Chidaneh.com placeholder image

10 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت!

به قلم: تحریریه چیدانه

معمولا طراحی دکوراسیون فضاهای اداری به واسطه رفت و آمد ارباب رجوع اهمیت بسیاری پیدا می کند. علاوه بر این تاثیرات ذهنی و شغلی ناشی از فضاهای اداری نیز دلیل محکمی بر لزوم طراحی دکوراسیون فضای اداری می شود. طبیعی است که تمامی بخش های مربوط به یک شرکت و یا سازمان به نوبه خود اهمیت بسیاری دارند و می توان با رعایت نکاتی هوشمندانه و درست، وسایل مناسبی را برای آنها تهیه کرده و چیدمانی هوشمندانه برایشان داشته باشیم.

با این حال باید بپذیریم که دکوراسیون اتاق مدیریت به عنوان قلب یک سازمان و یا اداره از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است و در نتیجه باید دقت و حوصله بیشتری را برای طراحی داخلی اتاق مدیریت به کار گرفت. در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا به طور مفصل در رابطه با طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت با شما صحبت کنیم.

چوب و هنر

مبلمان تیس
میز و صندلی اداری
مبلمان تیس

1.اهمیت رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

انتخاب رنگ برای هر فضایی جزء بنیادی ترین و اساسی ترین معیارهای طراحی دکوراسیون به شمار می آید. در این میان فضاهای اداری و به خصوص اتاق مدیریت نیز لزوم انتخاب رنگ مناسب را به وضوح احساس می کنند. شما باید با انتخاب هوشمندانه رنگ اتاق مدیریت در وهله اول حس خوبی را به خود عوامل و پرسنل و بعد از آن به ارباب رجوع انتقال دهید. برای مثال با انتخاب رنگ های روشن تر می توانید حس آرامش و اعتماد به نفس بیشتری را در فضا به جریان در آورید. این مسئله به حدی مهم است که حتی می تواند در روند مذاکرات و جلساتی که در این اتاق برگزار می شوند نیز موثر باشد.

دفتر مهندسی ماکور-MAKORE
اتاق مدیریت آزمایشگاه دانش
دفتر مهندسی ماکور-MAKORE

علاوه بر این باید گفت که اتاق مدیریت به عنوان یک اتاق کار نیازمند رنگی است که تمرکز فضا را حفظ کرده و چشمان شما را اذیت نکند. پیش از این در مطلبی با عنوان «رنگ مناسب اتاق کار، نور کامپیوتر خسته ام کرده!» در پاسخ به یکی از مخاطبین چنین گفته شده که زمانی که در طول روز ساعات زیادی را با کامپیوتر سر و کار دارید، به دلیل نوری که از طریق مانیتور به چشم می رسد، باید از رنگی استفاده کنید که برای چشم زننده نباشد و به آن آرامش دهد. طبق گفته پژوهشگران رنگ سبز قابلیت مطالعه کردن را افزایش می دهد. می توانید از رنگ سبز برای دکوراسیون اتاق کار خود استفاده کنید و هر نیم ساعت یک بار چشم خود را از کامپیوتر گرفته و به رنگ سبز فضا نگاه کنید.

پیشنهاد می کنیم که با مطالعه کامل این مطلب در انتخاب رنگ اتاق کار و اتاق مدیریت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. علاوه بر این توصیه می کنیم که در ادامه این مسئله مطالعه مطلب «بهترین رنگ برای دفتر کار خانگی و اداری» را نیز از قلم نیندازید.

[[nid:79678]]

2.مبلمان مناسب برای اتاق مدیریت

طبیعی است که یکی دیگر از ستون های اصلی طراحی اتاق مدیریت را مبلمان مناسب تشکیل می دهد. در این رابطه شرط اول، انتخاب صندلی راحت برای کار است. شما در طول روز ساعات بسیاری را پشت میز و بر روی صندلی کاری خود خواهید نشست، بنابراین راحت بودن مبلمان و صندلی کار شما اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند.

 به طور کلی مساحت و ابعاد اتاق مدیریت شما تاثیر بسیار زیادی بر انتخاب مبلمان اتاق مدیریت خواهد داشت. برای مثال اگر در اتاق مدیریت خود محدودیت فضایی ندارید می توانید با انتخاب میزهای اداری، فضای اتاق کنفرانس و اتاق مدیریت را با هم ادغام کنید. اما اگر ابعاد اتاق مدیریت شما محدود است با انتخاب یک نیم ست هماهنگ با میز کارتان، فضای خوبی را برای جلسات عقد قرارداد و… فراهم کنید.

استودیو معماری زونیک
مبلمان اتاق مدیریت
استودیو معماری زونیک

در رابطه با میز کار نیز باید بگوییم که یک میز کار شلوغ و پر از وسایل، شمایل زیبایی ندارد، بنابراین یا میز بزرگی تهیه کنید که وسایل را به خوبی بتوانید بر روی آن چیدمان کنید و یا در صورت کمبود فضا سعی کنید که سطح میز را از شلوغی و به هم ریختگی دور نگه دارید. چنانچه پیش از این در مطلبی با عنوان «طراحی اتاق کار در خانه، چگونه لوکس باشیم؟» در این رابطه گفته شده است که دکوراسیون اتاق کار در منزل که به نظر گران قیمت تر برسد، کاری که انجام می دهید را مهمتر جلوه می دهد و تاثیر خوبی بر اعتماد به نفس شما می گذارد. هرچه میز کار شما در خانه بزرگتر باشد، بهتر است. در این حالت می توانید تمام وسایل مورد نیاز را بدون نگرانی از فضا در دسترس خود قرار دهید.

مبلمان اداری فیلپا سیستم
میز مدیریت لونا luna فیلپا سیستم
مبلمان اداری فیلپا سیستم

توصیه ما این است که با انتخاب سبک های کلاسیک، مدرن و… برای مبلمان اتاق مدیریت خود هویت رسمی فضا را حفظ کرده و اتاق مدیریت خود را بسیار شیک و دلنشین تر جلوه دهید. علاوه بر این پیشنهاد می کنیم که با مطالعه مطلب «مبلمان اداری، دکوراسیون دفتر کارتان را شیک کنید!» اطلاعات خود در زمینه انتخاب مبلمان اداری اتاق مدیریت را تکمیل کنید.

مبلمان اداری محیط آرا
میز مدیریت محیط آرا
مبلمان اداری محیط آرا

مبل راحتی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

همان طور که گفته شد با انتخاب یک نیم ست مبلمان راحتی در اتاق مدیریت می توانید فضای خوبی را برای جلسات کم جمعیت و یا جلسات عقد قرارداد فراهم کنید. برای این کار باید به دنبال مبلمانی راحت باشید تا مخاطبین و مهمانان شما احساس معذب بودن نداشته باشند و بتوانند حتی در جلسات طولانی نیز بدون آن که اذیت شوند به راحتی بر روی مبل بنشینند. این کار از نظر روحی نیز می تواند حس خوبی را برای مراجعین شما به همراه داشته باشد.

استودیو معماری نیارش سبز
بازسازی واحد اداری دفتر مدیریت خیابان فاطمی
استودیو معماری نیارش سبز

توصیه می کنیم که با مطالعه مطلب «استاندارد های صندلی و مبلمان اداری» با نحوه انتخاب و چیدمان بهترین مبلمان اتاق کار آشنا شوید. بر اساس این مطلب عمده ترین مشکل مبل های امروزی گود بودن بیش از حد نشیمنگاه و کوتاه بودن بیش از حد پشتی برخی از آنهاست، در واقع توصیه می شود اگر قرار است صندلی راحتی (مبل)، واقعا راحت باشد و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد، باید ارتفاع پشتی تقریبا دو برابر عمق سطح نشیمنگاه باشد.

دکوراسیون داخلی آریا فراز
دکوراسیون داخلی اداری
دکوراسیون داخلی آریا فراز

3.قفسه ها و فایل ها دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

طبیعی است که شما در اتاق مدیریت خود اسناد و مدارک بسیاری داشته باشید که نیازمند فایل و قفسه هایی نیز خواهند بود. توصیه می کنیم که با مطالعه مطلب «فایل و کتابخانه ، 35 مدل پرکاربرد در نظم دهی!» با مدل های مختلفی از قفسه و فایل های اداری آشنا شوید و از آنها ایده بگیرید.

مبلمان اداری محیط آرا
میز مدیریت اداره
مبلمان اداری محیط آرا

4.نحوه چیدمان مبلمان در طراحی داخلی اتاق مدیریت

به طور کلی در رابطه با نحوه چیدمان مبلمان در اتاق مدیریت باید بگوییم که اگر فضای کافی در اتاق دارید می توانید فضای مخصوص به جلسات رسمی را از جلسات دوستانه جدا کنید. برای این کار نیز می توانید از تفاوت سبک مبلمانی که در رابطه با آنها صحبت کردیم استفاده نمایید.

علاوه بر این بهتر است که فاصله بین میز مدیریت و صندلی و مبل های رو به رویی معقولانه باشد. طبیعی است که فاصله خیلی زیاد، حس خوبی را به ارباب رجوع شما نخواهد داد، به علاوه آنکه نزدیکی بیش از حد میز مدیریت با صندلی ها نیز چندان دلچسب نخواهد بود! پس مبلمان خود را به گونه ای چیدمان کنید که علاوه بر امکان برقراری ارتباط چشمی با مراجعین، فاصله ایده آلی نیز با آنها داشته باشید.

دفتر مهندسی ماکور-MAKORE
دکوراسیون اتاق مدیریت آزمایشگاه دانش
دفتر مهندسی ماکور-MAKORE

5.طراحی میزهای مدیریتی خاص

امروزه میزهای مدیریتی که طراحی و ساخته می شوند تنوع بسیار بالایی دارند و می توانند با امکانات مختلف خود فضاهای کوچک و بزرگ را تحت الشعاع قرار دهند. توصیه ما این است که برای خرید میز اتاق مدیریت خود به دنبال مدل هایی باشید که کمد و کشوهای کافی دارند تا بتوانید وسایلتان را به خوبی در آنها چیدمان کنید، با این کار دیگر از شلوغ شدن سطح روی میز کارتان نیز در امان خواهید بود.

مبلمان مدرن ادوا
میز مدیریت مشکی و استیل کد A397
مبلمان مدرن ادوا

توصیه می کنیم که در زمان خرید میز مدیریتی مدل هایی را انتخاب کنید که کشوهای آنها قفل و کلید داشته باشند. طبیعتا شما به عنوان مدیر یک شرکت مدارک و یا وسایلی دارید که دلتان نمی خواهد هر کسی به آنها دسترسی داشته باشد!

استودیو معماری نیارش سبز
بازسازی واحد اداری دفتر مدیریت خیابان فاطمی
استودیو معماری نیارش سبز

6.طراحی دکوراسیون داخلی اتاق های مدیریتی کوچک

همان طور که پیش از این نیز اشاره شد، محدودیت فضایی باعث می شود که بسیاری از افراد به طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت خود توجه چندانی نداشته باشند. این در حالی است که حتی اتاق مدیریت کوچک نیز می تواند به بهترین شکل ممکن چیدمان شود!

اگر شما هم با کمبود فضا در اتاق کار و یا دکوراسیون اتاق مدیریت خود رو به رو هستید می توانید با مطالعه مطلب «چگونه اتاق کار کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟» ایده های بسیار خوبی برای رفع این مشکل پیدا کنید. بر اساس همین مطلب دکوراسیون اتاق کار کوچک برای مدیران باید با دقت بیشتری انجام شود. به دلیل کمبود فضا می توان برای جلسه و صحبت با مراجعه کنندگان یا همکاران از میز کار مدیرعامل استفاده کرد. در این صورت بهتر است از میز کاری استفاده شود که دارای عرض زیادی نباشد. تجربه ثابت کرده است برقراری ارتباط چشمی و فاصله نزدیک تر در گفتگوهای رسمی درصد موفقیت را بالا می برد. یک یا چند صندلی راحتی در سمت دیگر میز مدیر عامل برای صحبت مناسب است.

[[nid:329560]]

7.نورپردازی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

موضوع مهم دیگری که در طراحی اتاق مدیریت تاثیرگذار است نورپردازی این فضاست. به طور کلی باید گفت که ترجیح بر این است که در اتاق مدیریت شما نور طبیعی از بیرون به داخل فضا بیاید و آن را روشن کند. با این حال اگر چنین امکانی را ندارید می توانید از انواع چراغ های سقفی، دیواری، آباژور و… استفاده کنید. مسئله مهمی که باید در نظر داشته باشید روشنایی مناسب فضا و دوری از تاریکی است، چرا که اتاق مدیریت شما باید روشن و پر نور باشد.

گروه معماری راشا
دکوراسیون داخلی اداری
گروه معماری راشا

8. لوازم دکوری در دکوراسیون اتاق مدیریت

قطعا وجود لوازم دکورای در اتاق مدیریت می تواند در زیباتر و گرم تر شدن این فضا تاثیرگذار باشد. به همین دلیل نیز توصیه می کنیم که برای این کار از مدل های مختلفی از تابلوهای هنری، مجسمه و… استفاده کنید. نکته مهمی که در انتخاب این وسایل و المان ها باید در ذهن داشته باشید آن است که باید به دنبال مدل هایی بروید که ظاهر رسمی اتاق مدیریت شما را کماکان حفظ نمایند. البته این به معنای خشک و بی روح نگه داشتن فضا نیست، بلکه تناسب سبک موجود در فضا هدفی است که باید در ذهن خود داشته باشید.

گروه معماری داخلی طرح نو
طراحی و اجرای دکوراسیون اداری
گروه معماری داخلی طرح نو

شما می توانید از مدل های مختلفی از گیاهان آپارتمانی نیز در اتاق مدیریت خود استفاده کنید تا با این کار حس و حال مثبت تری را در فضا به گردش در آورید. فقط یادتان باشد که گیاهی که انتخاب می کنید باید با شرایط محیطی مثل نور، دما و… تناسب داشته باشد.

گروه معماری داخلی طرح نو
طراحی و اجرای دکوراسیون اداری
گروه معماری داخلی طرح نو

9. طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

بر اساس مطلب «طراحی داخلی اداری و تاثیر آن بر روانشناسی کار» اداره کردن یک محیط کاری چندان سهل و آسان نیست. در هر لحظه، هزاران تصمیم باید اتخاذ شود. به عنوان رئیس این وظیفه شماست که نه تنها تصمیمات مهم را بگیرید بلکه باید برای موفقیت کار و حرفه تمام تلاش خود را به کار ببرید. کار در چنین شرایط پرتنشی باعث می‌شود که اهمیت طراحی داخلی محیط کار و فضایی که قرار است در آن فعالیت داشته باشید بیش از پیش اهمیت پیدا کند. شما نیاز به مکانی دارید تا در آسایش روح و ذهن در مورد مهم‌ترین مسائلی که مستقیما بر پیشرفت یا عدم ترقی شما اثرگذار هستند تصمیم‌گیری کنید.

استدیو راوی
دفتر مرکزی استدیو راوی در خیابان سهیل
استدیو راوی

در نتیجه باید گفت که با دقت و حوصله می توان طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت را به خوبی به انجام رساند. تنها کافی است که در رابطه با هر کدام از معیارها و المان هایی که در رابطه با آنها صحبت کردیم توجه کنید. علاوه بر این مطالعه مطلب «دکوراسیون دفتر کار، با این اصول بازدهی چندبرابر می شود!» نیز می تواند در این رابطه به کمک شما بیاید.

دفتر معماری فضای فرا تهی
دفتر مرکزی پتروشیمی رازی
دفتر معماری فضای فرا تهی

بر اساس این مطلب اولین و مهمترین نکته در طراحی محیط اداری، در نظر گرفتن متراژ فضا و تعداد کارمندان است. همچنین میزان ارتباط کارمندان با یکدیگر و اهمیت این ارتباط هم نکته دیگری است که می تواند عامل تعیین کننده ای برای مدیریت فضا باشد. برای این منظور و در جهت رسیدن به حداکثر بازدهی لازم است با حفظ حریم کارمندان، آرامش و تمرکز آنان تامین شود.

“شما می توانید برای طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت خود از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه نمایید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه