها قبل اوستا معماری بوده که مسجدی ساخته یا خانم خوش‌سلیقه‌ای قالی خوش‌نقشی می‌بافته و الان با الهام از همان سبک‌ها طرحی خلق می‌شود، نشان‌دهنده قدمت این هنرها است. باری؛ چیدانه در این مطلب به طراحی کفش نیوبالانس به سبک معماری، اشاره می‌کند.

طراحی کفش نیوبالانس و معماری

chidaneh ad banner

کفش نیوبالانس

طراحی کفش نیوبالانس

طراحی کفش نیوبالانس با الهام ازمعماری

کفش نیوبالانس

طراحی کفش نیوبالانس با معماری

کفش نیوبالانس و طراحی زیبای آن

طراحی کفش نیوبالانس با الهام از معماری

طراحی کفش نیوبالانس

تصاویر این کفش‌ها مربوط به طراحی کفش نیوبالانس است.

ونی فیگ، بنیانگذار برند کیث به عنوان یک برند فعال در زمینه‌ی طراحی مد، پوشاک و لوازم جانبی است. او در جدیدترین فعالیت خود به همکاری با بنیاد فرانک لوید رایت پرداخت. رونی فیگ به طراحی و عرضه‌ی کفش ورزشی جدیدی اقدام نمود که برگرفته از طرح‌های آرمان‌شهری (یوتوپیایی) فرانک لوید رایت است. (به عنوان محصول زیرمجموعه‌ای از برند تولیدکننده‌ی پوشاک و کفش ورزشی آمریکایی نیوبالانس.)

‎این کفش جدید که New Balance Made in USA 998 – Broadacre City نام دارد، اشاره‌ای است مستقیم به مفهوم بروداِکر سیتی. بافت و رنگ این کفش، منعکس کننده‌ی ایده‌های این معمار معروف آمریکایی برای بروداِکر سیتی است.

همچنین بروداِکر سیتی یک مفهوم توسعه شهری است که توسط فرانک لوید رایت در کتاب شهر ناپدید (The Disappearing City) در سال ۱۹۳۲ میلادی مطرح شد. رایت در این کتاب، نیاز به تمرکززدایی و دوری از شهرهای شلوغ و آلوده و حرکت به سمت مناطق برون‌شهری را مطرح می‌کند.

در آخر

آیا می‌دانید که الگوهای معماری مدرن در طراحی لوازم و وسایلی چون کفش و کیف هم کاربرد دارند؟ این مطلب نمونه‌ای از کاربرد معماری در طراحی کفش نیوبالانس را نشان می‌دهد.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه