Chidaneh.com placeholder image

نگاهی به پالت های رنگ در طراحی داخلی غذاخوری

به قلم: تحریریه چیدانه

پالت های رنگی: در بیش‌تر مطالبی که در مورد استفاده از رنگ در اتاق غذاخوری نوشته می‌شود معمولا از یک رنگ اصلی به‌عنوان تم کلی در فضا استفاده می‌شود. بگذارید کمی جلوتر رویم و بر روی اتاق‌های غذاخوری که از چند رنگ در آن‌ها استفاده می‌شود تمرکز کنیم.

در چنین فضاهایی معمولا انتخاب رنگ کمی مشکل‌تر است. ممکن است تلفیق چند رنگ  در یک فضا نیاز به مهارت داشته باشد. نکته این‌جاست که باید رنگ‌هایی را انتخاب کرد که با هم در هماهنگی باشند و در استفاده از رنگ‌های روشن احتیاط کرد. اگر چند رنگ روشن و خنثی یا چندین رنگ طبیعی را با هم ترکیب کنید  اتاق غذاخوری شما جذاب تر می شود و بهترین مکان برای دور هم جمع شدن و  صرف وعده‌های غذایی با خانواده و و دوستان است.
در این مطلب به چند اتاق غذاخوری رنگارنگ اشاره شده است و  که می توانید در خانه خود از آن‌ها استفاده کنید.

چوب و هنر

 

. زرد و سبز زنده. این پالت رنگی بسیار زیباست و ظرافت خوبی دارد. زرد روشن رنگ شادی است که یادآور گرمای تابستان است. چند سبز بهاری را برای ایجاد تنوع و هماهنگی اضافه کنید، زیرا سبز و زرد در چرخه رنگ کنار هم هستند.

پالت نمونه: از چپ به راست: سبز زیتونی، سبز پسته ای، و زرد کهربایی

 

. خاکستری و آبی خنک. این اتاق غذاخوری با ترکیب خاکستری و آبی فوق‌العاده زیبا و دلنشین است . به طور کلی، یک رنگ تیره در سقف آن را کوتاه‌تر به نظر می‌رساند، اما رنگ‌های خنک دیوار یا سقف را در چشم انسان بلندتر می‌کنند. این رنگ یاقوتی تیره حس صمیمیت در فضا ایجاد می‌کند و در شب فضای اتاق غذاخوری را دل بازتر  نشان می دهد.
یک ترفند خوب برای روشنایی‌بخشیدن به فضای اتاق غذاخوری این است که سطح دیوارها را براق انتخاب کنید. فقط توجه داشته باشید هر چه رنگ دیوار براق‌تر باشد، شما به بافت آن توجه بیش‌تری خواهید کرد.

پالت نمونه: از چپ به راست: کبود روشن، نقره‌ای، و خاکستری تیره.

 

3. لاکی تیره با قرمز. این دو رنگ هر دو  شدت و  قدرت زیادی دارند، اما چون سایه‌های قرمز متمایل به بنفش در آنها مشترک  است با هم در تضاد نیستند.

پالت نمونه: از چپ به راست: قرمز گل بهاری، قرمز سلطنتی، و قرمز افسون عاشقانه

 

. نارنجی گرم با سبز-زرد روشن.  این دیوار نارنجی ملایم و زیباست. این رنگ هماهنگی طبیعی با نارنجی-قرمز پررنگ و سبز-زرد خنثی دارد. از رنگ‌های زیادی در این فضا استفاده شده است، اما از آن‌جایی که این رنگ‌ها در چرخه رنگ در کنار هم هستند با هم در هماهنگی‌اند.

پالت نمونه: از چپ به راست : قرمز رایان، نارنجی کانیون لند، و سبز لعابی.

 

5. قرمز، سفید و آبی. در این پالت رنگ ها بسیار متضاد و پررنگ هستند، اما در این فضا در کنار هم زیبا هستند، زیرا رنگ‌های روشن در حجم نسبتا کمی استفاده شده‌اند. چوب سفید و خنثی تنالیته اصلی قسمت‌های دیگر اتاق هستند.

پالت نمونه: آبی آروبا،قرمز کیک تمشک، و قرمز خوش‌بخت.

 

6. زرد-سبز با خاکستری-بنفش. اعتراف کنید که هیچ‌گاه به چنین ترکیب رنگی فکر نکرده‌اید اما در این اتاق به خوبی از این ترکیب استفاده شده است. این فضا بسیار نامتعارف و جذاب است.

پالت نمونه: از چپ به راست: خاکستری سایه فریبنده، خاکستری روشن فرانسوی، و سبز مسرور.

 

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
roham در تاریخ 30 فروردین 1393
توی عکس های 1و3و5 به و جود رنگ های زیاد بسیار زیبا در کنار هم نشسته اند

ثبت دیدگاه