Chidaneh.com placeholder image

کاغذ دیواری نورانی چیست و چه کاربردی در دکوراسیون دارد؟

به قلم: مهسا پوررضا

تا به حال راجع به کاغذ دیواری های نورانی چیزی شنیده اید؟ کاغذ دیواری هایی که می توانند هم به عنوان چراغ های روشنایی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده شوند و هم به عنوان دیوار پوش های منحصر به فرد. جالب است نه؟ قطعا شما هم مانند من با خواندن این مطلب شوکه و شگفت زده خواهید شد پس تا انتهای این مطلب جذاب با چیدانه همراه باشید تا در کنارهم با یکی از جدید ترین انواع کاغذ دیواری طرح دار به اسم کاغذ دیواری های نورانی آشنا شویم.

کاغذ دیواری نورانی

کاغذ دیواری نورانی چیست؟

با روی کار آمدن کاغذ دیواری رنگ کردن دیوارها دیگر خیلی جذاب به نظر نمی‌رسد. زیرا کاغذهای دیواری هم خیلی شیک‌تر هستند و هم دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و خاصی هستند که به راحتی می‌توان مطابق رنگ‌های مبلمان آنها را سفارش داد و با وسیله‌ها ست کرد. مانند کاغذ دیواری سه بعدی، کاغذ دیواری آینه ای و کاغذ دیواری فانتزی که پیش تر درباره آن ها صحبت کرده ایم. متخصصین ساختمان سازی و دکوراسیون با کنکاش‌های فراوانی که داشتند موفق شدند‌ تکنولوژی را‌ به‌ دکوراسیون داخلی برسانند و کاغذهای دیواری نورانی بسازند.‌ کاغذ دیواری نورانی در واقع نوع پیشرفته همان کاغذ دیواری های طرح دار هستند با این تفاوت که در بافت این کاغذ دیواری ها از نوعی چراغ های LED استفاده شده است که این کاغذ دیواری ها را تبدیل به منابع نوری و در واقع چراغ های روشنایی خاصی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما می کنند. 

چوب و هنر
کاغذ دیواری نورانی در دکوراسیون

ویژگی کاعذ دیواری نورانی چراغ دار

عمر چراغ هایی که در پس این کاغذ دیواری های نورانی تعببیه می شود، حدود 50 ساعت است و همین مساله این امکان را به شما می دهد که در طی شب بتوانید از نور های طبیعی در خانه تان بهره مند شوید. موضوع جالبی که در طراحی این کاغذ دیواری های نورانی وجود دارد این است که طراحان این نوع از کاغذ دیواری ها از ماده ای شیمیایی استفاده کرده اند که می توانند روی کاغذ دیواری های معمولی با آن ها طرح های ساده ای را نقاشی کرد و مانند کاغذ دیواری راه راه و کاغذ دیواری هندسی که قبل تر در مقاله های دیگر صحبت کرده ایم، به آن ها شکل داده و بعد این طرح ها را به قسمت های نورانی در کاغذ دیواری تبدیل کرد.

طرح کاعذ دیواری نورانی

طرح کاعذ دیواری نورانی

 کاغذ دیواری چراغ دارد و نورانی این امکان را به شما می دهد که بتوانید یک کاغذ دیواری سه جانبه را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان تجربه کنید، این کاغذ دیواری ها هم می توانند وظیفه روشنایی دکوراسیون داخلی خانه تان را بر عهده بگیرند، هم می توانند تاثیر گذاری یک اثر هنری را داشته باشند و در آخر هم که می توانند یک پوستر دیواری بسیار شیک و زیبا و البته منحصر به فرد در طراحی دکوراسیون داخلی باشند. این نوع از کاغذ دیواری ها دارای طرح های مختلف همچون کاغذ دیواری گل دار، کاغذ دیواری طرح نقشه و… هستند، حتی شما امکان این مساله را دارید که طرح مورد نظر خودتان را سفارش دهید تا کارخانه طرح شما را در ابعاد و اندازه دلخواه تان و حتی با رنگ بندی مورد علاقه تان بسازد با این کار شما قادر خواهید بود که به راحتی این کاغذ دیواری ها را با دکوراسیون داخلی خانه تان ست کنید. 

برندهای معتبر در این حوزه
ساختار کاغذ دیواری های نورانی

ساختار کاغذ دیواری های نورانی 

مواد شیمیایی و البته بی خطر برای افراد که در طراحی این کاغذ دیواری های نورانی استفاده می شود باعث می شود که در مصرف انرژی صرفه جویی صورت بگیرد. چرا که این سیستم جدید روشنایی به تنها 3 تا 5 ولت برق نیاز دارد و این میزان انرژی می تواند با پانل های خورشیدی و یا باتری های لیتیومی تامین شود. نوری که کاغذ دیواری های نورانی ساطع می کنند برابر با نور خورشید است و میزان آن می تواند توسط کلیدهای قطع کننده ای که برای لامپ های عادی نیز استفاده می شود تنظیم شود.شاید باورش کمی سخت باشد اما این نوع از کاغذ دیواری ها را علی رغم این که در ساختشان از مواد شیمیایی استفاده می شود؛ می شود جزو مواد و مصالح دوست دار طبیعت بر شمرد. دلیلی آن هم این است که چراغ های روشنایی تاثیر زیادی در انتشار گازهای گلخانه ای دارند ولی فناوری و تکنولوژی ساخت این کاغذ دیواری ها کمک می کند که میزان گارهای گلخانه ای به میزان قابل توجهی پایین بیاید. 
مطالب بیشتر:

نصب راحت و سفارشی بودن طرح کاغذ دیواری نورانی 

دیگر نکته جالب‌توجه درباره کاغذ دیواری نورانی، این است که می‌توانید این کاغذ دیواری را براساس طرح، اندازه و رنگ دلخواه خود سفارش داده و حتی می‌توانید طرح، نوع چیدمان و رنگ لامپ‌های LED را نیز خودتان انتخاب کنید. هرچند که نمونه‌های از پیش طراحی شده این کاغذ دیواری در طرح‌ها و مدل‌های مختلف با تنوعی زیاد و در سبک‌های مختلفی از مدرن تا کلاسیک و سنتی، در بازار یافت می‌شوند.اما بهترین حالت در هنگام نصب این نوع کاغذدیواری این است که آن را روی یک دیوار خاص و کانونی با بیشترین سطح صاف و نما اجرا کنید تا بیشتر جلوه کند. برای نصب کاغذ دیواری نورانی نیز نیازی به زیرسازی متفاوتی در مقایسه با دیگر مدل‌های کاغذ دیواری نیست و به راحتی توسط نصاب حرفه‌ای می‌توان آن را برروی هر دیواری نصب کرد.

کاغذ دیواری نورانی برای خانه هایی با سبک های مختلف 

کاغذ دیواری های نورانی هم می توانند سبک های دکوراسیونی مختلفی داشته باشند بعضی از آن ها به درد خانه هایی با سبک دکوراسیونی مدرن می خورند و بعضی دیگر از آن ها می توانند در خانه هایی به سبک کلاسیک استفاده کرد. 

جمع بندی :

خواب شیرین شبانه در اتاقی را تصور کنید که برروی دیوارهایش، ستاره‌های کوچکی سوسو می‌زنند؛ دیوارهایی درخشان  و رویایی و آرامش‌بخش؛ این تصویری است که به لطف آمیزش فناوری و هنر دکوراسیون داخلی از یک رویا به واقعیت تبدیل شده و به لطف معرفی محصولی به نام کاغذ دیواری نورانی قابل تحقق است.کاغذ دیواری نورانی پدیده‌ای است که فرصت تماشای دیوارهای درخشان و زیبا را برای ما انسان‌ها فراهم کرده و عملا نوعی دیوارپوش با قابلیتی خاص و متفاوت است که جلوه زیبایی را در فضای اتاق ایجاد می‌کند. در این مقاله به صورت کامل به کاغذ دیواری نورانی، مدرن ترین کاغذ دیواری پرداختیم.
مطالب بیشتر:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه