Chidaneh.com placeholder image

طراحی مدرن در خانه ای 50 ساله!

به قلم: تحریریه چیدانه

این آپارتمان در شهر ورشو و در ساختمانی متعلق به سال 1954 واقع شده است. فضاهای داخلی کاربردی متعلق به دهه 1950 و ارتفاع 280 سانتی‌متر اتاق‌ها به چیدمانی کاربردی نیاز داشت تا راحتی و آسایش را برای ساکنان فراهم آورد. مالک قبلی این آپارتمان فضای داخلی آن را به شیوه‌ای بسیار جذاب و اغواکننده طراحی کرده بود و به همین دلیل بود که مالک فعلی آن گریگوری (Gregory) آن را خرید و خواست در طراحی جدید آن همان شیوه قبلی را به کار گیرد. با کمک شرکت معماری Widawscy فضایی جذاب خلق شد که در طراحی آن از طراحی‌های دهه 1960 و مینی‌مالیسم اسکاندیناویایی الهام گرفته شد.

سرویس خواب بالسا

معماران تصمیم گرفتند کف‌پوش‌های چوبی و قدیمی این آپارتمان را به رنگ سفید درآورند که یک شیوه کلاسیک اسکاندیناویایی است. رنگ سفید باعث می‌شد تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد و نور بیش‌تری را ایجاد می‌کرد. مالک این آپارتمان علاقه زیادی به رنگ داشت و علاقه داشت تا از رنگ‌های مختلف در فضاهای داخلی مانند اتاق خواب، اتاق نشیمن، و نیز کاشی‌های حمام و توالت استفاده شود.

 

وقتی وارد آپارتمان می‌شویم در درون آشپزخانه با یک میز غذاخوری قرار می‌گیریم. معماران تصمیم گرفتند تا یک فضای کوچک را از آشپزخانه جدا کرده و از پنل‌های سفید برای خلق فضایی برای قرار دادن جالباسی و جاکفشی استفاده کردند. با استفاده از آینه قدی در دیوار بزرگی و روشنایی آپارتمان بیش‌تر شد.  

 

رنگ‌های آشپزخانه و فضای غذاخوری به طراحی دهه 1960 تعلق دارد و براساس دو رنگ اصلی طراحی شده است: نارنجی و زرد با زمینه سفید. علامت اصلی فضای داخلی طرح‌های گل‌دار است که بر روی سقف نقاشی شده و از طراحی‌های فنلاندی الهام گرفته شده است. معماران برای تکرار این طرح‌های گل‌دار تصمیم گرفتند کابینت‌ها را به رنگ زرد درآورند و در سطح پیش‌خان‌ها از سنگ سیاه استفاده کنند.

 

در دیوار کنار میز غذاخوری از همان آجرهای اصلی ساختمان یعنی آجرهای قرمز استفاده شد. مستقیم از آشپزخانه وارد اتاق نشیمن و اتاق خواب می‌شویم که از طریق درهای دوگانه به هم مرتبط هستند.

 

رنگ‌های اتاق نشیمن دو رنگ متضاد هستند: نارنجی براق و زیتونی ملایم. این رنگ‌ها زمینه‌‌ای جذاب و پرانرژی برای فضای داخلی ایجاد می‌کنند. این فضا دارای دو کاربرد است: فضای نشیمن با یک کاناپه راحت و چند مبل و فضای کاری مانند یک استودیوی کاری که در آن میز تحریر سبک‌وزن با سطح شیشه‌ای با فضای اتاق ترکیب شده است.

 

بر روی دیوار نیز یک کتاب‌خانه به رنگ سفید ساخته شده است. معماران هم‌چنین از کمد قدیمی برای نگهداری از کتاب‌ها و اسناد استفاده کردند. 

 

رنگ‌های اصلی اتاق خواب ترکیبی از شکلاتی تیره و قرمز متمایل به زرد بود که شخصیت منحصربه‌فردی به این اتاق می‌داد. در نقطه مرکزی اتاق خواب و در مقابل دیوار تیره‌رنگ تخت‌خواب قرار داده شد. شکل تخت‌خواب یادآور طراحی‌های دهه 1960 است. معماران میزهای دو طرف تخت‌خواب را با نشیمن‌هایی که متعلق به دهه 1960 است جای‌گزین کردند. هم‌چنین برای افزایش فضای نگهدارنده مکعب‌هایی به دیوار نصب شدند. در مقابل تخت‌خواب و در جلوی پنجره نیمکتی وجود دارد که «ماشین آرامش» نام دارد و توسط لوکوبوزیه طراحی شده است.

 

حمام و توالت با موزائیک‌های سیاه‌رنگ طراحی شدند که جلوه‌ای فوق‌العاده لوکسی به حمام و توالت دادند. 

 

معماران در حمام به جای قفسه‌های قدیمی از دروارهای چوبی با راه‌راه‌های رنگی استفاده کردند. با این‌کار حمام دارای سبک و شخصیت شد.

 

طراحی دکوراسیون مدرن

معماران در درون فرورفتگی دیوار توالت یک دست سیاه طراحی و نصب کردند که از درون دیوار بیرون می‌آمد.

 

منبع: contemporist | طراحی شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
فریما در تاریخ 28 اردیبهشت 1393
وای چقدر سقفش خوبه من تا حالا ندیده بودم سقف خونرو اینطوری طراحی کنن خیلی جالبه
سهرابی در تاریخ 28 اردیبهشت 1393
من تضاد زیبای بین دیوار آجری ودکوراسیونی مدرن رو در این خونه خیلی دوست دارم که به خوبی با هم مچ شدن
ph در تاریخ 08 بهمن 1393
رنگ مشکی افتضاحه

ثبت دیدگاه