Chidaneh.com placeholder image

خرید بهترین فرش برای دکوراسیون اتاق غذاخوری!

به قلم: تحریریه چیدانه

این روزها مد شده است که در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق غذاخوری از فرش هایی برای زیر میز و صندلی های غذاخوری استفاده می شود، اما انتخاب و پهن کردن این فرش ها هم قوانین و نکته هایی دارد که باید آن ها را در نظر گرفت. چرا که فرش ها قطعا تاثیر زیادی را در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق غذاخوری تان خواهد داشت، قطعا شما هم بر این مساله واقف هستید که فرش ها به دکوراسیون داخلی هر اتاقی بافت و گرما و جزئیات دوست داشتنی اضافه می کند، بنابر این اگر فرش نا مناسبی را برای این فضا انتخاب کنید قطعا آرامش فضای غذاخوری خانه تان را که از مهم ترین قسمت های خانه است را از آن صلب می کنید، بنابر این به شما توصیه می کنیم که این مطلب از چیدانه را از دست ندهید. امروز می خواهیم این نکته ها را یاد بگیریم تا فرش های مناسب تری را برای اتاق غذاخوری خانه مان تهیه کنیم. 

در ادامه خواهید دید:

قالیشویی ادیب
  • فرش هایی با اندازه بزرگ تر از میز غذاخوری
  • استفاده از فرش های طرح برجسته ممنوع
  • فرش ها عناصر تاثیر گذار اتاق غذاخوری
  • فرش هایی که راحت تر تمیز می شوند
  • فرش های کاشی مانند در اتاق غذاخوری
  • فرش ها را قبل از خریدن لمس کنید
  • شکل فرش ها را با شکل میز ها ست کنید
فرش اتاق غذاخوری

فرش هایی با اندازه بزرگ تر از میز غذاخوری 

فرش هایی که برای میز و صندلی های غذاخوری تهیه می کنید باید دست کم 60 سانتی متر از هر طرف بیشتر باشد و میز و صندلی ها دقیقا در وسط فرش جانمایی شوند. حاشیه ای را که در اطراف میز به وجود می آید را می توان حاشیه امن برای افراد حاضر بر سر میز دانست، چرا که این حاشیه به شما کمک می کند با خیال راحت صندلی ها را جا به جا کنید، بدون آن که نگران لق شدن پایه ها یا عدم تعادل صندلی باشید. 

فرش اتاق غذاخوری

استفاده از فرش های طرح برجسته ممنوع 

خیلی از افراد فکر می کنند چون استفاده از فرش های طرح برجسته مد شده است، اجازه دارند تا از آن ها در هر فضایی استفاده کنند، ما هم قبول داریم که این فرش ها بسیار شیک و زیبا و فوق العاده برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی خانه هستند، اما واقعیت آن است که استفاده از فرش های نقش برجسته چیزی جز دردسر برای شما در اتاق غذاخوری تان ندارد، وقتی پای این فرش ها در میان باشد، یعنی این که شما دیگر نمی توانید صندلی های تان را راحت حرکت دهید و موقع خوردن غذا نیز آرامش لازم ر نخواهید داشت. 

فرش اتاق غذاخوری

فرش ها عناصر تاثیر گذار اتاق غذاخوری 

دقت کنید؛ فرشی که انتخاب می کنید تبدیل می شود به تاثیر گذارترین عنصر موجود در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق غذاخوری تان و قطعا شما را مجبور می کند که دیگر وسایل دکوری و لوازم را بر اساس آن انتخاب کنید، پس دقت کنید که این فرش ها باید بر اساس رنگ های مورد علاقه و هم چنین رنگ هایی که با کلیت دکوراسیون داخلی خانه تان ست است انتخاب شوند. 

فرش اتاق غذاخوری

فرش هایی که راحت تر تمیز می شوند 

برای اتاق غذاخوری تان باید دقت کنید که فرش هایی را انتخاب کنید، که به نسبت دیگر فرش ها راحت تر تمیز شوند، به هر حال شما این فرش ها را قرار است در فضایی استفاده کنید که امکان کثیف شدن شان به وسیله مواد غذایی زیاد است، بنابر این باید حسابی دقت کنید که فرش های تان در موقع تمیز کردن مشکلی ایجاد نکنند. 

فرش اتاق غذاخوری

فرش های کاشی مانند در اتاق غذاخوری

خوبی این نوع فرش ها این است که می توانند در هر ابعاد و اندازه ای که شما خواستید آماده شوند. حتی می توانند به جای یک رنگ از رنگ های متنوعی تهیه شوند و تمام رنگ هایی را که شما در دکوراسیون داخلی خانه تان دارید را در دل خود جای دهند. 

فرش اتاق غذاخوری

فرش ها را قبل از خریدن لمس کنید 

این کار به این دلیل است که بدانید آیا پایه میز و صندلی ها روی آن ها رد می اندازد یا نه، البته که با گذشت زمان این امری طبیعی و غیر قابل اجتناب است ولی این که درست در همان لحظه که میز را روی آن می گذارید بافت فرش بخواهد تفغییر شکل دائمی بدهد قابل قبول نیست. 

فرش اتاق غذاخوری

شکل فرش ها را با شکل میز ها ست کنید

اگر میز غذاخوری تان گرد است پس شما به یک فرش گرد احتیاج دارید و اگر میز تان مربع است به فرش های مربع و در مورد میز های مستطیلی هم این قضیه صدق می کند. البته شما می توانید قانون شکن باشید و برای میز غذاخوری گردتان فرش مربع تهیه کنید؛ این دیگر به شما و سلیقه تان بستگی دارد. 

 

برای دیدن دیگر کارها و همچنین به دست آوردن اطلاعات تماس می توانید به پروفایل اهالی فن گالری فرش  در وبسایت چیدانه مراجعه نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه