Chidaneh.com placeholder image

ترمووود و مزایای آن در نماسازی ساختمان!

به قلم: تحریریه چیدانه

مواد و مصالح: همان طور که می دانید ترمووود ها امروزها یکی از مصالح پر طرفدار در زمینه معماری چه در بخش نماسازی و چه در حوزه ی دکوراسیون داخلی مطرح می شودکه به حق زیبایی چنین فضاهایی ها را دو چندان می کند. اما نکته ای که سبب دوام این زیبایی می شود، کیفیت محصول اولیه است،به همین منظور امروز در چیدانه می خواهیم با کمک شرکت چوب نمای ساختمان SLP با ترمووودها و کاربردهای آن بیشتر آشنا شویم با ما همراه باشید.  

چوب نمای ساختمان slp
چوب ترمووود در نما
چوب نمای ساختمان slp

chidaneh ad banner

ترمووود چیست؟

از سالهای بسیار دور بشر به این مطلب پی برده بود که سوزاندن و نیم سوز کردن چوب مقاومت آن را در مقابل بسیاری از عوامل جوی در محیط های بیرونی افزایش چشمگیر می دهد و در این راستا تحقیقات بسیار گسترده در کشور های مختلف در این زمینه آغاز شد .کشور فنلاندبا بکارگیری روش های مهندسی و فراوری مناسب پس از سال ها تحقیقات و آزمایش عمر و دوام چوب ها را افزایش داد و با تیمار حرارتی چوب، به روش ترمو وود (THERMO WOOD) دست یافت.

چوب نمای ساختمان slp
ترمووود در نما ساختمان
چوب نمای ساختمان slp

ترمووود چگونه ساخته می شود؟

برای ساخت ترمووود ابتدا چوب ها را برش داده و به اشکال مختلف در می آورند و سپس در داخل دستگاه ترمووود آن ها را تا 100 و سپس 130 درجه سانتی گراد تحت شرایط خاص گرما می دهند که این مطلب باعث خشک شدن چوب و کاهش رطوبت چوب می شود.
در محله بعد ، حرارت را 180 تا 220 درجه سانتی گراد تحت همان شرایط بالا برده و در این حالت کلیه صمغ و رطوبت چوب خارج شده و به صفر نزدیک می شود و ساعت ها در این دما و شرایط باقی می ماند و تمام قسمت های چوب تا مرکز آن به رنگ قهوای روشن در می آید.

چوب نمای ساختمان slp
چوب ترمووود در نما
چوب نمای ساختمان slp

در مرحله آخر چوب آرام آرام سرد شده تا دمای آن به 100 درجه سانتی گراد برسد و سپس با پاشیدن آب و بخار آب دمای آن را به دمای محیط می رسانند. در این مرحله چوب رطوبت جذب کرده و رطوبت نهایی آن به 4 تا 6 در صد می رسد. با استفاده از این روش، عمده خصوصیات منفی چوب تقریبا از بین می روند .
به دلیل دمای بالایی که چوب متحمل می شود، زنجیره های سلولزی آن شکسته شده، اسیدهای آن تجزیه شده و از هر گونه جانور میکروسکوپی و حشرات پاک می شود. بخش عمده رزین چوب از آن خارج می شود و آن قسمتی که باقی می ماند به شکل بلور در آمده و بی ضرر می گردد. پس از این فرایند، چوب در مقابل سرما، گرما، بارندگی، رطوبت، حشرات و هر گونه تغییر شکل در محیط های بیرونی و داخلی مقاوم می شود.

چوب نمای ساختمان slp
نمای چوبی ترمووود ساختمان مدرن
چوب نمای ساختمان slp

کاربرد ترمووود چیست؟

از چوب های ترمو با 168 گونه چوب، برای فضاهایی که در شرایط جوی همچون سرما و گرما، بارندگی و رطوبت، حشرات و اشعه UV آفتاب قرار دارند، قابل استفاده می باشند که از آن جمله می توان نمای بیرونی ساختمان، کف محوطه های باز (دکینگ )، بام باغ، پل، فلاور باکس، کنار استخر، آلاچیق، پرگولا، سونا، کلبه، ویلای چوبی و … را نام برد.

چوب نمای ساختمان slp
چوب ترمووود در طراحی غرفه نمایشگاهی
چوب نمای ساختمان slp

ترمووود SLP

شرکت SLP ( مخفف Suomen Lampopuu ) بنیانگذار تولید چوب ترمووود در کشور فنلاند و با ظرفیت تولید 500.000 متر مربع در سال می باشد. این شرکت عضو انجمن بین المللی چوب ترمووود جهانی می باشد. مشتری مداری، اعتماد، توسعه مستمر، منطقه ای و بین المللی، شناخت موفقیت ها، انعطاف پذیری و حفاظت از محیط زیست از جمله ارزش های تعریف شده در این سازمان است. همچنین شرکت پارندرستار (slp) نماینده رسمی و انحصاری شرکت slp فنلاند در خاورمیانه می باشد و کلیه فعالیت های شرکت بر اساس استراتژی ها و ارزش های شرکت تولید کننده می باشد.

چوب نمای ساختمان slp
نرده چوبی در نمای بیرونی ساختمان
چوب نمای ساختمان slp

چگونه ترمووود واقعی را از چوب های متفرقه تشخیص دهیم؟

بسیاری از شرکت های معتبر تولید کننده ترمووود در اروپا که تولید کننده ترمووود هستند، تا به امروز هیچ فروشی به ایران نداشته اند. ولی افراد سودجو، خود را به عنوان نماینده ایشان معرفی می نمایند و با فروش چوب های معمولی تحت عنوان برند های معتبر خارجی، اقدام به فروش چوب های معمولی و فرآوری نشده به جای ترمووود می نمایند، که این امر موجب بی اعتمادی سازندگان نسبت به این کالای لوکس و زیبا می شود.

چوب نمای ساختمان slp
چوب ترمووود در نما
چوب نمای ساختمان slp

برای پی بردن به اصالت ترمووود تنها دو روش قابل اعتماد وجود دارد: یکی از روش های مورد اعتماد جهت اطلاع از اصالت نمایندگی و محصول ترمووود، ارتباط با کارخانه تولیدکننده توسط ایمیل و یا تماس تلفنی و پرسش در رابطه با نمایندگی ایران یا خاورمیانه ایشان می باشد. روش دیگر یافتن نام و مشخصات نماینده خاورمیانه در سایت تولیدکننده ترمووود اروپایی می باشد که در صورت صحت نمایندگی، حتماً مشخصات کامل ایشان در سایت کارخانه تولیدکننده تحت عنوان نمایندگی خاورمیانه وجود خواهد داشت.
جهت بررسی اصالت ترمووود روش قابل اعتمادی دیگری نیز وجود دارد، تمامی تولیدکنندگان ترمووود در جهان که فقط 13 شرکت می باشد، عضو انجمن بین المللی ترمووود بوده و بصورت مداوم توسط این انجمن ممیزی می شوند و تمامی شرکت ها را می توان در سایت www.thermowood.fi در قسمت member list مشاهده نمود.

چوب نمای ساختمان slp
چوب ترمووود در طراحی سقف
چوب نمای ساختمان slp

شرکت چوب نمای ساختمان SLP در تکمیل فرآیند خدمات رسانی مطلوب به مشتریان، دارای 65 نمایندگی رسمی در سراسر ایران و خاورمیانه و 4000 پروژه انجام شده قابل استعلام در این وبسایت می باشد، همچنین اعطای گارانتی منحصر بفرد 35 ساله و نیز بیمه نامه 10 ساله کیفیت محصول از شرکت بیمه ایران به شبکه مشتریان، از دیگر افتخارات این شرکت می باشد.

چوب نمای ساختمان slp
چوب در نماسازی مدرن
چوب نمای ساختمان slp

ویژگی های ترمووود SLP

  • عضو رسمی انجمن بین المللی ترموود
  • نماینده انحصاری چوب ترموود SLP فنلاند در خاورمیانه
  • دارا بودن گواهینامه رسمی کیفیت چوب های ترمو از آزمایشگاه های معتبر سرن سوئد و فرمی آزمایشگاه امریکا
  • نماینده انحصاری رنگ TEKNOS فنلاند در خاورمیانه
  • ارائه کیفیت برتر رنگ چوب با تائید انجمن بین المللی ترموود
  • دارا بودن دو دفتر فروش در شمال و غرب تهران (نیاوران و سعادت آباد) و عاملیتهای فروش در سراسرایران جهت دسترسی آسان و سرویس دهی مناسب

چوب نمای ساختمان slp
نرده و سایبان چوبی پنجره
چوب نمای ساختمان slp

  • تنها ارئه کننده پروفیل سایز 92 * 16 در ایران
  • ارائه کلیه خدمات فنی-اجرایی بر اساس استاندارد های SLP فنلاند
  • بهره مندی از کارشناسان متخصص و مجرب
  • امکان دسترسی و بازدید از تمامی پروژه های ترمووود SLP در سراسر ایران
  • ارائه بیمه نامه 10 ساله کیفیت توسط بیمه سامان
  • ارائه گارانتی نامه 35 ساله محصول
  • ارائه قرارداد هولوگرام دار به مشتریان

چوب نمای ساختمان slp
چوب ترمووود در نما
چوب نمای ساختمان slp

  • امکان سازی جهت ایجادارتباط مستقیم مشتری با کمپانی SLP جهت اطمینان از اصالت و کیفیت کالا
  • دپوی قوی جهت تامین کلیه نیازمندی پروژه های مختلف
  • بازدید رایگان از تمامی پروژه ها بدون محدودیت در نو ع و متراژ، زمان و مکان پروژه
  • بسته بندی مناسب کالا در حباب رپ با درج برند SLP بر روی آن جهت حصول اطمینان از تضمین کیفیت کالا

چوب نمای ساختمان slp
چوب ترمووود در نما ساختمان
چوب نمای ساختمان slp

  • همراهی مشتریان در تمامی مراحل از آغاز پروسه خرید تا اتمام نصب
  • مشاوره فنی حرفه ای توسط کارشناسان زبده
  • ارائه نصب حرفه ای توسط تیم های آموزش دیده
  • دریافت رضایت مندی مشتری از جانب این شرکت پس از اتمام پروژه نصب

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر و به دست آوردن اطلاعات تماس این گروه می توانید به وبسایت چوب نمای ساختمان slp مراجعه نمایید. 

نویسنده:شرکت چوب نمای ساختمان slp | گردآوری در تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه