Chidaneh.com placeholder image

زندگی به سبک هتلی در برج باران هاشمیه مشهد!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: برج مسکونی باران یک به عنوان اولین الگو از مفهوم زندگی به سبک باران (زندگی دائم در یک هتل پنج ستاره) از ابتدای سال 1390 به بهره برداری رسیده است.این پروژه یکی از برج های مسکونی مرتفع و لوکس در شهر مشهد است که به سبب استفاده از فناوری های روزصنعت ساختمان دارای ویژگی های منحصر به فردی در کنار سایر رقبای هم تراز خود در سراسر کشور می باشد و به سبب طراحی های ویژه در ساخت و نیز برنامه ریزی های انجام یافته برای مدیریت بهره برداری آن، بیشتر تداعی کننده ی یک هتل پنج ستاره است تا آنکه صرفا یک برج مسکونی باشد. با چیدانه همراه باشید تا با هم به گوشه و کنار برج باران هاشمیه مشهد سری بزنیم.

برج مسکونی هاشمیه مشهد

سرویس خواب بالسا

برج باران هاشمیه مشهد با ارتفاعی در حدود 60 متردر 18 طبقه احداث گردیده است. وجود امکاناتی چون کافی شاپ – رستوران، استخر و مجموعه های آبی، سالن های ورزشی و سرگرمی مانند بیلیارد، اسکواش و گیم نت، مهد کودک، خشکشویی مرکزی و کارواش و. . . که همگی تحت مدیریتی یکپارچه راهبری می گردد، زمینه ساز تجربه ای متفاوت برای ساکنین می باشد. این فضاهای مسکونی، رفاهی وخدماتی در زیربنایی به مساحت حدودا 16000 مترمربع مجتمع گردیده است

برج مسکونی باران

موقعیت مکانی برج باران هاشمیه مشهد

 برج باران هاشمیه مشهد در زمینی به مساحت تقریبی 1500 مترمربع در یکی از نقاط برگزیده شهر مشهد (بلوار هاشمیه) احداث گردیده است. امکان دسترسی آسان به محورهای ارتباطی، دسترسی به خط مرکزی مترو و دیگر زیرساخت های حمل و نقل عمومی و برخورداری از آب و هوای کوهپایه های مجاور از مزایای جانمایی شهری این پروژه می باشد.

برج مسکونی هاشمیه مشهد

تنوع فضاهای تعریف شده در برج باران هاشمیه مشهد

 توزیع و تیپ بندی واحدها به گونه ای طراحی گردیده که سلیقه مشتریان را براساس نیاز و قدرت خرید آنها تامین نماید .تعداد 38 واحدهای مسکونی به وسعتهای 180، 240، 270، 350، 550، 650 متر مربع در این برج طراحی و ساخته شده است .

برج مسکونی باران هاشمیه مشهد

 از امتیازات خاص این پروژه، توجه ویژهای است که در تعریف و طراحی فضاهای عمومی شده است. این فضاها حدود 30٪ از کل زیربنا را شامل گردیده و در طراحی هرکدام از بخش ها از تجربه افراد و مجموعه های مختلف بهره گرفته شده است. لازم به ذکر است کلیه این فضاها صرفا برای استفاده اختصاصی ساکنین طراح و ساخته شده اند.

لابی برج باران هاشمیه مشهد

لابی برج باران هاشمیه مشهد

 لابی بسیار بزرگ و زیبای برج باران هاشمیه مشهد با وسعتی حدودا 500 متر و بلندی 6 متر ارتفاع سقف، شکوه ویژه ای به ورودی این برج داده است. ترکیب بندی رویایی طرح ها در کنار مصالح خاص بکار رفته در آن، حس حضور در یک هتل پنج ستاره را تداعی می نماید.

لابی برج باران هاشمیه مشهد

 لابی برج باران هاشمیه مشهد با تکیه بر ذوق و سلیقه طراحان متخصص در امر طراحی داخلی با ترکیبی هنرمندانه از سنگ های خاص (اسلیت هندوستان، اسلپ ها تراورتن و …) و نورپردازی ویژه و آبنماهای خاص، مجموعه ای زیبا و چشم نواز را فراهم آورده است. تعریف فضایی برای ملاقات های ویژه کاری ساکنین، نشیمن های مختلف و سکوی نواخت پیانو، همه و همه نشانگر توجه ویژه طراحان به حفظ آرامش و کاربردی بودن آن است.

استخر برج باران هاشمیه مشهد

استخر برج باران هاشمیه مشهد

 استخر شنای برج باران هاشمیه مشهد با وسعتی درحدود 400 مترمربع و طراحی بسیار زیبا و منحصر به فردخود، فضایی باشکوه و آرامش بخش را جهت پر کردن اوقات فراغت برای سنین مختلف مهیا ساخته است. وجود سوناهای خشک و تر، جکوزی بزرگ (جهت آب درمانی)، سالن مجهز بدنسازی و ورزش های ایروبیک، حوضچه بازی کودکان و استخری وسیع و زیبا همراه با سیستم تهویه هوای مطبوع، یکی از بهترین مجموعه های آبی اختصاصی را در اختیار ساکنین قرار می دهد.

برج مسکونی هاشمیه مشهد

زمین بازی کودکان برج باران هاشمیه مشهد

از آنجائیکه هدف اصلی طراحان این برج ارائه الگویی منحصر به فرد با تامین همه نیازهای ساکنین آن بوده، فضایی برای بازی خردسالان و کودکان نیز در مجموعه در نظر گرفته شده است، که علاوه بر کودکان و خردسالان ساکن در مجموعه که بصورت منظم تحت نظر مربی از آن بهره خواهند برد، پذیرای کودکان و خردسالان مهمانان برج باران هاشمیه مشهد ، در زمان دید و بازدیدها نیز خواهد بود.

رستوران وکافی شاپ برج باران هاشمیه مشهد

رستوران و کافی شاپ برج باران هاشمیه مشهد

 در امتداد لابی بسیار زیبا و مجلل برج، رستوران – کافی شاپ برج باران هاشمیه مشهد با وسعت تقریبی 200 مترمربع وجود دارد که علاوه بر دلنشین بودن فضا، به لحاظ عملکردی نیز به گونه ای طراحی شده و مدیریت می گردد که در کنار تامین تمامی نیازهای روزانه، پذیرایی جشن ها و همنشینی های ساکنین باشد. در ارتباط با بهره برداری از رستوران می توان به ارائه صبحانه سرد و گرم هر روز، ناهار و عصرانه و شام و برگزاری مجالس مختصر میهمانی های ساکنین اشاره کرد.

برج مسکونی هاشمیه مشهد

باشگاه ورزشی برج باران هاشمیه مشهد

به منظور پرکردن اوقات فراغت ساکنین مجموعه، فضاهای استاندارد ورزشی اعم ازسالن بدن سازی، اسکواش، بیلیارد و گیم نت با تجهیزاتی به روز پاسخگوی بخش دیگری از نیازهای ورزشی و تفریحی گروه های سنی مختلف می باشد.

کارواش، خشکشویی، خانه داری در برج باران هاشمیه مشهد

کارواش، خشکشویی، خانه داری در برج باران هاشمیه مشهد

 به منظور تامین تمامی نیازهای ساکنین و دلپذیرتر نمودن زندگی در برج باران، فضاهایی چون کارواش تمام اتوماتیک، خشکشویی مرکزی جهت شستشوی البسه بصورت دوره ای و منظم، و همچنین سیستم خانه داری که در آن افرادی تحت نظر مدیریت بهره برداری بصورت دوره ای وظیفه نظافت و خدمات دهی به واحدها را انجام می دهند نیز تعریف گردیده است. این ویژگی ها زندگی در برج باران را به لحاظ عملکرد نیز همچون زندگی دائم در هتلی پنج ستاره می نماید.

پارکینگ برج باران هاشمیه مشهد

پارکینگ برج باران هاشمیه مشهد

 از آنجائیکه محل پارک خودروها همیشه یکی از مسائل مهم در ساختمان های مرتفع به حساب می آید، تقریبا تمامی واحدها از حداقل 2 پارکینگ اختصاصی برخوردارند که در 3 طبقه زیر زمین مجموعه واقع گردیده است. در تمامی طبقات زیرزمین علاوه بر سیستم های اعلام و اطفاء حریق، دوربین های مختلف مداربسته امنیت پارکینگ را تامین نموده است. ساکنین بعد از پارک خودرو دسترسی راحتی به آسانسورهایی دارند که در مرکز ساختمان جابجائی را به نحو مطلوبی امکان پذیر ساخته است، پوشش دیوارها و کف پارکینگ ها با سنگ های بسیار زیبا، فضایی بزرگ و وسیع ایجاد نموده که می تواند در نقش کاربری های دیگر نیز در شرایط خاص مورد بهره برداری قرار گیرد.

امکانات و تجهیزات برج باران هاشمیه مشهد

امکانات و تجهیزات برج باران هاشمیه مشهد

  • مجموعا دو دستگاه آسانسور بزرگ، مدرن و بسیار لوکس مجهز به سیستم کدینگ (کد مخصوص هر طبقه) با حرکت در قسمت میانی ساختمان برج باران هاشمیه مشهد، وظیفه جابجایی ساکنین محترم را برعهده خواهند داشت.
  • توجه به مسائل مربوط به کاهش مصرف و افزایش راندمان انرژی از نکات بسیار مهم در طراحی پروژه برج مسکونی باران بوده است. تا به آنجا که این مساله منجر به دریافت اعتبارنامه و انتخاب برج مسکونی باران 1 به عنوان بنای برتر سال 1389 در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی و تاسیسات گردیده است.
  • مخزن ذخیره آب آتش نشانی به میزان 40 مترمکعب.
  •  مخزن ذخیره آب مصرفی به میزان 30 مترمکعب، به همراه سیستم آبرسانی (سرد و گرم) تحت فشار جهت تامین فشار آب لازم درکلیه طبقات.
  •  دستگاه دیزل ژنراتور برق جهت تامین برق اضطراری مجموعه.
  •  دستگاه های کامل تصفیه آب.
  • دستگاه های هواساز جهت تامین هوای تازه در مکان های ورزشی، سالن استخر، سالن بیلیارد و اسکواش.
  • سیستم مانیتورینگ آدرس پذیر اعلام حریق که با حساسیت زیاد وجود دود یا آتش را در هر مکانی اعلام می نماید.
  •  سیستم حفاظتی دوربین های مدار بسته با بهره گیری از حدودا 60 عدد دوربین در محوطه بیرونی برج و فضاهای عمومی داخلی آن شامل (لابی، بیزنس کلاب، بازی کودکان، انباری ها، پارکینگ ها و محوطه راه رو های طبقات) که وظیفه تامین امنیت ساکنین برج را با تاکید بر حفظ حریم های خصوصی بر عهده دارد.

امکانات و تجهیزات برج باران هاشمیه مشهد

  • سیستم BMS جهت کنترل نور واحدها و کاهش مصرف انرژی که بصورت ریموت در داخل واحدها کارگذارده شده و قابل توسعه به کنترل سایر تجهیزات برقی بنا بر خواست ساکنین نیز خواهد بود.
  •  سیستم آدرس پذیر اعلام و اطفاء حریق با تکنولوژی از Rafiki انگلستان که وجود دود را در هر مکان نمایش داده و در صورت بروز آتش سوزی، سیستم خودکار بارش آب (آب پاش) حریق را خاموش خواهد نمود.
  •  پد استاندارد هلیکوپتر برای امداد رسانی در صورت رخداد سوانح طبیعی.
  • موتورخانه مرکزی کاملا مانیتور شده برای اولین بار در مشهد.
  • سیستم نگهباتی و حراست فیزیکی شبانه روزی.
  • درب ضد سرقت ورودی به مجموعه برج.
  •  ارائه کارت هوشمند آسانسور به میهمانان ساکنین.
  •  شبکه دوربین های مدار بسته.
  •  قفل رمز دار درب ورودی واحدها مجهز به سیستم های کارت هوشمند.

برج باران هاشمیه مشهد

سیستمخدمات رسانی برج باران هاشمیه مشهد

 آنچه از آغاز بیش از همه امور مورد توجه دست اندرکاران این پروژه بوده، چگونگی مدیریت بهره برداری برج پس از تحویل واحدها به ساکنین است. بررسی عملکردی ​​برج های بزرگ مسکونی نشان می دهد، در صورت نبود مدیریتی منظم و با برنامه، عملکرد عالیترین امکانات رفاهی و خدماتی نیز با مشکل مواجه خواهد شد، بنابراین از همان آغازین روزهای برنامه ریزی و طراحی در این برج، راه حل ها و مکانیسم های مختلفی جهت بهره برداری مناسب ساکنین و مدیریت امکانات رفاهی و خدماتی برج باران هاشمیه مشهد به شرح زیر مورد بررسی قرار گرفت: 

  • تاکسی سرویسهای اختصاصی برج (خدمات VIP) جهت ارائه انواع خدماتی چون سرویس مدارس، سرویس کار، خدمات کارپردازی و سایر جابجایی های ساکنین و میهمانان ایشان.
  • سیستم یکپارچه طیف متنوعی از خدمات عمومی برج بصورت شبانه روزی اعم از دریافت سفارشات و درخواست های ساکنین و پیگیری آنها، مدیریت خرید ها و تحویل آنها به درب منزل، مدیریت پارکینگ ها (پارکمن)، نظافت برنامه ریزی شده جزء به جزء اماکن عمومی برج و …
  • سرویس خانه داری جهت نظافت دورهای واحدهای مسکونی.

 برج باران هاشمیه مشهد

  • سیستم یکپارچه نگهداری، راهبری و نظارت بر تجهیزات تاسیساتی برج بصورت شبانه روزی.
  • سیستم مدیریت تفریحات، جشن ها، سالگردها، مسافرت ها، اوقات فراغت و …
  • حضور مستمر مربی کودک جهت انجام برنامه ریزی و مدیریت مهدکودک داخلی برج.
  • سیستم مالی و حسابداری مرکزی برج جهت محاسبه و ارائه دقیق و منظم گزارشات مالی و ارائه طیف متنوعی از خدمات مالی به ساکنین.

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

منبع: وب سایت گروه مهندسی باران | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه