Chidaneh.com placeholder image

تمیز کردن و برق انداختن ظروف کریستالی به آسانی!

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: ظروف کریستال یکی از محبوب ترین لوازم دکوری برای خانم های خانه دار می باشد و در اکثر خانه های ایرانی ویترین هایی پر از کیریستال های مختلف دیده می شود. برق انداختن کریستال ها هم یکی از کارهایی است که خانم های خانه دار معمولا زمان طولانی را برای آن صرف می کنند. کریستال ها معمولا گرد و غبار بسیاری را به خود جذب می کند، از طرفی با توجه به آهک موجود در آب های مصرفی امروزی معمولا پس از شست و شو آثار آب بر روی ظروف کریستالی باقی می ماند و درخشش آن ها را از بین می برد. بنابراین لازم است از روش های تخصصی برای تمیز کردن و برق انداختن کریستال ها استفاده کرد، با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا با هم با روش های تمیز کردن و برق انداختن کریستال ها آشنا شویم.

تمیز کردن کریستال

سرویس خواب بالسا

تمیز کردن و برق انداختن کریستال های تزیینی

کریستال های دکوری و تزئینی مانند لوستر، مجسمه، آویز، چراغ خواب، قاب عکس، جاکتابی و… را با یک پارچه ی نرم و بدون پرز مرطوب شده در محلولی از آب گرم، مایع ظرف شویی ملایم، و یک چهارم پیمانه سرکه ی سفید تمیز کنید. سرکه ی سفید  کریستال شما را درخشان خواهد کرد.پارچه های بدون پرز نیز جاذب آب بوده، از خود پرزی بر جای نمی گذارند و روی کریستال شما را خط نمی اندازند.

تمیز کردن ظروف کریستالی

 ظروف کریستالی که دهانه ی بازی دارند، مانند بعضی گلدان ها یا کاسه ها، را قبل و بعد از هر بار استفاده بشویید. برای این منظور ظرف را با محلول آب گرمی که قبلاً تهیه کردید پرکنید. سپس با کمک یک برس یا اسفنج وپارچه ی نرم دورتادور داخل ظرف بشویید. در مرحله آخر ظرف را خالی کرده و آن را با آب گرم بشویید.

برق انداختن ظروف کریستالی

ظروف کریستالی دکوری با دهانه ی باریک مانند تنگ یا بطری را با ترکیب آب گرم بشوییدبرای این منظور ظرف را تا نیمه پر از آب کنید.یک چهارم تا یک دوم پیمانه برنج سفید خشک یا پوسته های خردشده ی تخم مرغ را درون آن بریزید. سپس ظرف را با شدت تکان دهید تا ترکیب آب و برنج در اطراف ظرف تکان خورده و داخل آن را تمیز کند.ظرف را خالی کرده و آن را با آب گرم و تمیز بشویید. این یکی از بهترین روش های برق انداختن کریستال ها می باشد.

تمیز کردن ظروف کریستالی

تمیز کردن و برق انداختن کریستال های غذا خوری

ظروف کریستال ظریف را با دست بشویید زیرا مایع ظرف شویی و پودرها ممکن است باعث ساییدن ظرف شده و به آن آسیب بزنند. در هنگام شست و شو ظروف کریستالی کف سینک ظرف شویی را با دستمال کاغذی یا یک حوله ی نرم بپوشانید تا مانع آسیب و به اصطلاح لب پر شدن ظروف کریستالی شود. همانند تمیز کردن کریستال های تزیینی ترکیبی از آب گرم، مقداری مایع ظرف شویی ملایم، و یک چهارم پیمانه سرکه ی سفید آماده کنید.هر ظرف را جداگانه با این محلول بشویید تا مانع آسیب بر اثر تماس میان آن ها شوید. پس از شست و شو ظروف کریستالی را با پارچه ی بدون پرز خشک کنید تا از ایجاد لکه براثر خشک شدن در مقابل هوا جلوگیری کنید.

تمیز کردن ظروف کریستالی

 پس از استفاده ظروف کریستالی خشک شده را در بسته بندی اصلی خود گذاشته و یا صاف در کابینت و دور از دسترس قرار دهید تا مانع شکستن و آسیب به آن شوید.

به ما بگویید…
شما برای تمیز کردن و برق انداختن کریستال های خود از چه روش هایی استفاده می کنید؟ پس از ایده ها و روش های خود عکس انداخته و در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه به اشتراک بگذارید.

منبع: wiki how |مترجم: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه