Chidaneh.com placeholder image

آپارتمان مسکونی لاله، برج باغ زیبا در اقدسیه تهران!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: ساختمان مسکونی لاله اقدسیه طراحی شده توسط مهندسین مشاور زندیگان یکی ازپروژه های پر دتایل این مجموعه است که باهمکاری محمدرضا نیک بخت، شیرین صمدیان و علیرضا بختیاری انجام شده است این پروژه در زمینی به مساحت 1081 مترمربع واقع در خیابان اندرزگو ساخته شده است. امروز در چیدانه می خواهیم به گوشه و کنار این ساختمان مسکونی ساده اما جذاب سری بزنیم و با بخش های مختلف آن بیشتر آشنا شویم با ما همراه باشید. 

ساختمان مسکونی لاله

سرویس خواب بالسا

اولین المانی که در نگاه اول ساختمان مسکونی لاله را متمایز می کند سادگی و خوانایی نمای بیرونی آن است، نمایی ساده به دور از زرق و برق های سبک رومی که در بیشتر ساختمان های ساخته شده خیابان های شمال شهر تهران دیده می شود. این ساختمان با نمای بیرونی ساده و جزییات متفاوت خود نگاه هر بیننداه ای را به خود جلب می کند. 

 آپارتمان مسکونی لاله

انتخاب متریال های مختلف برای نمای خارجی آپارتمان مسکونی لاله جذابین آن را دو چندان کرده است و تصویر منحصر به فردی از همنشینی چوب و سنگ و آهن به وجود آورده است. این همنشینی خاص با ترکیب رنگ های طبیعی و حظور رنگ سبز درختان تکمیل شده و زیبایی خاص در عین سادگی برای این بنا به ارمغان آورده است. 

   آپارتمان مسکونی لاله

 پروژه ساختمان مسکونی لاله به صورت “برج باغ" احداث شده است. این پروژه شامل 4 طبقه زیرزمین، یک طبقه همکف (یک لابی و یک واحد ساختمانی) و 10 طبقه مسکونی می باشد. هر طبقه شامل 2 واحد است.

نکته ای از چیدانه: برج باغ‌ها در واقع زمین‌های متراژ بالایی هستند که بدون تفکیک و با اسناد مسکونی و اغلب تجاری خرید و فروش می‌شوند، ولی به دلیل فضای سبز و باغ گونه داخل این زمین‌ها، باید مساحتی از زمین به‌عنوان سرانه خدمات شهری به شهرداری واگذار شود و این میزان معمولا از حاشیه زمین و به عنوان سرانه سبز گذر عمومی استفاده می‌شود و مابقی زمین قابلیت ساخت‌وساز مسکونی یا برج را دارد. 

ورودی ساختمان مسکونی لاله

ورودی ساختمان مسکونی لاله

ورودی شیشه ای و مدور آپارتمان مسکونی لاله در کنار گلدان های طراحی شده و نورپردازی نقطه ای و فضای سبز پیرامونش حالت دعوت کننده ی مناسبی را برای کاربران این فضا ایجاد کرده است. 

لابی آپارتمان مسکونی لاله

فضای داخلی ساختمان مسکونی لاله نیز همانند نمای خود ساده اما جذاب است. طراحی سقف متفاوت و طلایی رنگ در کنار کف شفاف و براق لوکس و خاص بودن این فضا را دو چندان کرده است. همچنین پنجره های سرتاسری به دلباز شدن فضای موجود کمک شایانی کرده است.

محوطه سازی آپارتمان مسکونی

همان طور که گفته شده پروژه ی آپارتمان مسکونی لاله به صورت برج باغ طراحی شده است و حضور گل و گیاه را می توان در بخش های مختلف این فضا به خوبی دید. در محوطه سازی آپارتمان مسکونی لاله از گیاهان متعدد با طیف رنگ های متعدد استفاده شده است که ظاهر منحصر به فردی به فضای داخلی این برج در فصل مختلف سال می بخشد. 

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه